جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

روش تشخیص سکته قلبی توسط بهترین متخصص قلب چگونه است؟

 روش تشخیص سکته قلبی توسط بهترین متخصص قلب چگونه است؟   بیماری های قلبی یا قلبی عروقی که بسیاری از ما این روزها با آن مواجه هستیم. در نتیجه رگ های خونی باریک یا مسدود می شوند. حاد بودن این وضعیت با حمله قلبی، درد قفسه سینه آشکار می شود.   البته در هنگام ابتلا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82461
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲

کرونا :

روش تشخیص سکته قلبی توسط بهترین متخصص قلب چگونه است؟

 روش تشخیص سکته قلبی توسط بهترین متخصص قلب چگونه است؟

 

بیماری های قلبی یا قلبی عروقی که بسیاری از ما این روزها با آن مواجه هستیم. در نتیجه رگ های خونی باریک یا مسدود می شوند. حاد بودن این وضعیت با حمله قلبی، درد قفسه سینه آشکار می شود.

 

البته در هنگام ابتلا به یکی از این آسیب ها باید بدن خود را از چند جهت در وضعیت تهدید آمیز ببینیم که با تشخیص به موقع و صحیح توسط متخصص قلب و در پی درمان مناسب به سلامت قبلی خود باز خواهد گشت. اما باید بدانید وقتی در چنین موقعیتی هستید و بیماری قلبی دارید چگونه توسط بهترین متخصص قلب تشخیص داده می شوید.

روش تشخیص سکته قلبی توسط بهترین متخصص قلب چگونه است؟ 3

چگونه می توان بیماری قلبی را توسط بهترین متخصص قلب تشخیص داد؟

 

بسیاری از افراد به دلیل علائم مشکوک متعدد،  به بهترین متخصص قلب ارجاع داده می شوید. تا از طریق معاینه و تشخیص پزشک به حقیقت ماجرا پی ببرند. این علائم عبارتند از:

 

  • غش کردن

 

  • ضربان قلب آهسته یا سریع

 

  • تنگی قفسه سینه

 

  • درد قفسه سینه

 

  • مشکل در تنفس

 

  • تورم ناگهانی پاها، مچ پا یا شکم

 

هر یک از این علائم اگرچه جزئی و ناچیز است، اما می تواند آستانه سکته و حمله قلبی و بیماری قلبی قابل توجه باشد که تشخیص آن بر عهده بهترین متخصص قلب است.

 

پزشک بر اساس آزمایشاتی که پیشگیری و غربالگری محسوب می شوند و تحت پوشش اکثر بیمه ها هستند، تشخیص نهایی را انجام می دهد. این تست های تشخیصی در دو مورد ممکن توسط پزشک تجویز می شود.

 

البته به یاد داشته باشید که نباید در مقابل هیچ یک از تست های تشخیصی مقاومت کنید، زیرا پزشک حتی در جایگاه بهترین متخصص قلب، برای تشخیص صحیح و البته قطعی، سپس در انتخاب موثرترین درمان، برخی از این آزمایشات مورد نیاز خواهد بود. نوع آزمایش بستگی به بیماری و وضعیت جسمانی بیمار دارد.

زندگی بانوی شاعر یاسوجی چگونه می گذرد + تصاویر
دنبال کنید

 

معاینه فیزیکی و آزمایش خون چگونه است؟

 

در اولین جلسات، پزشک سعی می کند جزئیات علائم و سابقه پزشکی شما را یاد بگیرد. علاوه بر این، ضربان قلب و فشار خون را بررسی و اندازه گیری می کند و در صورت وجود ابهام، آزمایش خون تجویز خواهد کرد.

 

به عنوان مثال، یکی از انواع این آزمایش ها با هدف اندازه گیری سطح چربی و کلسترول خون و تأثیر آنها بر بیماری ها و حملات قلبی است. در این آزمایش کلی وضعیت ۴ نوع چربی در بدن بیمار مشخص می شود.

 

شاید این آزمایش به عنوان یک آزمایش اساسی در تشخیص و درمان بیماری های قلبی تلقی شود، اما تا حد زیادی علت آسیب و میزان پیشرفت آن را تعیین می کند.

 

تست های غیر تهاجمی

 

پس از آزمایشات اولیه، که شامل معاینه فیزیکی و آزمایش خون است. وقت آن رسیده است که پزشک برای درک بهتر وضعیت جسمانی بیمار، آزمایش های غیر تهاجمی را تجویز کند. اما ما با آزمایش های غیر تهاجمی چه می فهمیم؟

 

در آزمایش‌های غیرتهاجمی، نیازی به باز کردن پوست یا قسمتی از بدن برای دسترسی به آن نیست و آزمایش‌ها در شرایط فیزیکی عادی و بدون نیاز به بستری انجام می‌شود:

 

نوار قلب

 

نوار قلب، که معمولا به عنوان الکتروکاردیوگرام شناخته می شود. مدت زمان محدودی برای اجرا نیاز دارد و نشان دهنده فعالیت الکتریکی در قلب است. پس از پایان، نتیجه بر روی یک تکه کاغذ ثبت می شود که تعداد و نوع ضربان قلب را نشان می دهد.

 

اکوکاردیوگرافی

 

اکوکاردیوگرافی به صورت سونوگرافی قلب با هدف ارزیابی دریچه های قلب و عضلات قلب انجام می شود. در این ارزیابی لازم است وضعیت و عملکرد قلب در حالات مختلف فیزیکی ممکن بررسی شود.

 

برای انجام این کار، آزمایش‌کننده از شما می‌خواهد که فرد را روی تردمیل یا دوچرخه ثابت حرکت دهید تا وضعیت طبیعی قلب را در مقایسه با زمانی که استرس دارید و فعالیت شدید انجام می‌دهید، کنترل و بررسی کند.

تمرکز دشمنان بر جنگ فرهنگی و عملیات روانی علیه ایران اسلامی
دنبال کنید

 

سونوگرافی کاروتید

 

آیا یک متخصص نیاز به بررسی میزان رسوب پلاک در شریان ها و خطر سکته دارد یا خیر. سونوگرافی کاروتید تجویز خواهد شد. در این روش از امواج صوتی برای ایجاد تصاویری از شریان های کاروتید در دو طرف گردن استفاده می شود.

 

هولتر مانیتور

 

گاهی لازم است پزشک مصنوعی ۲۴ تا ۴۸ ساعت شما را همراهی کند تا بتواند وضعیت قلب شما را تحت نظر داشته باشد. این دستگاه کوچک به طور مداوم مانند یک نوار قلب کار می کند. پس از دوره تجویز شده، پزشک دستگاه را بررسی می کند تا تشخیص دهد که آیا مشکلات قلبی مانند آریتمی قلبی ناشناخته یا ضربان قلب نامنظم وجود دارد یا خیر.

 

سخن نهایی 

 

بهترین متخصص قلب، حمله قلبی یا سکته زمانی رخ می دهد که جریان خون به قلب مسدود شود و ایست قلبی ناگهانی زمانی رخ می دهد که قلب دچار اختلال شود و ناگهان متوقف شود. حمله قلبی نوعی مشکل گردش خون و ایست قلبی ناگهانی یک مشکل الکتریکی است. هنگامی که یک سرخرگ قلب مسدود می شود، می تواند از رسیدن خون غنی از اکسیژن به بخشی از قلب جلوگیری کند. اگر شریان مسدود شده به سرعت باز نشود و قلب منابع طبیعی دریافت نکند، شریان خراب می شود و می میرد. هر چه فرد بدون درمان بیشتر بگذرد، آسیب بیشتر می شود.

 

اولین علائم حمله قلبی می تواند فوری و شدید باشد، اما در ابتدا به آرامی شروع می شود و می تواند ساعت ها، روزها یا هفته ها قبل از وقوع حمله قلبی ادامه یابد. برخلاف ایست قلبی که می تواند ناگهان متوقف شود، قلب معمولاً در هنگام حمله قلبی متوقف نمی شود. اما نحوه تشخیص حمله قلبی بسیار مهم است.

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi