جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تنهاترین بیمارستان خصوصی سمنان فروخته می‌شود؟!

به گزارش کرونا، رضا اعرابیان اظهار کرد: هیئت مدیره جدید بیمارستان همه توان خود را برای تجهیز بیشتر و توسعه خدمات این بیمارستان به کار خواهد گرفت. وی با اشاره به بدهی‌های بانکی این مجموعه و تاثیر این بدهی‌ها در تراز منفی بیمارستان، افزود: اگر بحث بدهی های بانکی و جرائم ناشی از آن نبود

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83532
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

کرونا :

تنهاترین بیمارستان خصوصی سمنان فروخته می‌شود؟!

به گزارش کرونا، رضا اعرابیان اظهار کرد: هیئت مدیره جدید بیمارستان همه توان خود را برای تجهیز بیشتر و توسعه خدمات این بیمارستان به کار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بدهی‌های بانکی این مجموعه و تاثیر این بدهی‌ها در تراز منفی بیمارستان، افزود: اگر بحث بدهی های بانکی و جرائم ناشی از آن نبود تراز بیمارستان تقریبا در نقطه سر به سر بود.

رئیس بیمارستان سینای سمنان با اشاره به تلاش های مسوولان استان و خصوصا استاندار پیشین و فعلی سمنان برای کمک به این بیمارستان، تصریح کرد: برخی از مسوولان جلساتی در همین راستا برگزار و تلاش کردند تا به این بیمارستان کمک کنند اما قوانین بانکی مانع از حل مشکل شد. اخیرا و در هفته های اخیر نامه های دیگری از سوی بانک برای بحث بدهی‌ها و معوقات دریافت شده که در حال رایزنی برای حل مشکل هستیم.

اعرابیان با بیان اینکه این بیمارستان ۱۲۷ سهامدار دارد، گفت: اگرچه عمده سهامداران با هدف کسب سود به ساخت این بیمارستان اقدام نکرده اند؛ اما برخی سهامداران مدعی هستند که اگر سرمایه گذاری انجام شده در سال ۸۸ را در هر بخش دیگری می کردند امروز آورده چندین برابری برای آنها داشته بود.

وی با اشاره به برنامه های هیئت مدیره جدید گفت: تلاش ما بر این است که حقوق پرسنل همچون گذشته به موقع پرداخت و مشکل معوقات بانکی را پیگیری کنیم. البته در بحث پرداخت طلب پزشکان عقب افتادگی زیادی داریم و برخی از همکاران از سال ۹۷ به این سو طلب خود را دریافت نکردند. اگرچه پزشکان عمدتا برای حفظ بیمارستان و تداوم این خدمت اعتراض چندانی نداشتند.

این جراح سمنانی با بیان اینکه برخی از پزشکان از سال ۹۷ حقوق و کارانه خود را دریافت نکردند، اضافه کرد: طلب برخی از این همکاران به بیش از ۱۰۰میلیون می رسد.در واقع از جیب همکاران پزشک زدیم و تلاش کردیم که تجهیزات بروز و مجهزی خریداری کنیم تا خدمات کیفی‌تری به شهروندان ارائه دهیم چرا که هدف اصلی همه ما نه کسب سود که ارائه خدمات به شهروندان و هموطنان است.

سرپرست جدید هیئت مدیره و رئیس بیمارستان سینای سمنان با بیان اینکه آنچه می تواند بیمارستان سینا را متمایز کند کیفیت خدمات پزشکی و عمومی به بیمار و همراه بیمار است ادامه داد: تلاش ما و همکاران مان بر این است که خدمت خوب و کیفی ارائه دهیم و در همین راستا پزشکان متخصص و فوق تخصص زیادی جذب بیمارستان شدند.

تنهاترین بیمارستان خصوصی سمنان فروخته می‌شود؟!

سرپرست جدید هیئت مدیره و رئیس بیمارستان سینای سمنان از همکاری ۷۰ تا ۸۰ پزشک با بیمارستان خبر داد و اظهار کرد: امکانات پزشکی و آزمایشگاهی از با کیفیت ترین و بروزترین ها هستند و در بخش آزمایشگاهی کمترین انحراف ممکن را داریم.

وی از خریداری برخی تجهیزات کیفی جدید خبر داد و افزود: تلاش شده که با خرید و تامین این تجهیزات، از اعزام بیماران به دیگر بیمارستان ها و شهرها جلوگیری شود.

رئیس بیمارستان سینای سمنان از برنامه ریزی برای خرید یک سی تی اسکن پیشرفته در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ماموگرافی دیجیتال پیشرفته برای درمان سرطان که توسط خیریه راه آسمان تهیه شده از خدمات کیفی دیگری است که در این بیمارستان ارائه می شود.

انقلاب عاشورا ؛ پایان تاریخ
دنبال کنید

معضل قطع همکاری پرستاران با بیمارستان‌های خصوصی

وی از عدم ماندگاری پرستاران به عنوان یک چالش جدی در مراکز بیمارستانی خصوصی نام برد و گفت: متاسفانه در سمنان با محدودیت در پرستاری مواجه‌ایم. گاه پرستارانی جذب و به مروز آموزش می بینند اما پس از مدتی به دلیل شرایط استخدامی بهتر، جذب بیمارستان های دولتی می شوند.

رئیس بیمارستان سینای سمنان با بیان اینکه برخی پرستاران ۴-۵ سال آموزش دیده و با بیمارستان همکاری کردند اما جذب دیگر بیمارستان ها شدند ادامه داد: ما مجبوریم مدام پرستار جذب و آنها را آموزش و بروز کنیم.

اعرابیان از تلاش برای بروزرسانی اورژانس بیمارستان سینا خبر داد و گفت: تقویت زیرساخت های بیمارستان یکی از اولویت های هیئت مدیره جدید است.

این جراح با اشاره به تفاوت هزینه‌ها در این بیمارستان و دیگر بیمارستان های خصوصی در شهرهای بزرگ، افزود: یک عمل جراحی زانو که من در آن تخصص دارم در شهری مثل تهران گاه به ۱۰۰میلیون می رسد در حالی که چنین عملی در بیمارستان ما با حدود ۲۰ میلیون تومان انجام می شود که ۱۸ میلیون آن را بیمه ها پرداخت می کنند و مقداری نیز بابت هزینه بیمارستان و اقامت همراه دریافت می شود.

تنهاترین بیمارستان خصوصی سمنان فروخته می‌شود؟!

معضل کمبود آمبولانس حل می‌شود؟

وی از کیفیت پایین آمبولانس‌ها به عنوان یکی از مشکلات سمنان نام برد و گفت: در صددیم که با رایزنی خودروسازهای استان این مشکل را حل کنیم.

سرپرست جدید هیئت مدیره و رئیس بیمارستان سینای سمنان با بیان اینکه آمبولانس بیمارستان کیفیت لازم را ندارد اضافه کرد: آمبولانس های سطح شهر نیز از کیفیت مناسب برخوردار نیستند. امید می رود که با کمک خیرین سلامت این معضل حل شود.

قرارداد با همه بیمه‌ها

اعرابیان از عقد قرارداد با همه بیمه‌های معتبر خبر داد و گفت: به جز دو بیمه آتیه سازان و دی با همه بیمه ها قرارداد داریم و در حال رایزنی با این دو بیمه نیز هستیم که خدمات به بیمه شدگان آنها نیز از سر گرفته شود.

وی از ادامه همکاری با بیمه ها خبر داد و تصریح کرد: اگرچه این رویه به زیان بیمارستان است؛ اما این سیاست را با قوت ادامه می دهیم. در واقع ما خدمات را به صورت نقدی به بیماران ارائه می دهیم اما هزینه آن را گاه اقساطی و یا با تاخیز ۵-۶ ماهه از بیمه ها دریافت می کنیم.

سرپرست جدید هیئت مدیره و رئیس بیمارستان سینای سمنان در ارتباط با سیر خدمات دهی و استقبال از تنها بیمارستان خصوصی سمنان از تلاش برای حفظ همه پزشکان متخصص در بیمارستان سینا خبر داد و افزود: استقبال شهروندان از این بیمارستان در طی این سال ها خوب بوده و روند افزایشی نیز داشته است.

تنهاترین بیمارستان خصوصی سمنان فروخته می‌شود؟!

وی با بیان اینکه حتی در دوران پیک کرونا استقبال از بیمارستان نیز کاهش نیافته اضافه کرد: همکاران ما در دوران اوج کرونا نیز منشا خدمات شایانی به بیماران بودند.

فرمانده جدید سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
دنبال کنید

منتفی شدن فروش بیمارستان سینا

اعرابیان از دو تا سه برابر شدن خدمات اورژانس بیمارستان در دو ماهه گذشته خبر داد و اظهار کرد: در بخش بستری نیز استقبال و اعتماد شهروندان به گونه ای بوده که ۲۲ تخت در بخش پایین و ۱۰ تا ۱۲ تخت نیز در بخش بالا اضافه کردیم. همچنین تخت های “آی سی یو” و سی سی یو” را نیز متناسب با نیازها افزایش دادیم.

وی با اشاره به فضای فیزیکی بزرگ این بیمارستان از آمادگی برای توسعه خدمات به بیماران در همه بخش ها خبر داد و خاطرنشان کرد: مهمترین چالش ما کمبود پرستار و پزشکان در برخی تخصص‌ها است که همه توان خود را برای رفع آن به کار می‌گیریم.

سرپرست جدید هیئت مدیره و رئیس بیمارستان سینای سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با طرح فروش بیمارستان گفت: در ابتدا باید عرض کنم که بحث فروش بیمارستان به صورت کامل منتفی شده است. اگر چه بحث فروش هیگاه کاملا جدی نبوده اما به عنوان یک گزینه مطرح و در جلسات بررسی شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان خصوصی برعکس دیگر بنگاه های اقتصادی سوددهی بالایی ندارد افزود: هدف همکاران و سهامداران اعم از پزشک و غیرپزشک نیز صرفا کسب سود نبوده و بیشتر با هدف خدمات دهی کیفی به مردم به ساخت این بیمارستان که از سال ۸۸ استارت و در ۹۶ افتتاح شد، همت گماردند.

تنهاترین بیمارستان خصوصی سمنان فروخته می‌شود؟!
چرایی عدم سودهی بیمارستان های خصوصی

وی با بیان اینکه با توجه به تعرفه گذاری از سوی دولت، بیمارستان های خصوصی چندان سودده نیستند، ادامه داد: از طرفی وجود تورم و بالاتر بودن آن از درآمد همواره سبب می شود که سودآوری در مراکز بیمارستانی خصوصی بالا نباشد. به طور مثال امسال حقوق نیروها ۵۷ درصد افزایش داشته اما افزایش تعرفه ها کمتر از نصف این عدد بوده است.

رئیس بیمارستان سینای سمنان چرخیدن چرخ تنها بیمارستان خصوصی سمنان را هدف اصلی مسوولان این بیمارستان ارزیابی و تصریح کرد: وجود وام ها سبب شده که تراز مالی بیمارستان منفی باشد وگرنه بدون احتساب وام ها تقریبا در نقطه سر به سر هستیم.

اعرابیان با گلایه از برخی دستگاه‌های اجرایی گفت: اگر دستگاه‌هایی نظیر اداره دارایی، بانک‌ها و تامین اجتماعی ما را مجبور به تعطیلی بیمارستان نکنند بی شک این بیمارستان به عنوان یک بیمارستان با کیفیت برای همیشه خدمات خود را به مردم ارائه خواهد داد. چرا که اصولا هدف از راه اندازی آن سوددهی نبوده است.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه ها ما را آزار می‌دهند افزود: خوشبختانه مسئولان ارشد استان همکاری خوبی با ما دارند و اخیرا استاندار نیز جلسه ای با هدف حل مشکلات بیمارستان برگزار و تلاش خود را برای رفع برخی از مشکلات از جمله بحث بدهی های بانکی به کار گرفته است.
تنهاترین بیمارستان خصوصی سمنان فروخته می‌شود؟!

تنهاترین بیمارستان خصوصی سمنان فروخته می‌شود؟!

تنهاترین بیمارستان خصوصی سمنان فروخته می‌شود؟!

تنهاترین بیمارستان خصوصی سمنان فروخته می‌شود؟!

منبع: ایسنا

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi