شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

احداث محور رابر – کرمان مطالبه جدی مردم این مناطق است

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت مسیر کرمان به رابر گفت: احداث این محور در صورت احداث می تواند حدود ۸۰ کیلومتر را از مسیر ۱۸۵ کیلومتری کنونی کاهش دهد و در واقع ساخت این راه، می تواند چهره این شهرستان را دگرگون کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82914
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

کرونا :

احداث محور رابر – کرمان مطالبه جدی مردم این مناطق است

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، صمداله محمدی صمدالله محمدی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت مسیر ارتباطی مهم و مستقیم کرمان به رابر گفت: احداث این محور  در صورت احداث می تواند حدود ۸۰ کیلومتر را از مسیر ۱۸۵ کیلومتری کنونی کاهش دهد و در واقع ساخت این راه، می تواند چهره این شهرستان را دگرگون کند.

وی افزود: احداث محور رابر – کرمان مطالبه جدی مردم این شهرستان هاست و مدیرعامل شرکت ملی مس، مدیرکل راهداری استان کرمان و استاندار کرمان بایستی در ساخت این محور حمایت لازم را داشته باشند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: یک سال و نیم پیش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدرو برای بازدید به شهرستان رابر آمد و اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه گذاشت که مصوبه شرکت ملی مس را هم داشتیم؛ ما همان زمان اعلام کردیم باید این پروژه زودتر انجام شود زیرا هرچه به تاخیر بیافتد ممکن است اعتبار بیشتری بخواهد و تاخیر آن برای بیت المال منفعتی ندارد که همین اتفاق هم افتاد.

وی افزود: از یکسال گذشته پروژه احداث جاده رابر به کرمان تأمین اعتبار شده و جلسات مختلفی بین اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان و مدیران شرکت ملی مس شکل گرفته، بعضی از این جلسات با حضور مدیران ارشد استان بوده است.

محمدی ادامه داد: آخرین جلسه ای که با حضور استاندار کرمان، معاون عمرانی استاندار در محل استانداری برگزار شد قرار بر این بود تا پایان شهریورماه، مطالعات پروژه تکمیل شود و ابتدای مهر هم به مناقصه گذاشته شود.

توزیع نامتعادل منابع حوزه بهداشت و درمان تهدیدی برای سلامت مردم ایرانشهر است
دنبال کنید

وی افزود: متاسفانه تا امروز این اتفاق نیفتاده و ما همچنان پیگیر موضوع هستیم تاکنون، چندی پیش نیز جلسه ای در همین زمینه تشکیل شد و امیدواریم در اولین فرصت امور اجرایی این جاده انجام شود.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس بیان کرد: شرکت ملی مس یک شرکت ملی است؛ کما اینکه این شرکت از محل معدن درآلو نیز درآمدهایی دارد لذا پروژه ای در این زمینه تعریف شده که در آخرین اطلاعات طی سه فاز مورد مطالعه قرار گرفت؛ این طرح معارضاتی هم دارد که به اجرای پروژه رضایت دادند و به نظر می رسد که مطالعات آن تکمیل شده است.

محمدی گفت: مدیرعامل شرکت ملی مس قول داد که محور رابر – کرمان در  سفر ریس جمهور به استان کلنگ زنی شود اما شلوغی های سفر اجازه نمی داد لذا اکنون بایستی کلنگ زنی شود.

وی با بیان اینکه شرکت ملی مس بایستی با سرعت بیشتری پای کار بیاید اظهارداشت: مطالبه ما به عنوان نماینده مردم است.

محمدی افزود: از دیگر مزایای ساخت جاده کرمان – رابر می توان به این موضوع اشاره کرد که تمامی ۲ طرف این راه محدوده گردشگری است و در صورت احداث آن دیگر دولت نیازی ندارد در این منطقه هزینه کند زیرا ظرفیتی به مردم و کشور ارائه می شود که مناظر زیبا و کم نظیری همچون تخت سرتشتک، بُندَر هَنزا، عِشق آباد و براَحمَد به گردشگری استان کرمان و کشور اضافه می شود اما متاسفانه مشکل راه این شهرستان کشور را از این ظرفیت ها محروم گذاشته است.

تاسیس منطقه آزاد اردبیل به محوریت بخش رضی/ تلاش برای حل مشکل محورهای مواصلاتی مشکین شهر
دنبال کنید

نماینده مردم بافت، رابُر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گردشگران می گویند این منطقه طبیعتی بی نظیر دارد اما متاسفانه در زیرساخت ها مورد کم توجهی قرار گرفته و وجود راههای باریک و غیرایمن فعلی سلامت مردم این خطه را نیز به خطر انداخته است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi