جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اسکله‌های بندرگز و ترکمن برای رونق گردشگری بازسازی شد

به گزارش کرونا، نورالله عباسی اظهار کرد: با توجه به مأموریت های سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه تأمین عبور و مرور شناورها و توسعه زیرساخت های بنادر تجاری و نظر به تأکید مقام معظم رهبری در استفاده حداکثری از ظرفیت دریا و سواحل و پیگیری های مسئولان ملی و استانی انتظار داریم بنادر کوچک

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82753
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

به گزارش کرونا، نورالله عباسی اظهار کرد: با توجه به مأموریت های سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه تأمین عبور و مرور شناورها و توسعه زیرساخت های بنادر تجاری و نظر به تأکید مقام معظم رهبری در استفاده حداکثری از ظرفیت دریا و سواحل و پیگیری های مسئولان ملی و استانی انتظار داریم بنادر کوچک به عنوان تکالیف اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه نقش مضاعفی را ایفا کنند.

وی اینکه با بیان طی ۶ ماهه نخست سال جاری سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به تأمین و نوسازی اسکله بندرترکمن کرده است، افزود: همچنین در بخش بعدی لایروبی اسکله های بندرترکمن در فاز نخست انجام گرفت تا تسهیل و تردد سواحل و پیاده شدن مسافران در بخش اسکله تفریحی به راحتی انجام شود.

سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان از اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی برای بازسازی و اطاله اسکله بندرگز خبر داد و گفت: در حال حاضر تشریفات مناقصه این طرح برگزار شده و در حال اجرا است و براساس آن ۴۰۰ الی ۵۰۰ متر به طول اسکله های بندرگز اضافه خواهد شد.

عباسی به آخرین وضعیت لایروبی خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: در اسفند ماه سال ۱۴۰۰،با توجه به شرایط اضطراری خلیج گرگان با دستور ریاست محترم جمهور لایروبی خلیج در دستور کار قرار گرفت و متولی آن نیز سازمان بنادر و دریانوردی شد و از طریق مناقصه مبادرت به انتخاب پیمانکار کرده که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان متولی اجرای این پروژه انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: از فرودین ماه امسال اقدامات مربوط به قراردادها، تجهیز کارگاه و تأمین تجهیزات لایروبی فراهم شده و از یک میلیون و ۱۶۰ هزار مترمکعب لایروبی، ۳۷۳ هزار مترمکعب آن محقق شده است.

ریالی از اعتبارات متوازن ملی کهگیلویه و بویراحمد تخصیص نیافته است
دنبال کنید

سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان از ساخت بندر خواجه نفس توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: این بندر هنوز به مرحله ساخت اسکله نرسیده و پس از تحقق این مهم گزارشات لازم ارائه خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi