جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کودکان بازمانده از تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و تحت آموزش قرار گیرند

 به گزارش کرونا از یاسوج، جلسه کارگروه کودکان بازمانده از تحصیل با موضوع بررسی وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل با حضور  مدیرکل آموزش وپرورش استان و دیگر اعضای کارگروه  برگزار شد . حسنعلی عزتخواه در این جلسه گفت: کودکانی که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده‌اند، باید شناسایی شوند و شرایط آنها مورد ارزیابی و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83436
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

کرونا :

کودکان بازمانده از تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و تحت آموزش قرار گیرند

 به گزارش کرونا از یاسوج، جلسه کارگروه کودکان بازمانده از تحصیل با موضوع بررسی وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل با حضور  مدیرکل آموزش وپرورش استان و دیگر اعضای کارگروه  برگزار شد .

حسنعلی عزتخواه در این جلسه گفت: کودکانی که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده‌اند، باید شناسایی شوند و شرایط آنها مورد ارزیابی و تحت آموزش قرار گیرند.
 

وی با تاکید بر اینکه باید جمعیت بیسواد را به صفر برسانیم، خاطرنشان کرد: ریشه کنی معضل بی سوادی نیازمند عزم جدی  مردم و مسئولان است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد  رسالت آموزش وپرورش را تربیت انسان‌ها دانست و عنوان کرد:  آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند به همه مسائل مربوط به تعلیم و تربیت و رفع موانع بی‌سوادی در جامعه بپردازد بنابراین باید دستگاه‌ها و حتی مردم در این زمینه نقش ایفا کنند.

عزت خواه، در ادامه خواستار همکاری معاونین آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه جهت همکاری با معاون سوآموزی  برای شناسایی و تحت پوشش قرار دادن کودکان  بازمانده از تحصیل شد.

در ادامه معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد،نقش مدیران مدارس در شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را مهم دانست و افزود: کودکان بازمانده از تحصیل شامل افراد سنین  ۶ تا ۱۷سال، یا کسانی هستند که به کلاس درس  نرفته و یا بعد از مدتی ترک تحصیل کرده‌اند.

حمزه باقری گفت: عواملی چون ، فقر مالی و فرهنگی ، صعب العبوری مناطق ، کمبود امکانات ، تعصبات خشک والدین زمینه ساز معضل ترک تحصیل  برخی کودکان شده است .

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از راهکارهای  مناسب برون رفت از این معضل را اجرای طرح انسداد بی سوادی با همکاری آموزش و پرورش و دیگر نهادها عنوان کرد.

کفی مرگ دشت‌روم؛ آقایان راهداری اینجا راهی برای فرار از مرگ نیست+فیلم
دنبال کنید

 باقری نقش سازمان‌های حمایتی را در این طرح مهم دانست وگفت: بطور مثال نهادی چون سازمان بهزیستی می‌تواند فرزندان طلاق ، بی سرپرست و بد سرپرست که  از درس و مدرسه باز مانده اند را شناسایی کرده و جهت آموزش به اداره آموزش و پرورش معرفی کند.

 در پایان این جلسه معاونین آموزش متوسطه ، ابتدایی و دیگر اعضا نظرات و دیدگاه‌های خویش را بیان و بر جدیت شناسایی بازماندگان از تحصیل توسط مدیران مدارس تاکید شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi