جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارگاه «آشنایی با باکتریوفاژها و فاژتراپی» برگزار می‌شود

به گزارش کرونا، این کارگاه دوشنبه ۲۸ آذر ساعت ۱۷، با ارائه دکتر عباس سلیمانی ـ دکترای میکروبیولوژی و پژوهشگر حیطه باکتریوفاژها و عضو انجمن ISVM، برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام از طریق این لینک http://b2n.ir/Bacteriophage اقدام کنند. باکتریوفاژ (Bacteriophage) ویروسی است که باکتری‌ها را آلوده می‌کند. این اصطلاح معمولا در فرم کوتاه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85595
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

کرونا :

کارگاه «آشنایی با باکتریوفاژها و فاژتراپی» برگزار می‌شود

به گزارش کرونا، این کارگاه دوشنبه ۲۸ آذر ساعت ۱۷، با ارائه دکتر عباس سلیمانی ـ دکترای میکروبیولوژی و پژوهشگر حیطه باکتریوفاژها و عضو انجمن ISVM، برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام از طریق این لینک http://b2n.ir/Bacteriophage اقدام کنند.

باکتریوفاژ (Bacteriophage) ویروسی است که باکتری‌ها را آلوده می‌کند. این اصطلاح معمولا در فرم کوتاه شده، فاژ استفاده می‌شود. باکتریوفاژ از ترکیب کلمه باکتری و لغت یونانی فاژین به معنای خوردن ساخته شده است. برخلاف ویروس‌هایی که یوکاریوت‌ها (گیاهان، حیوانات و قارچ‌ها) را آلوده می‌کنند، فاژها از نظر ساختار و عملکرد بسیار متفاوت هستند. به طور معمول، آن‌ها از یک پروتئین خارجی پوسته یا «کپسید» (Capsid) تشکیل شده‌اند و مواد ژنتیکی را محصور می‌کنند. ماده ژنتیکی فاژها می‌تواند RNA باشد، اما معمولا آن‌ها از DNA دو رشته‌ای ساخته شده‌اند. اندازه و طول ژنوم فاژها بین ۲ تا ۲۰۰ کیلو جفت باز در هر رشته از اسید نوکلئیک متفاوت است.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi