پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

توزیع نامتعادل منابع حوزه بهداشت و درمان تهدیدی برای سلامت مردم ایرانشهر است

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس، از توزیع نامتعادل امکانات و منابع حوزه سلامت و عدم برنامه‌ریزی مناسب و بلندمدت در این حوزه به عنوان تهدیدی برای سلامت مردم حوزه انتخابیه‌اش یاد کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88133
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

کرونا :

توزیع نامتعادل منابع حوزه بهداشت و درمان تهدیدی برای سلامت مردم ایرانشهر است

عبدالناصر درخشان در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در بیان دلایل سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: کاهش نابرابری بین مناطق مختلف برای دسترسی به منابع حوزه بهداشت و درمان از مهمترین اهداف سیاستگذاران بخش سلامت است و یکی از راهکارهای اصلی رسیدن به این هدف، توزیع متعادل امکانات و منابع حوزه سلامت با توجه به نیازهای مردم هر منطقه و سطح جمعیت است و از آنجایی که ایرانشهر بزرگترین حوزه انتخابیه کشور و دارای جمعیت قابل توجهی است قطعا توجه بیشتری را می‌طلبد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس، ادامه داد: کم‌توجهی در توزیع منابع حوزه سلامت و تخصیص نامناسب و قطره چکانی بودجه به بخش مذکور، همچنین عدم برنامه‌ریزی مناسب و بلندمدت موجب بروز مشکلات عدیده جبران‌ناپذیری در اکثر شهرهای این حوزه انتخابیه شده است و این بی‌توجهی سلامت مردم را تهدید می‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس، در تشریح سوالات خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: کمبود فضای درمانی، عدم وجود پزشک متخصص و عدم تامین کادر متخصص در  ایرانشهر تا چه زمانی ادامه دارد؟ جهت محرومیت‌زدایی و دسترسی عادلانه همه آحاد جامعه به خدمات سلامت و عدالت آموزشی و درمانی چه اقداماتی در این منطقه انجام شده است؟ راهکارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جبران کمبود بودجه در بخش سلامت و تخصیص مناسب آن در ایرانشهر چیست؟

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به اینکه وزارت بهداشت ارتقا عدالت در سلامت را در صدر اهداف خود قرار داده است بی‌شک عدم توسعه متوازن خدمات حوزه سلامت در مناطق محروم به ویژه استان سیستان و بلوچستان که در تامین حداقل‌های نیاز این بخش نیز متوقف مانده است موجب کمبود شدید پزشک متخصص، پزشک عمومی، تجهیزات پزشکی و کمبود فضای درمانی می‌شود بنابراین انتظار تصمیم‌گیری عاجل در این حوزه را داریم./

اختصاص دستگاه ماموگرافی برای بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) مشکین شهر/ پیگیر احداث بیمارستان 110 تختخوابی
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi