سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت توجه جدی به جایگاه شهردار در قانون

عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس در جلسه هم اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در کشور ما قانون ایراد دارد و جایگاه شهردار باید حفظ شود زیرا در بسیاری از نقاط جهان جایگاه شهردار از استاندار هم بالاتر است اما در استان و کشور به جایگاه شهرداری کم توجهی کردیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82536
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

کرونا :

ضرورت توجه جدی به جایگاه شهردار در قانون

به خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، لطف‌اله سیاه‌کلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک و عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین حضور یافت.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم دراین نشست گفت:باید از نیروهای بومی حمایت کنیم و از آنجا که شهردار نماد دولت است و فعالیت وی به حساب نظام گذاشته می شود باید از ایشان حمایت جدی کنیم تا جایگاه شهرداری مصون بماند.

وی افزود: در حوادثی که برای شهردار رخ داد ما دفاع خوبی نکردیم و این جایگاه آسیب دید که کم لطفی به نیروهای توانمند بومی است.

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: در کشور ما قانون ایراد دارد و جایگاه شهردار باید حفظ شود زیرا در بسیاری از نقاط جهان جایگاه شهردار از استاندار هم بالاتر است اما در استان و کشور به جایگاه شهرداری کم توجهی کردیم در حالی که شهردار باید پاسخگوی خیلی از مسائل باشد و حرف اول و آخر را بزند.

وی بیان کرد: هر چهارشنبه در یک مسجد حضور یافته و به مطالبات مردم پاسخ می دهیم اما به نظر می رسد در حوزه مدیریت شهری توقع مردم بالاست و باید با خدمت صادقانه و مستمر بتوانیم رضایت آنها را جلب کنیم و جوابگوی مردم باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس گفت: ای کاش مناطق منفصل همان روستا می ماندند تا از خدمات مناسبی برخوردار می شدند زیرا امروز حقشان ادا نمی شود و از خدمات شهری و روستایی باز مانده اند.

سیاهکلی بر ضرورت حمایت از رسانه ها تاکید کرد و بیان کرد: به نظر می رسد شهرداری در اطلاع رسانی زیاد موفق نبوده و از ظرفیت خوب رسانه ها استفاده نکرده که توصیه می کنم از این ابزار بهره بیشتری گرفته شود تا خدمات انجام شده به مردم منعکس شود.

وی گفت: بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر به شهرداری ها  داده می شود اما رسانه ها هیچ بهره ای از آن ندارند لذا پیشنهاد می کنم شهرداری و شورا با عقد قرارداد با رسانه های استان و کمک مالی به آنها از این ظرفیت برای اطلاع رسانی استفاده کرده و کمک کنند تا فعالان رسانه نیز حمایت شوند و جان بگیرند./

پایان پیام

گفتگوی خواندنی با شهردار منتخب نظرسنجی صبح زاگرس/ از بیوگرافی شهردار چرام تا انتقال به وزارت!
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi