جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ایجاد اولین پارک علم و فناوری بین المللی در کشور

به گزارش گروه دانشگاه کرونا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد. حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این اجلاس گفت: رابطه تنگاتنگی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82827
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

کرونا :

ایجاد اولین پارک علم و فناوری بین المللی در کشور

به گزارش گروه دانشگاه کرونا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این اجلاس گفت: رابطه تنگاتنگی بین فعالیت‌های معاونت پژوهشی و فناوری وجود دارد، به این صورت که معاونت پژوهشی بستر تولید فناوری را فراهم می‌کند و معاونت فناوری زمینه تولید محصول فناورانه را ایجاد می‌کند.

وی در اشاره به ظرفیت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: هفت پژوهشکده در این سازمان و صد چهل شرکت دانش‌بنیان برتر نیز در حال فعالیت است‌، که نشان از وجود همزمان پژوهش و فناوری در این سازمان است.

زمانیان ایجاد اولین پارک علم و فناوری بین المللی در کشور را از برنامه‌های در حال اجرا در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نام برد و گفت: تاکنون اساسنامه و طرح جامع این پارک تصویب شده است.

معاون وزیر علوم گفت: در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طرح‌های فناورانه شاخص زیادی در حال انجام است که تولید دستگاه لیزر جراحی، دستگاه دیالیز قابل حمل و ساخت ماهواره آیات برای پیش بینی زلزله از جمله این طرح‌هاست.

وی درباره ابعاد بین المللی فعالیت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: این سازمان مرکز اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند در ایران است و به زودی مرکز بین المللی مقابله با ریزگرد را هم ایجاد می‌کند.

زمانیان افزود: شبکه پارک‌های علم ‌و فناوری اتحادیه اقیانوس هند به پیشنهاد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تشکیل شد و این سازمان دو قرار داد بین المللی در قالب این شبکه را منعقد کرده است.

درخشش دانش‌آموزان قرآنی بهمئی با 24 عنوان استانی+اسامی و رتبه
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi