جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فریادرس صنعت زنگ زده سینما در کهگیلویه و بویراحمد کیست؟/چشم امید همه به این 2 نفر!

به گزارش کرونا از یاسوج، سینما یکی از اثرگذارترین رشته های هنری در میان انواع هنرها به شمار می‌رود که زبان گویای بیان مشکلات و مسائل یک جامعه و همچنین ابزار مهم تبادل افکار و اندیشه ها میان جوامع و ملل مختلف است. سینما امروز به عنوان هنر هفتم نقش بسزایی در تحمیل خواسته‌‌های نامشروع

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84751
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

کرونا :

فریادرس صنعت زنگ زده سینما در کهگیلویه و بویراحمد کیست؟/چشم امید همه به این 2 نفر!

به گزارش کرونا از یاسوج، سینما یکی از اثرگذارترین رشته های هنری در میان انواع هنرها به شمار می‌رود که زبان گویای بیان مشکلات و مسائل یک جامعه و همچنین ابزار مهم تبادل افکار و اندیشه ها میان جوامع و ملل مختلف است.

سینما امروز به عنوان هنر هفتم نقش بسزایی در تحمیل خواسته‌‌های نامشروع کشورهای غربی و صاحب سینما دارد و البته بسیاری از جوامع را با سینما مورد هدف قرار داده و منکوب می‌کنند همچنان که در سالیان گذشته و در چهار دهه از عمر انقلاب سینمای غرب همواره به دنبال پنجه کشیدن به صورت ملت ایران و وارونه جلوه دادن حقایق بوده است.

سینما همچنین کارکردهای داخلی متعددی داشته و بسیاری از مشکلات فرهنگی را می‌توان با استفاده از ابزار سینما و ساخت و نمایش فیلم‌های اثرگذار به نقطه مطلوب رساند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد طی سالیان اخیر شاهد رکود هنر سینما در این استان بوده‌ایم دیگر به مانند قبل هنرمندان حوزه سینمایی به جز چند هنرمند مشخص فعالیت آنچنانی ندارند و البته بزرگترین مشکل در استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به رکود در سالن‌های سینمایی بوده وضعیتی که در هیچ کجای کشور به مانند آن دیده نمی شود.

فریادرس صنعت زنگ زده سینما در کهگیلویه و بویراحمد کیست؟/چشم امید همه به این 2 نفر! 4

یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تنها مرکز استانی در کل کشور به شمار می‌آید که اکنون فاقد سینماست و تنها سینمای دهدشت نیز دست کمی از یاسوج ندارد.

اردشیر کیانی از فعالان حوزه سینما در کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: سینما در استان ما غریب واقع شده در شهرستانهای ما یا به دلیل عدم استقبال و یا کم توجهی و یا هر موضوع دیگر روز به روز خالی تر و خلوت تر و رو به تعطیلی می‌روند.

اقدام کم‌نظیر قضایی در کهگیلویه و بویراحمد/روایت آقای دادستان از حسابداری عامیانه در صندوق جنجالی بهمئی
دنبال کنید

او می‌گوید: از مجموع سالن های سینما در استان ها ۲ تا ۳ سالن فعال است این فعال سینمایی از معاون سینمایی که خود فرزند استان کهگیلویه و بویراحمد است انتظار دارد فکری به حال وضعیت استان کند حتی متاسفانه با بودن قادر آشنا در راس هرم سازمان سینمایی هنوز اتفاقی در استان نیفتاده است.

کیانی معتقد است نباید اسم سالن سینما را روی سالن فرهنگ و ارشاد گذاشت سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی چند سال است به عنوان سینما از آن استفاده می شود ولی هنوز نتوانسته‌ایم بگوییم که سینماست شهرداری هم به عنوان یکی از متولیان هیچگونه همکاری تا کنون نکرده و اقدامی از سوی خود نشان نداده است.

فریادرس صنعت زنگ زده سینما در کهگیلویه و بویراحمد کیست؟/چشم امید همه به این 2 نفر! 5

کیانی می‌گوید: در دهدشت مشکل سالن سینما نداریم اما مشکلات عدیده دیگر موجب رکود در سینما شده در گچساران هم تنها سینمای شهر را با ارزان ترین قیمت ممکن فروختند چرا که نگاه تجاری به سینما داشتند.

به گزارش فارس؛ اکنون با حضور قادر آشنا به عنوان یکی از معاونین سازمان سینمایی کشور و همچنین سپردن مسئولیت معاونت سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به هنرمند فیلمساز بین المللی این استان یعنی محمد سلیمی راد انتظار می رود صنعت زنگ زده و راک شده سینما در کهگیلویه و بویراحمد رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و غبار غربت از چهره سینما زدوده شود چرا که با سینما می‌توان بر بسیاری از مشکلات فرهنگی در استان غلبه کرد مشکلاتی که در صورت تداوم آن‌ها همچنان کهگیلویه و بویراحمد را در زمره استان‌های محروم و عقب مانده از توسعه نگاه خواهد داشت.

پیش‌بینی وضعیت جوی کهگیلویه و بویراحمد از بارش باران تا افزایش دما
دنبال کنید

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi