شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۴.۴ درصد از جنگل‌های کشور در خراسان جنوبی قرار دارد

به گزارش کرونا، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: جنگل‌های استان با مساحت ۶۲۷ هزار و ۷۲۲ هکتار جزء منطقه اکولوژیکی ایران تورانی است که حدود ۴.۴ درصد جنگل‌های کشور، ۱۳.۵ درصد جنگل‌های ناحیه رویشی ایران تورانی و ۴.۳ درصد مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان را به خود ختصاص داده است. او

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85379
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

کرونا :

۴.۴ درصد از جنگل‌های کشور در خراسان جنوبی قرار دارد

به گزارش کرونا، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: جنگل‌های استان با مساحت ۶۲۷ هزار و ۷۲۲ هکتار جزء منطقه اکولوژیکی ایران تورانی است که حدود ۴.۴ درصد جنگل‌های کشور، ۱۳.۵ درصد جنگل‌های ناحیه رویشی ایران تورانی و ۴.۳ درصد مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان را به خود ختصاص داده است.

او افزود: ۳ هزار و ۱۱۳ هکتار را جنگل‌های نیمه انبوه و ۶۲۴ هزار و ۶۰۹ هکتار را جنگل‌های تنک به خود اختصاص داده است.

نصرآبادی اظهار کرد: جنگل‌های استان اغلب از گونه‌های با ارزش بنه، بادامشک و در بعضی از مناطق ارغوان، سنو (زبان گنجشک کوچک)، انجیر وحشی، ارژن و کهور پوشیده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی عنوان کرد: تهیه نقشه و تعیین محدوده سامان‌های عرفی، تهیه طرح‌های جنگل داری چند منظوره، غنی سازی جنگلی، توسعه جنگل و نگهداری مناطق احیا شده و قرق شده از جمله قداماتی است که برای حفاظت و افزایش سطح جنگل‌های استان انجام شده است.

او تصریح کرد: امسال برای طرح تولید نهال از محل اعتبارات استانی ۴ هزار میلیون ریال و برای مراقبت و نگهداری جنگل کاری‌های سنواتی از محل اعتبارات ملی و استانی ۶ هزار و ۱۹۳ میلیون ریال پیش بینی شده است.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi