چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

عدالت آموزشی زمینه جامعه پویا و توسعه یافته را محقق می‌کند/ معضل بیکاری جوانان؛ عمیق‌ترین درد جامعه امروز

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس خواستار اجرای عدالت آموزشی در سطح استان خوزستان شد و گفت: با اجرای عدالت آموزشی می توانیم به عدالت اجتماعی نیز برسیم و غفلت از این موضوع مهم مانعی بزرگی سر راه پیشرفت و ترقی جامعه است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85382
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

عدالت آموزشی زمینه جامعه پویا و توسعه یافته را محقق می‌کند/ معضل بیکاری جوانان؛ عمیق‌ترین درد جامعه امروز

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، علیرضا ورناصری در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان به اجرای عدالت آموزشی تاکید کرد و گفت: بنیان جامعه مترقی باید توسط آموزش و پرورش پایه‌گذاری شود لذا در راستای تحقق این مهم به عنوان خادم مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد تا به نقطه مطلوب برسیم.

ایجاد انگیزه برای معلمان سطح یادگیری دانش‌آموزان را افرایش خواهد داد

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس به مشکلات و کاستی های حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: نبود عدالت آموزشی، عدم ایجاد انگیزه و توانمندسازی معلمان در تعلیم و تربیت و کاهش انگیزه دانش‌آموزان بسیار موثر است.

ورناصری بیان کرد: ایجاد انگیزه برای معلمان سطح یادگیری دانش‌آموزان را افرایش خواهد داد که به یقین این دو باعث تقویت بنیه علمی دانش آموزان خواهد شد.

وی با اظهار به اینکه متأسفانه در این خصوص کوتاهی شده است، گفت: انتظار داریم مدیران آموزش و پرورش استان با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس این مشکلات اساسی را بر طرف کنند.

همچنین در ادامه این دیدار مسعود حمیدی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان ضمن قدردانی از پیگیری های مجدانه ورناصری در حوزه آموزش و پرورش، بیان کرد: توسعه کمی و کیفی مدارس در استان به صورت جدی پیگیری و برنامه های مطرح شده تا پایان سال جاری اجرایی خواهند شد.

حمیدی نژاد مطرح کرد: طرح جهش کیفیت، عدالت آموزشی همچنین توانمندسازی ۸۰ درصد معلمان ۴ شهرستان مسجدسلیمان، لالی، هفتکل  و اندیکا تا پایان سال جاری به کمک کارگاه های آموزشی و کلاس های ضمن خدمت ۱۷۶ ساعته اجرایی شده است.

محسنی بندپی: مسئولان مسیر مشارکت مردم در اقتصاد کشور را هموار کنند
دنبال کنید

وی افزود: برقراری عدالت آموزشی در بین دانش‌آموزان و اجرای برنامه های کیفیت بخشی در سطح پایه و متوسطه نیز برای ۴ شهرستان در دستور کار قرار دارد.

عمیق‌ترین درد جامعه امروز، معضل بیکاری جوانان است

بر پایه این گزارش علیرضا ورناصری پس از این دیدار راهی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان شد تا در جریان برنامه های این نهاد حمایتی برای حوزه انتخابیه قرار بگیرد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس در کمیته امداد با بیان اینکه عمیق‌ترین درد جامعه امروز، معضل بیکاری جوانان است، گفت: ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف اعم از صنایع دستی، فرش دستباف، دامداری، دامپروری، استعدادهای منطقه و…  باید بستر رونق اقتصادی و اشتغال پایدار را برای جوانان نجیب حوزه انتخابیه فراهم کند.

وی گفت: نهاد حمایتی کمیته امداد در ایجاد اشتغال جوانان نقش حائز اهمیتی دارد، لذا انتظار می رود در توانمندسازی افراد تحت پوشش به طور شایسته ارائه خدمات کنند.

این نماینده مجلس استمرار کمک های مالی توسط کمیته امداد را مانند قرص مُسکن  تعبیر کرد و گفت: این نهاد حمایتی بایستی توانمندسازی افراد تحت پوشش را با ایجاد اشتغال پایدار محقق کند.

ورناصری به فراهم کردن امکانات و تسهیلات براى خودکفایى نیازمندان جامعه از طریق آموزش مهارت هاى فنى و حرفه‌اى تاکید کرد و گفت: تولیدى و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت توسط این نهاد حمایتی در محرومیت‌زدایی از چهره ۴ شهرستان نقش بسزایی دارد.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن تشکر از همکاری پیگیرهای این نماینده مجلس در کمیسیون تلفیق جهت تصویب بودجه نهادهای حمایتی، اظهارکرد: با توجه به آمار بالای بیکاری ۴ شهرستان مسجدسلیمان، لالی، هفتکل  و اندیکا کمیته امداد امام خمینی(ه) روی اشتغال جوانان متمرکز خواهد شد.

اتصال جهرم به شبکه ریلی کشور
دنبال کنید

لازم به ذکر است در این دیدار مدیرکل کمیته امداد با اهدای لوح سپاس از تلاش های توام با عمل علیرضا ورناصری قدردانی کرد.

ضرورت ایجاد یک مجموعه فرهنگی در مسجدسلیمان برای نشان دادن رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس

همچنین ورناصری در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بر ایجاد دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: اسناد، مدارک و آثار باقیمانده از دوران دفاع مقدس در این شهر باید به مکانی انتقال یابند تا از گزند تحریف یا فرسودگی در امان بمانند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خدمت در حوزه دفاع مقدس را یک جهاد فرهنگی و ضرورت ملی دانست و افزود: فرهنگ دفاع مقدس یک رسانه ارزشی و یک اهرم بازدارنده در مقابل هجمه ها و تهاجمات دشمنان قسم خورده کشور است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس نقش شهرستان مسجدسلیمان را در ۸ سال جنگ تحمیلی را بی‌بدیلی دانست و گفت: می‌طلبد یک مجموعه فرهنگی در مسجدسلیمان ایجاد کنیم بلکه گوشه‌ای از رشادت‌ها و دلاور مردی‌های این عزیزان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد، همچنین برای نسل آینده نگهداری کنیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi