پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

گرانفروشی در گچساران چرا و به چه علت؟/چرا جریمه‌ها کارساز نیست؟

کرونا گچساران- ندا نعمتی- نظارت بر اصناف از سوی متولیان امر برای جلوگیری از تخلفات در ساماندهی بازار و رونق آن نقش مهمی دارد. این روزها شاهد کم شدن نظارت بر کسبه بازار در گچساران هستیم به گونه ای که در برخی از نقاط بازار این شهرستان رها شدگی به خوبی به چشم می خورد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84148
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

کرونا :

گرانفروشی در گچساران چرا و به چه علت؟/چرا جریمه‌ها کارساز نیست؟

کرونا گچساران- ندا نعمتی- نظارت بر اصناف از سوی متولیان امر برای جلوگیری از تخلفات در ساماندهی بازار و رونق آن نقش مهمی دارد.

این روزها شاهد کم شدن نظارت بر کسبه بازار در گچساران هستیم به گونه ای که در برخی از نقاط بازار این شهرستان رها شدگی به خوبی به چشم می خورد.

گچساران این بام نفتی ایران به واسطه وجود شرکت بهره برداری نفت و گاز از بازاری با نرخ های بسیار بالاتر از شهرستانها و استانهای همجوار برخوردار است.

متاسفانه قوم گرایی نیز یکی دیگر از دلایل برخورد نکردن با متخلفان صنفی در این شهرستان است که تا کنون مانع از برخورد با آنها شده است.

آقای نعمت الهی یکی از شهروندان گچسارانی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: در بازار این شهرستان بیشتر کسبه با نرخ دلخواه خود کار می کنند و تابع نرخ گذاری تعیبن شده برای خود نیستند.

وی بیان کرد: هر مغازه به بهانه اینکه جنس خود را از جایی که هم صنف خود آن را تهیه می کند خریداری نکرده با قیمتی بالاتر از همکاران خودش اجناسش را بفروش می رساند.

این شهروند گچسارانی اظهار کرد: در صورتی که همین اجناس را در باشت، بهبهان یا نورآباد می توان با قیمت بسیار پایین تر از گچساران خریداری کرد، نظارت بر بازار گچساران فوق العاده ضعیف است کاش مسئولان مربوطه با جدیت بیشتر و قانون مداری بهتر نظارت را انجام داده و با متخلفان برخورد کنند.

خانم پور گرامی یکی دیگر از شهروندان گچساران اظهار کرد: با نگاه به قیمت تره بار و میوه در گچساران به راحتی متوجه گران فروشی برخی از میوه فروشان این شهرستان می شوید.

وی عنوان کرد: وقتی برای خرید به یکی از مغازه های تره بار در گچساران می روید متوجه می شوید که قیمت اجناسش با مغازه جفتی با چند قدم آنطرف تر متفاوتر و گران تر است در صورتی که شاید چند قدم با چند مغازه با هم فاصله داشته باشند ولی تفاوت قیمت ها از زمین تا آسمان است، حال چرا بازار گچساران اینقدر سر از خود هستند معلوم نیست، اغلب بهانه می آورند اجناس ما لوکس است!

تاکید رییس دادگستری باشت بر ساماندهی صنوف آلاینده
دنبال کنید

آقای هدایت زاده یکی دیگر از شهروندان گفت: تمام اینها از ضعیف بودن نظارت در این شهرستان است اگر مسئولان نظارت دارند چرا اینقدر گران فروشی در گچساران بیداد می کند.

وی افزود: متاسفانه قوم گرایی نیز باعث شده تا با کسبه متخلف به خوبی برخورد قانونی نشود، از مسئولان انتظار می رود تا با توجه به وضعیت موجود در کشور و معیشت مردم نظارت ها را بیشتر کرده و با متخلفان برخورد کنند.

گرانفروشی در گچساران چرا و به چه علت؟/چرا جریمه‌ها کارساز نیست؟ 3

این شهروند گچسارانی اضافه کرد: همه مردم مثل کارمندان شرکت نفت در گچساران از توان خرید بالا برخوردار نیستند نباید بخاطر اینکه این قشر می توانند اجناس را با قیمت بالا به راحتی خریداری کنند دیگر اقشار مختلف و کم برخوردار در گچساران اذیت شده و به آنها فشار تحمیل شود.

وی افزود: اگر مسئولان طبق اخبار های شنیده در گچساران نظارت را به خوبی انجام می دهند چرا اینهمه تخلف وجود دارد، پس برخوردها با متخلفان کافی نیست که اینگونه مجددا دوباره گرانفروشی می کنند، چطور در شهری مثل بهبهان باشت یا نورآباد این همه گرانفروشی وجود ندارد مگر مغازه داران گچساران می خواهند اجناس خود را از خارج وارد کنند که اینهمه تفاوت قیمت وجود دارد.

حال ما مانده ایم و درد دل شهروندان گچساران از یک طرف و گفته های مسئولان زیر ربط هم از طرف دیگر.

جریمه بیش از ۱۸۳ میلیاردی متخلفان در گچساران

علی گشتاسبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از یکهزار و ۸۳۵ پرونده تخلف در بخش های کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان وارد تعزیرات حکومتی این شهرستان شد.

دلیل انتفال اسکله شناور جزیره لاوان در بندر شهید رجایی چه بود؟
دنبال کنید

وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور ماه تعزیرات حکومتی متخلفان را بیش از ۱۸۳ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال در گچساران جریمه کرد.

رئیس تعزیرات حکومتی گچساران تصریح کرد: افزون بر ۳۲۰ فقره پرونده قاچاق کالا از سوی فرماندهی انتظامی شهرستان به تعزیرات حکومتی ارجاع شد و در این زمینه متخلفان کالا و ارز ۱۰۵ میلیاردو ۳۸۷میلیون و ۸۹۹هزار و ۶۷۴ ریال جریمه شدند.

گشتاسبی عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تاپایان شهریورماه ۳۰۴ فقره پرونده در بخش قاچاق کالا مختومه شد. 

وی گفت: کالاهای قاچاق کشف‌ شده در این شهرستان بیشتر مواد آشامیدنی، لوازم‌ خانگی، پوشاک و مواد غذایی است. 

گشتاسبی بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال افزون بر بکهزار و ۵۰۳ فقره از پرونده های وارده در بخش کالا و خدمات بوده که به تعزیرات حکومتی شهرستان وارد شد و یکهزار و ۴۹۹ پرونده در همین حوزه مختومه شد.ه است.

وی افزود: در این زمینه متخلفان بیش از ۷۷ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال جریمه شدند.

رئیس تعزیرات حکومتی گچساران با اشاره به ورود ۱۲ پرونده بهداشتی و مختومه شدن آنها در مدت زمان عنوان شده اظهار کرد: جریمه متخلفان این حوزه نیز ۲۱۹ میلیون ریال بوده است.

گشتاسبی ادامه داد: تعزیزات حکومتی بر روند تولید تا توزیع کالا نظارت دارد.

انتهای پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi