جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وضعیت زندان‌های کرمان مطلوب است

به گزارش کرونا، نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان و با همراه جمعی از معاونین دادگستری از زندان شهرستان کهنوج بازدید و در دیدار چهره به چهره با مددجویان این زندان از نزدیک به مشکلات قضایی آنان رسیدگی کرد. رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه بازدید از زندان کهنوج در جمع خبرنگاران گفت:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83066
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۴:۵۰

کرونا :

وضعیت زندان‌های کرمان مطلوب است

به گزارش کرونا، نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان و با همراه جمعی از معاونین دادگستری از زندان شهرستان کهنوج بازدید و در دیدار چهره به چهره با مددجویان این زندان از نزدیک به مشکلات قضایی آنان رسیدگی کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه بازدید از زندان کهنوج در جمع خبرنگاران گفت: طی هفت ماهه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ورودی به زندان کهنوج ۱۳ درصد کاهش یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی اظهار کرد: خوشبختانه طی چند ماه گذشته با استفاده از ظرفیت روحانیون، سران طوایف، متنفذین، ریش سفیدان، صلح یاران شوراهای حل اختلاف و رضایت اولیای دم، دو محکوم به قصاص از اعدام رهایی یافته اند .

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان اعلام کرد: ۵۰ درصد زندانیان شهرستان کهنوج را جرائم مواد مخدر تشکیل می دهند و جرم سرقت با ۲۱ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

وی بر ضرورت استفاده از مجازات های جایگزین حبس تاکید کرد و گفت: وضعیت زندان های استان مطلوب ارزیابی می شود.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه زندان جای مجرمین حرفه ای و خطرناک بوده که امنیت اجتماعی، روحی و روانی مردم را بر هم می زنند،گفت: در جرائم سبک حتی المقدور از ورود افراد به زندان باید جلوگیری شود.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi