پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نقش ناظرین شرعی و بهداشتی کشتارگاه‌ها، در تأمین غذای حلال

به گزارش کرونا، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با مسؤولان دامپزشکی و جهاد دانشگاهی استان البرز به فعالیت های سازمان دامپزشکی کشور و نقش آن در بهداشت و سلامت مردم اشاره کرد. وی افزود: کارهایی که در سازمان دامپزشکی انجام می‌شود از حساسیت بالایی برخوردار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83352
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰

کرونا :

نقش ناظرین شرعی و بهداشتی کشتارگاه‌ها، در تأمین غذای حلال

به گزارش کرونا، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با مسؤولان دامپزشکی و جهاد دانشگاهی استان البرز به فعالیت های سازمان دامپزشکی کشور و نقش آن در بهداشت و سلامت مردم اشاره کرد.

وی افزود: کارهایی که در سازمان دامپزشکی انجام می‌شود از حساسیت بالایی برخوردار است و علاوه بر تأمین سلامت غذای مردم، مسؤولیت خطیری در حوزه پیشگیری از شیوع، مقابله و مهار بیماری‌های مشترک انسان و دام به عهده نیروهای متخصص سازمان دامپزشکی کشور است.

حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم با اشاره به اینکه موضوع حلیت غذا در جمهوری اسلامی مقوله بسیار مهمی است و خوشبختانه در حوزه عمل سازمان دامپزشکی پیش بینی شده است، ادامه داد: نقش ناظرین بهداشتی و شرعی را در تأمین اطمینان از سلامت گوشت مصرفی مردم بسیار حائز اهمیت است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: در کنار نظارت بهداشتی کارشناسان ناظر دامپزشکی که نقش بسیار مهمی در اطمینان از سلامت گوشت مصرفی مردم دارند، روحانیون ناظر شرعی به صورت تمام وقت در سالن کشتارگاه‌ها وظیفه تأیید حلیت دام و طیور کشتاری را بر عهده دارند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ناظرین شرعی علاوه بر نظارت شرعی، نقش پررنگی در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و حل و فصل مشکلات این قشر دارند، تصریح کرد: مواسات مؤمنانه بسیار خوبی در این مجموعه با حضور روحانیون صورت گرفته به طوری که از سال گذشته ۲۰ هزار بسته کمک مؤمنانه در بین نیازمندان با همکاری این عزیزان توزیع شده است.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi