جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سایه خشکسالی بر نگاره سبز گلستان/ شروع پاییز به تأخیر افتاد

به گزارش کرونا، نوربخش داداشی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی در فصل پاییز، اظهار کرد: در مهر و آبان ماه وضعیت آب و هوایی استان گلستان با کاهش بارندگی و افزایش دما همراه خواهد بود، در واقع امسال شروع پاییز در گلستان با تأخیر همراه است. وی با بیان اینکه امسال بارندگی‌های مداوم و یکدست

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82199
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

کرونا :

سایه خشکسالی بر نگاره سبز گلستان/ شروع پاییز به تأخیر افتاد

به گزارش کرونا، نوربخش داداشی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی در فصل پاییز، اظهار کرد: در مهر و آبان ماه وضعیت آب و هوایی استان گلستان با کاهش بارندگی و افزایش دما همراه خواهد بود، در واقع امسال شروع پاییز در گلستان با تأخیر همراه است.

وی با بیان اینکه امسال بارندگی‌های مداوم و یکدست پاییزی به تأخیر می‌افتد، افزود: در مجموع میانگین بارش‌های گلستان در فصل پاییز نسبت به بلند مدت کاهشی و دما افزایشی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان اضافه کرد: پیش بینی فصلی ما میانگین بارش‌ها را نشان می‌دهد اما در آبان ماه دو بارندگی مطلوب خواهیم داشت و از آنجایی که کشت دیم از نیمه آبان آغاز می‌شود این دو بارندگی افزایش رطوبت خاک را به دنبال داشته و بر روند کشت محصول اثر مثبتی دارد.

داداشی با بیان اینکه در مجموع در فصل پاییز امسال رطوبت خاک کاهشی خواهد بود، بیان کرد: با توجه به اینکه خشکسالی دو سال گذشته، استان را با خشکسالی انباشته مواجه کرده و پاییز امسال نیز کم‌بارش خواهد بود رعایت نکات ایمنی و فنی در کشت محصولات کشاورزی ضرورت دارد و به کشاورزان توصیه می‌کنیم با کارشناسان جهاد کشاورزی هماهنگ باشند تا در بهترین زمان نسبت به کشت محصول اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته تعداد روزهای بارشی ما محدود بود، تصریح کرد: در سال زراعی گذشته در استان گلستان، تنها ۲۵ روز بارش مؤثر رخ داده، همچنین در سال زراعی قبل از آن هم میزان بارش مؤثر به ۲۰ الی ۲۳ روز رسیده بود که این آمار نشان می‌دهد تغییرات اقلیم در استان گلستان بیش از سایر استان‌ها خود را نشان داده است.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان گلستان، خشکسالی مداوم در استان گلستان، وزش‌های باد، خشکی هوا و کاهش رطوبت و گرد و خاک را به دنبال داشته است.

داداشی در پایان به آخرین وضعیت آب و هوایی استان گلستان اشاره کرد و گفت: فعالیت سامانه بارشی اخیر، صبح امروز قطع شده اما خنکی هوا تا پایان روز دوشنبه ادامه دارد و از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری آسمان استان پایدار و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

منبع: ایسنا

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi