شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سمنان؛ رتبه اول در تنوع تولید داروی دامی کشور

به گزارش کرونا حمیدرضا حسینی اظهار کرد: استان سمنان به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های داروی دامی در کشور شناخته شده و بخش مهمی از نیاز دارویی کشور در بخش دامی را تامین می‌کند. وی از صادرات داروهای دامی این استان به ۲۷ استان دیگر کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه به دلیل وجود شرکت‌های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85026
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲:۰۹

کرونا :

سمنان؛ رتبه اول در تنوع تولید داروی دامی کشور

به گزارش کرونا حمیدرضا حسینی اظهار کرد: استان سمنان به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های داروی دامی در کشور شناخته شده و بخش مهمی از نیاز دارویی کشور در بخش دامی را تامین می‌کند.

وی از صادرات داروهای دامی این استان به ۲۷ استان دیگر کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه به دلیل وجود شرکت‌های پخش استانی دارو، این استان در تامین اقلام دارویی مورد نیاز دامداران و فعالان تولید طیور هیچ مشکلی ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در ارتباط با کمبود اقلام دارویی در برخی مناطق کشور گفت: با توجه به تعدد کارخانه‌های تولید داروی دامی در استان، این مشکل در استان وجود ندارد.

وی از فعالیت بیش از ۳۰ داروخانه دامی در استان خبر داد و افزود: نه تنها در شهرهای استان بلکه در برخی مراکز دهستان‌های استان نیز داروخانه‌های دامی فعالیت داشته و داروی دامی مورد نیاز کشاورزان و دامداران را تامین می‌کنند. ضمن اینکه شرکت‌های پخش دارویی نیز در سطح استان فعالیت دارند.

دکتر حسینی از وجود ۱۴ کارخانه تولید داروی مکمل، و چهار کارخانه بزرگ فعال در حوزه تولید داروی دامی در این استان خبر داد و گفت: تنها یکی از کارخانه‌های تولید داروی استان، به تنهایی حدود نیمی از داروی مورد نیاز کشور در حوزه دام و طیور را تولید می‌کند.

وی ادامه داد: این کارخانه‌ها انواع اقلام دارویی از جمله انواع داروهای آنتی بیوتیکی، داروهای پودری، محلول، مکمل‌ها، انواع واکسن‌ها، پماد پستانی و… را تولید و روانه بازار می‌کنند.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi