پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

حسین فهمیده در راه دفاع از آرمان‌های کشور شهید شد

به گزارش کرونا، فرشته فهمیده روز یکشنبه در برنامه‌ای که به مناسبت روز بسیج دانش‌آموزی در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: آبان ماه سال ۱۳۵۹ یک نوجوان ۱۳ ساله به فرمان امام خمینی (ره) به سمت جبهه‌های جنگ تحمیلی رفت و برای دفاع از میهن و آرمان‌های انقلاب اسلامی جنگید و شهید شد و امروز

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83289
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰

کرونا :

حسین فهمیده در راه دفاع از آرمان‌های کشور شهید شد

به گزارش کرونا، فرشته فهمیده روز یکشنبه در برنامه‌ای که به مناسبت روز بسیج دانش‌آموزی در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: آبان ماه سال ۱۳۵۹ یک نوجوان ۱۳ ساله به فرمان امام خمینی (ره) به سمت جبهه‌های جنگ تحمیلی رفت و برای دفاع از میهن و آرمان‌های انقلاب اسلامی جنگید و شهید شد و امروز در کنار ۳۶ هزار دانشجو شهید پیمان می‌بندیم که بقیه‌ی دانش‌آموزان هم ادامه دهنده‌ی راه شهدا باشند.

وی ادامه داد: محمد حسین در اردیبهشت ۱۳۴۶ در قم به دنیا آمد و به دلیل مشغله کاری چند سال بعد پدر به کرج رفتیم، در شلوغی شهر کرج، شرایط حکومت نظامی و بحبوحه پیروزی انقلاب اسلامی، حسین در تمام برنامه‌های سیاسی شرکت می‌کرد.

وی افزود: محمدحسین از همان دوران کودکی نظم و انضباط خاصی داشت و بعد از دوره‌ی نوجوانی او که به کرج آمدیم، همچنان با فعالیت‌های سیاسی او ادامه داشت و با وجود سن کمش در داخل و بیرون منزل مشهود بود؛ به‌عنوان مثال اعلامیه‌های امام خمینی (ره) را می‌گرفت و باوجود اینکه اذیت می‌شد و مانع او می‌شدند اما در شهر پخش می‌کرد.

خواهر شهید فهمیده خاطرنشان کرد: سال ۱۳۵۷ که انقلاب اسلامی پیروز شد، متأسفانه در بدو ورود امام خمینی (ره) طحال محمدحسین پاره شد و نتوانست به استقبال امام (ره) برود اما دو روز بعد آن به تهران رفت تا از ورود امام به کشور اطمینان حاصل کند.

وی همچنین یادآور شد: در ماجراهای سال ۱۳۵۸ و تسخیر لانه جاسوسی به دست آمریکا حضور فعالی داشت و پس از شروع دوران دفاع مقدس نیز به جبهه رفت و سال ۱۳۵۹ به بهانه فوتبال روانه مدرسه شدیم و این آخرین دیدار ما شد.

ضرورت انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل آینده/ انتخاب ۲۱ بهمن به عنوان روز شهرستان در دهه فجر
دنبال کنید

وی گفت: تا ۲۵ روز از محمدحسین خبری نداشتیم و پس از ۲۵ روز، رادیو خبر شهادت جوان ۱۳ ساله را اعلام کرد و مادر گفت او محمدحسین من است، پدر خندید گفت محمد حسین این کار را نمی‌کند، برادرم به مادرم قول داد که حتماً فردا او را پیدا می‌کنم اما مادرم قبول نکرد و گفت می‌دانم او حسین بود که در اوج ناراحتی یک هفته سپری شد و هفتم آبان ماه خبر دادند، محمد حسین به آرزوی دیرینه خود رسید.

این خواهر شهید در ادامه بیان کرد: بعد از ۱۷ سال همرزمان محمدحسین را پیدا کردیم، شهید بختیاری آخرین کسی بود که با حسین در یکجا بودند و قبل عملیات با او صحبت کرده بود؛ بنابه گفته‌ی آنها، محمدحسین شب چفیه را دست شهید بختیاری انداخته و روی دست او خوابیده بود و از گوشه چشم او اشک می‌آمد و گفت دلم برای مادرم تنگ شده و می‌دانم دیگر برنمی‌گردم و همان شب به سمت خرمشهر حمله شده و محمدحسین شهید شد.

وی اضافه کرد: حسین با جسارت خود با فداکاری و ایثار ثابت کرد برای دفاع از کشور خود باید به قلب دشمن زد و اجازه نداد دشمن پا در کشور گذارد و امروز طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب که جوانان و نوجوانان باید با باور دینی و اجرای بیانیه گام دوم به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز درآوردید.

وی در پایان تاکید کرد: ما مسلمان هستیم و کشور ما به نام شهدا است، ما در کشور شهید طلب ایران زندگی می‌کنیم و مدیون خون شهدا هستیم.

تکمیل سد هواسان در سرپل ذهاب در لایحه بودجه سال آینده دیده می‌شود/ راه آهن کرمانشاه به خسرویه تامین اعتبار شد
دنبال کنید

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi