جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاربرد ساز های زنده در آهنگ های ایرانی و خارجی

کاربرد ساز های زنده در آهنگ های ایرانی و خارجی ساز زنده در موسیقی ایران نقش بسیار پر رنگ و جذابی دارد و همین امر نیز باعث شده است علاقه مندان به موزیک این تفاوت نوازندگی و هارمونی را در ساز زنده و ساز الکترونیک متوجه شوند. حال در این مقاله با همی دیگر با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82366
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

کرونا :

کاربرد ساز های زنده در آهنگ های ایرانی و خارجی

کاربرد ساز های زنده در آهنگ های ایرانی و خارجی

ساز زنده در موسیقی ایران نقش بسیار پر رنگ و جذابی دارد و همین امر نیز باعث شده است علاقه مندان به موزیک این تفاوت نوازندگی و هارمونی را در ساز زنده و ساز الکترونیک متوجه شوند. حال در این مقاله با همی دیگر با نحوه ساز زنده و کاربرد های آن به کمک سایت آرپی بیت آشنا خواهیم شد.

 

چرا نقش ساز زنده در آهنگ نقشی مهم و اثرگذار است؟

ساز زنده در آهنگ، نوعی حیات، حرکت، هیجان و گرما به آهنگ می بخشد. این عوامل از جمله عواملی به شمار می روند که می توانند روح حاکم بر موسیقی را به جریان بیندازند و رسالت موسیقی را بیش از پیش انجام دهند. موسیقی دانان بسیاری در جهان با استفاده از سازهای زنده، احساسات را به شکلی طبیعی تر و عمیق تر، به موسیقی بازگردانده اند. به این ترتیب ارتباط موثرتری با مخاطب برقرار نموده اند. این امر را می توان یکی از مهم ترین دلایل اهمیت و توجه به استفاده از سازهای زنده در آهنگ ها دانست.

کاربرد ساز های زنده در آهنگ های ایرانی و خارجی 4

مهم ترین مزیت های استفاده از ساز زنده در آهنگ

با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از افراد برای سهولت در کار و دسترسی آسان به منابع، از ابزار مجازی آهنگسازی استفاده می کنند. اگرچه این روش نیز ممکن است مزیت هایی را به همراه داشته باشد، اما استفاده ی روزافزون از این نرم افزارها و ابزار معایبی نیز دارد. از مهم ترین معایب این ابزار، ایستایی، خالی بودن از روح موسیقی و دوری از طبیعت و عمق موسیقی می باشد.

استاندار: ۱۷ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در استان هستند
دنبال کنید

کاربرد ساز های زنده در آهنگ های ایرانی و خارجی 5

عواملی را که برشمردیم، سبب شد تا اهالی موسیقی دوباره بازگشت به ساز زنده در آهنگ را از سر بگیرند و سازهای زنده دوباره مورد توجه قرار بگیرند. در ادامه به مهم ترین مزیت های استفاده از سازهای زنده در آهنگ ها اشاره خواهیم کرد:

توجه به ظرافت های موسیقایی

توجه به ظرافت های موسیقایی را می توان یکی از اصلی ترین مزیت ها جهت استفاده از ساز زنده در آهنگ به شمار آورد. متاسفانه در بسیاری از نرم افزارهای موسیقی از این ظرافت ها خبری نیست. همین امر لزوم استفاده و توجه به سازهای زنده را در آهنگ ها بیشتر توجیه می نماید.

نقش ساز زنده در آهنگ در توجه به جنبه ی احساسی

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از ساز زنده در آهنگ، وجه احساسی آن است. این احساس و انتقال درست این احساس به مخاطب، نقش مهمی در جذب مخاطب و موفقیت فرد ایفا می کند. متأسفانه ابزارهای مجازی و نرم افزارهای موسیقی، در بسیاری از موارد، نقش و حضوری سرد و رباتیک دارد. همین امر سبب شده تا به مرور همراهی مؤثر مخاطبان را از دست بدهند. از همین روست که بسیاری از اهالی موسیقی تلاش می کنند که از سازهای زنده در آهنگ های خود بهره ببرند تا احساس را به موسیقی خود برگردانند.

نقش ساز زنده در آهنگ با ایجاد صدای قوی، مؤثر و معتبر

صدای قوی، مؤثر و معتبر نیز از دیگر مزیت های مهم و بنیادی در موسیقی می باشند. وضوح و شفافیت صدا، طبیعی بودن، گرما و عمق از مشخصه های اصلی می باشند که به دنبال حضور سازهای زنده در آهنگ ها پدیدار می گردند.

توییتر صفحه محسن رضایی را تعلیق کرد
دنبال کنید

اصالت موسیقی

قدرت و اصالت نیز از شاخصه های مهمی به شمار می آیند که با بهره گیری از ساز زنده در آهنگ، امکان پذیر خواهد بود. این امر نیز در نهایت به همراهی بیشتر مخاطبان با موسیقی می انجامد. ارائه ی صداهای بنیادی و اصیل و ایجاد هارمونی سبب می شوند تا شنوندگان و مخاطبان، صداها را به دقت شناسایی نمایند. همچنین صداهای هر ساز را به خوبی تشخیص دهند زیرا که هر ساز محتوای منحصر به فرد خود را به خوبی ارائه می دهد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi