پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیاست جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای امنیت غذایی با نگاهی به صادرات

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی معتمدی در خصوص برنامه جهاد کشاورزی برای برقراری امنیت و اقتدار غذایی گفت: در راستای برقراری امنیت و اقتدار غذایی در سطح استان و تامین کالای اساسی مردم، جهاد کشاورزی به دنبال راه‌حل‌هایی است که در کوتاه مدت حداکثر تولید را داشته باشد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83102
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

کرونا :

سیاست جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای امنیت غذایی با نگاهی به صادرات

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی معتمدی در خصوص برنامه جهاد کشاورزی برای برقراری امنیت و اقتدار غذایی گفت: در راستای برقراری امنیت و اقتدار غذایی در سطح استان و تامین کالای اساسی مردم، جهاد کشاورزی به دنبال راه‌حل‌هایی است که در کوتاه مدت حداکثر تولید را داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به همین دلیل در بخش‌های مختلف سیاست‌های متفاوتی برای عملی شدن این راه‌حل را داریم که در حوزه دامپروری و تامین گوشت قرمز به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر دام‌های داشتی که در طبیعت پرورش می‌یابند به سمتی برویم که در کوتاه‌مدت حداکثر تولید را داشته باشیم.

وی بیان کرد: در این راستا دو سیاست علمی دانش‌بنیان را پیگیری می‌کنیم که در دامپروری داشتی تغذیه دام‌ها به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که در کوتاه مدت حداکثر تولید را داشته باشیم و همانطور که در تولید گوشت مرغ مدت ۴۵ روز طی می‌شود یک بره در مدت ۹۰ تا ۱۲۰ روز به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: برای افزایش تولید گوشت قرمز از نژاد و ارقام اصلاح شده استفاده می‌کنیم که برنامه داریم ژن رومانوف که یک زن خارجی است را بومی‌سازی کنیم که در هر ۹۰ تا ۱۲۰ روز بتوانیم یک بره را به مرحله برداشت برسانیم و با این سیاست حداکثر تولید گوشت قرمز در سطح یک دامداری داشته باشیم.

معتمدی خاطرنشان کرد: در ارتباط با این طرح و ورود دام‌های اصلاح نژاد شده رومانوف و دام‌های بومی میزان تولید در واحد را افزایش و مدت زمان را کاهش می‌دهند و علاوه بر تامین کالای اساسی می‌توانیم نیازهای کشورهای همسایه را برآورد کنیم.

طرح جامع استانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین شود
دنبال کنید

وی با اشاره به اینکه سیاستی که دنبال می‌کنیم زود بازده و پرمحصول است،  عنوان کرد: بنابراین می‌توانیم از طریق دام عشایر و گوشت پرورشی نیاز جامعه را تامین کنیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi