چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

واقعیت دانش‌بنیان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد چیست؟/تاملی بر اظهارات معاون وزیر!

به گزارش کرونا از یاسوج؛ در دنیای کنونی دیگر اقتصاد و صنعت و کشاورزی سنتی جوابگوی رشد جمعیت و همچنین جوابگوی توسعه همه جانبه نیست و می‌بایست به سوی توسعه و افزایش شرکت‌ها و واحدهای تولیدی دانش‌بنیان‌ حرکت کرد. طی سالهای اخیر نیز رهبری معظم انقلاب تاکید فراوانی در راستای توسعه شرکت‌ها و کارخانه‌ها ها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82764
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

کرونا :

واقعیت دانش‌بنیان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد چیست؟/تاملی بر اظهارات معاون وزیر!

به گزارش کرونا از یاسوج؛ در دنیای کنونی دیگر اقتصاد و صنعت و کشاورزی سنتی جوابگوی رشد جمعیت و همچنین جوابگوی توسعه همه جانبه نیست و می‌بایست به سوی توسعه و افزایش شرکت‌ها و واحدهای تولیدی دانش‌بنیان‌ حرکت کرد.

طی سالهای اخیر نیز رهبری معظم انقلاب تاکید فراوانی در راستای توسعه شرکت‌ها و کارخانه‌ها ها و واحدهای تولیدی دانش بنیان کرده‌اند و از مسئولان خواسته‌اند تا عزم خود را بر روی توسعه این حوزه قرار دهند.

واقعیت دانش‌بنیان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد چیست؟/تاملی بر اظهارات معاون وزیر! 4

در فرمان نوروزی امسال نیز تولید دانش بنیان تاکید موکد رهبری بود که در این خصوص می‌بایست به وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد توجه بیشتری کرد چرا که بنا به گفته معاون فناوری وزارت علوم هرچند پیشرفت‌هایی در این زمینه در کهگیلویه و بویراحمد شده اما این استان در زمینه دانش‌بنیان‌ها از استانهای کشور عقب مانده است.

دلیل بر این مدعا را می‌توان به تعداد اندک واحدهای دانش‌بنیان در استان اشاره کرد که به نسبت سایر استانها همچنان در وضعیت پایینی قرار دارد.

دلیل دیگر اینکه بنا به گفته معاون وزیر علوم؛ سرمایه صندوق پژوهش استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار اندک و ناچیز بوده در حالی که استانی به مانند یزد تا ۲۰ میلیارد تومان سرمایه در صندوق پژوهش خود دارد.

واقعیت دانش‌بنیان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد چیست؟/تاملی بر اظهارات معاون وزیر! 5

اما پارک‌های علم و فناوری مبدا و مقر فرماندهی دانش بنیان ها در هر استان هستند که می‌بایست در کهگیلویه و بویراحمد توجه بیشتری به آن شود.

پارک علم و فناوری که همچنان در نظر مردم ناشناخته مانده و لازم است که فرهنگ سازی معرفی پارک علم و فناوری برای روی آوری نخبگان به آن و همچنین کمک به توسعه شرکت‌های دانش بنیان بیشتر مد نظر قرار گیرد.

زیرساختهای برگزاری انتخابات الکترونیک در کهگیلویه و بویراحمد فراهم است
دنبال کنید

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi