پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تخصیص ۶۰ هزار بشکه نفت خام برای سرمایه‌گذاری در حوزه انتخابیه

شکستن طلسم سرمایه‌گذاری در حوزه انتخابیه برای جذب جوانان جویای کار با فراهم کردن زیرساخت‌های حضور بخش خصوصی در این خطه، جلوه‌ای دیگر از تلاش نماینده مردم شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس در عرصه خدمت به مردم است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84961
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

تخصیص ۶۰ هزار بشکه نفت خام برای سرمایه‌گذاری در حوزه انتخابیه

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس با حضور در وزارت نفت طی جلسه‌ای با جواد اُوجی وزیر نفت و چهار معاون وی، پیگیر مطالبات به حق موکلین خود شد و با ارائه گزارشی از تمدن و قدمت مهمترین صنعت حوزه انتخابیه خواستار شکوفایی ظرفیت‌ها و صنایع وابسته به این طلای سیاه شد.

ورناصری با بیان اینکه تخصیص نفت خام از حوزه انتخابیه برای حضور سرمایه‌گذار از مهمترین مطالبات مردم است به خانه ملت، گفت: با دستور وزیر نفت ۶۰ هزار بشکه نفت خام در روز برای سرمایه‌گذار تخصیص یافته است.

نماینده مردم شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس بیان کرد: مجوز این میزان تخصیص را در گذشته اخذ کرده بودیم اما نفت امیدیه را به سرمایه‌گذار اختصاص داده بودند هرچند اکنون می‌خواهم این تخصیص از نفت مسجدسلیمان به بخش خصوصی داده شود و پیگیر این مهم هستم.

این نماینده مجلس همچنین توضیح داد: در این جلسه موضوعاتی که حدود ۳ سال پیگیری آن‌ها شده‌ام اما همچنان روی زمین مانده، مورد بررسی مجدد قرار گرفت و دستورات لازم توسط وزیر نفت ابلاغ شد؛ ازجمله جمع‌آوری گازهای فلر، توسعه طرح میدان نفتی، ساخت بیمارستان جدید نفت، تکمیل موزه نفت همچنین پرداخت حق آلایندگی از مهمترین مصوبات این جلسه برای حوزه انتخابی از شرکت ملی نفت ایران به شمار می‌آیند.

وی افرود: خوشبختانه تصمیمات خوبی در این راستا گرفته شد و مقرر شد؛ نتیجه نهایی تمام مطالبات مطرح شده تا ۲ هفته دیگر به صورت مکتوب با زمانبندی ازسوی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ارائه شود.

ورناصری ضمن قدردانی از اقدامات چشمگیر شرکت ملی گاز ایران درخصوص انقلاب گازرسانی نسبت به سنوات قبل در حوزه انتخابیه به بررسی پروژه‌های در حال اجرای گازرسانی در سطح ۴ شهرستان پرداخت و تاکید کرد: شرکت ملی گاز ایران همواره با جدیت و سرعت روند کار گازرسانی را ادامه بدهند.

جمع آوری زباله های مناطق گردشگری شهرستان باشت+تصاویر
دنبال کنید

نماینده مردم شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس خبر داد: با دستور وزیر نفت تامین اعتبار و نقدینگی برای پروژه گازرسانی به ۴ شهرستان حوزه انتخابه موافقت شده است.

ورناصری در بخش دیگری از سخنان خود به عمده‌ترین مطالبه در حوزه مسئولیت شرکت ملی پتروشیمی اشاره کرد و افزود: درخصوص رفع مشکلات حوزه ایمنی و خطوط انتقال گاز از چاه‌های ژوراسیک (گاز ترش) مسجد سلیمان واقع در تل بزان به ماهشهر دو موضوع مهم مطرح شده در این جلسه بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه چاه ها و خطوط انتقال از حریم شهر عبور می کنند و نگرانی‌هایی برای شهروندان ایجاد کرده است بنابراین مقرر شد؛ هئیتی از شرکت ملی پتروشیمی ایران جهت بازدید از شرایط موجود به منطقه سفر کرده و نتیجه را برای تصمیم گیری نهایی به وزیر اطلاع بدهند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سرمایه گذاری برای واحدهای پایین دستی مرتبط با تولیدات شرکت پتروشیمی بختیاری مسجدسلیمان ازجمله احداث واحد ملامین و واحدهای اوره پوشش‌دار با پوشش گوگردی و سایر اقلامی که می شود از این دو محصول تولیدی برداشت کرد نیز در این جلسه مصوب شده است.

وی احداث طرح‌های پایین دستی آمونیاک و انتقال محصولات پتروشیمی از طریق خط ریلی را از دیگر مطالبات مطرح شده در این جلسه بیان کرد و گفت: مقرر شد؛ شرکت ملی پتروشیمی در اسرع وقت سرمایه‌گذارانی از سطح کشور که در این خصوص متقاضی هستند به منطقه جهت سرمایه گذاری در این امر مهم تشویق و معرفی کنند.

پوشش بیمه تأمین اجتماعی از مطالبات به حق جامعه مهندسی است
دنبال کنید

ورناصری همچنین در این جلسه از شرکت ملی پخش و پالایش ایران خواستار شد که همکاری بیشتری برای تخصیص سوخت مینی پالایشگاه‌هایی که بناست به صورت زنجیره‌ای در حوزه انتخابیه راه‌اندازی شوند، داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس گفت: خوشبختانه شرکت ملی پخش و پالایش ایران در این خصوص اعلام آمادگی و همکاری کامل کرده است.

ورناصری

ورناصری با بیان اینکه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت مقرر شد؛ به میزان ۹۵ میلیارد تومان پروژه معرفی شود، گفت: پروژه‌های اولویت‌دار ۴ چهار شهرستان  معرفی شده کما اینکه مصوبه این پروژه ها از قبل گرفته شده و بزودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: راه‌سازی، تکمیل فرودگاه مسجدسلیمان، تکمیل طرح‌های آب رسانی منطقه، بهسازی روستاها و ساخت مدارس ازجمله پروژه‌هایی هستند که برای مسئولیت های اجتماعی در این جلسه به وزارت نفت پیشنهاد شده است.

ورناصری با اشاره به اینکه پیشنهادات راهبردی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی درخصوص قدمت و نقش مهم مسجدسلیمان به عنوان زادگاه نفت و گاز در راستای احیای مسجدسلیمان بزرگ به صورت مکتوب به وزیر نفت ارائه شده است، تاکید کرد: برنامه‌ریزان نفت باید براساس جایگاه و قدمت مسجدسلیمان و نقش آن در اقتصاد کشور امتیازات ویژه‌ای برای این منطقه در نظر بگیرند.

یادآور می‌شود؛ این جلسه‌ به ریاست وزیر نفت و با حضور علیرضا ورناصری و مدیران عامل  شرکت‌های ملی نفت ایران، شرکت گاز ایران، پتروشیمی، شرکت پخش و پالایش همچنین معاونان برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی ایشان در وزارت نفت برگزار شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi