شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

احداث بیمارستان جدید کوثر بروجرد مسیری برای تحقق عدالت در سلامت

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی از احداث بیمارستان کوثر وابسته به سازمان تامین اجتماعی در بروجرد خبرداد و گفت:  تاکنون ۹۴ درصد از ساخت این بیمارستان  پیشرفت فیزیکی داشته است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83216
تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

احداث بیمارستان جدید کوثر بروجرد مسیری برای تحقق عدالت در سلامت

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت گفت: بهبود و نوسازی راه‌های مواصلاتی مطالبه ۲۰ ساله مردم بروجرد است؛ با پیگیری‌های مستمر و مداوم از مجلس موفق به اجرای مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه شدیم، همچنین اعتبارات مشخصی برای ردیف ملی پروژه راه آهن جنوب- ملایر اختصاص داده شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم افزود: با روی کار آمدن دولت رئیسی کار مطالعه و انتخاباتی این پروژه به اتمام رسید و شاهد عملیاتی شدن آن بودیم؛ در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار متر مکعب خاک‌برداری و بیش از ۵ هزار متر مکعب خاکریزی انجام شده است، صد درصد کارگاه تجهیز شده و این پروژه در مرحله اجرا قرار دارد، مشکل اساسی کمبود اعتبار است که جا دارد دولت توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشد.

آغاز عملیات احداث ساختمان گمرک منطقه ویژه تا پایان آبان ماه

وی در ادامه تاکید کرد: پروژه عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی بروجرد با توجه به مصوبه شورای عالی مناطق  آزاد در خرداد ماه جاری آغاز شده است، خوشبختانه دیوار کشی منطقه در حال اجرا است، مقرر شد تا پایان آبان ماه عملیات احداث ساختمان گمرک منطقه ویژه آغاز شود.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در ادامه تصریح کرد: احداث کارخانه مواد اولیه صنایع فولاد که یکی از نیازهای جدی کشور محسوب می‌شود بخشی از نیاز کشور به واردات را نیز بی طرف می‌کند.

شهرک گلخانه‌ای شهید بروجردی  لرستان فرصت‌های شغلی فراوانی ایجاد کرده است

گودرزی با اشاره به بزرگترین شهرک گلخانه‌ای شهید بروجردی لرستان تاکید کرد: این شهرک به مساحت ۴۸ هکتار فعالیت خود را آغاز کرده که حدود ۳۳ هکتار آن در ۴۸ قطعه ۶ تا ۸ هزار متری گلخانه ایجاد خواهد شد که حدود ۱۲ هزار تن در سال محصولات گلخانه‌ای تولید خواهد داشت و در این بین فرصت شغلی مستقیم فراوانی نیز فراهم می‌کند.

صیدان آبادانی در بخش آبزی‌پروری و شیلات،کمترین درآمد را دارند
دنبال کنید

وی یادآور شد: شهرک گلخانه‌ای شهید بروجردی تاکنون پیشرفت خوبی داشته است؛ برای آماده سازی آب، برق و گاز اقداماتی صورت پذیرفته و همچنین جلساتی با مدیر عامل هلدینگ سازمان اتکای ایران برگزار کردیم که مقرر شد، بعد از آماده سازی، این پروژه را در جهت احداث سازه‌ها تحویل بگیرند که در مسیر توافق گرفته است.

آماده سازی ۳۵۰۰ واحد مسکونی برای اعضای تعاونی‌های فضای سبز و تاکسیرانی

گودرزی در ادامه با بیان بحث تعاملی تاکسیرانی و فضای سبز بروجرد، افزود: بحث تعاملی تاکسیرانی و فضای سبز بروجرد اتفاق خوشایندی بود که از جهاتی موجب رنجش خاطر مردم شده بود، که بعد از جلسات مکرر و متمادی در جهت  حمایت سازمان ملی زمین و مسکن در قالب یک پروژه ۳۵۰۰ واحدی، طی چند روز گذشته این پروژه فعالیت خود را آغاز کرد، که شاهد آماده سازی ۳۵۰۰ واحد مسکونی برای اعضای تعاونی‌های فضای سبز و تاکسیرانی خواهیم بود این پروژه یک اتفاق مهم و امید بخش در شهرستان بروجرد است.

احداث بیمارستان جدید کوثر بروجرد مسیری برای تحقق عدالت در سلامت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث بیمارستان کوثر تامین اجتماعی، ادامه داد: احداث بیمارستان کوثر وابسته به سازمان تامین اجتماعی در بروجرد تاکنون ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به زودی  به بهره برداری خواهد رسید، این بیمارستان با مساحت بیش از ۲۰ هزار متر مربع با همه استانداردهای درمانی، در گذشته در حد یک کلینیک بود اما امروز با طرح توسعه‌ای که شاهد آن بودیم، به بیش از ۳ برابر ظرفیت با همه استانداردهای درمانی ارتقاء پیدا خواهد کرد و علاوه بر آن فرصت‌های شغلی جدید نیز ایجاد خواهد کرد.

گودرزی در ادامه تاکید کرد: در حوزه تحقق عدالت سلامت پیگیر احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی از طرف وزارت بهداشت و درمان برای بروجرد هستیم و همچنین دانشکده پرستاری بروجرد که تک رشته‌ای بود با پیگیری‌های مستمر و مداوم موفق شدیم  این دانشکده را از تک رشته‌ای خارج و دو رشته اتاق عمل و هوشبری به آن اضافه کنیم، در کنار زیرساخت‌های درمانی زمینه مجوز دانشکده پزشکی بروجرد را از وزارت بهداشت درمان و پزشکی دریافت کردیم تا این مقدمه‌ای باشد برای احداث دانشگاه علوم پزشکی که بی تردید  به توسعه درمان و پایداری حوزه درمان بروجرد کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

احداث استادیوم ولایت بروجرد مسیری برای عدالت در حوزه ورزش

نماینده مردم بروجرد با اشاره به ساخت استادیوم ولایت بروجرد، اظهار کرد: در ماه‌های گذشته با حضور وزیر ورزش استادیوم ولایت بروجرد با مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بانک ملی احداث شد، خوشبختانه فاز دوم بزودی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید. در فاز دوم این پروژه استخر، سونا و جکوزی، در کنار مجموعه موج های آبی یک فضای مفرح و در واقع مجادله پرهیجانی را برای مردم عزیز و گردشگران ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان جزئیات دیدارهای مردمی، گفت: در دیدارهای مردمی و بازدیدهای صورت گرفته مردم مشکلات و دغدغه های خود را مطرح کردند؛ در بازدید از روستاهای بروجرد اهالی یکسری از مشکلات خود را که منجر به کاهش اشتغال شده بود، عنوان کردند؛ رونق زندگی در روستاها باعث کاهش حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی خواهد شد،در جلسات که برگزار شد در راستای طرح هادی، راه‌های روستایی، خدمات رسانی و حوزه آب، برق و دیگر زیرساخت‌ها  هم گام‌های ارزشمندی برداشته شده است./

پایان پیام

دهه فجر فرصتی برای یادآوری سلحشوری‌ها و دلاوری‌های مردان و زنان ایران اسلامی است
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi