شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

سفر سال گذشته دولت چگونه یاسوج را از بحران نجات داد؟/ اقدامی که بی‌سابقه بود

به گزارش کرونا از یاسوج، سفر سال گذشته دولت سیزدهم منشأ خیر و برکات زیادی برای استان کهگیلویه و بویراحمد بود که لازم است برای تنویر افکار عمومی به این موارد پرداخته شود. شهر یاسوج  با ۹۵ هزار مشترک سال‌ها است با شبکه فرسوده و هدر روی آب با تنش آبی مواجه است و قطعی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82157
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

کرونا :

سفر سال گذشته دولت چگونه یاسوج را از بحران نجات داد؟/ اقدامی که بی‌سابقه بود

به گزارش کرونا از یاسوج، سفر سال گذشته دولت سیزدهم منشأ خیر و برکات زیادی برای استان کهگیلویه و بویراحمد بود که لازم است برای تنویر افکار عمومی به این موارد پرداخته شود.

شهر یاسوج  با ۹۵ هزار مشترک سال‌ها است با شبکه فرسوده و هدر روی آب با تنش آبی مواجه است و قطعی مکرر آب صدای مردم را در آورده بود به طوری که آب مردم در طول شبانه روز ۸ ساعت قطع است.

در سفر سال گذشته دولت سیزدهم اعتباراتی خوبی برای رفع مشکل تنش آبی و اصلاح شبکه یاسوج اختصاص داده شد که به قول رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بی‌سابقه است.

علی شهابی‌نسب در همین خصوص گفت: ۲۲۰ میلیارد اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور در بخش آب بود که ۴۰ میلیارد  آن نقد برای تنش آبی شهر یاسوج اختصاص یافت که معادل بودجه دو شهر است.

وی با بیان اینکه امسال ۵ میلیارد تومان این اعتبار تامین شده، افزود: مشکل یاسوج تامین آب نیست بلکه فرسودگی شبکه است که منجر به هدر روی آب شده که اگر رفع شود مشکل شبکه آب یاسوج  نیز حل خواهد شد.

در همین خصوص فرماندار بویراحمد که قبلاً گفته بود اگر سفر سال گذشته دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد نبود یاسوج با بحران جدی آب مواجه می‌شد، گفت: یاسوج از سال ۸۹  تاکنون هیچ‌گونه افزایش دبی آبی نداشته، ضمن اینکه شبکه آب یاسوج مربوط به ۱۲ سال قبل بوده فرسوده است.

شهرام مهدوی ‌مطلق با بیان اینکه سالانه ۱۰ هزار مشترک جدید به مشترکان بویراحمد اضافه می‌شود، گفت: با اختصاص اعتبار در سفر رئیس جمهور شبکه آب شهر یاسوج در حال اصلاح شدن است و کندکاری‌های سطح شهر یاسوج هم مربوط به همین موضوع است که در حال تعویض ۱۰ کیلومتر شبکه آب هستیم.

انتقاد امام جمعه بهمئی از وضعیت نابسامان صنوف و تعطیلی طرح فاضلاب شهری
دنبال کنید

وی عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش ساعت قطعی آب شهر یاسوج از ۸ به ۶ ساعت هستیم

همچنین اسفندیار برخه مدیر آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ سال است به دلیل کمبود اعتبار یک حلقه چاه به چاه‌های آب شهر یاسوج اضافه نشده است.

وی ادامه داد: سال ۹۲ برای اصلاح و توسعه۲۲۰ کیلومتر شبکه فرسوده  یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شد که مشکلی را حل نمی‌کرد اما در سال گذشته و با سفر دولت تنها ۴۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه یاسوج اختصاص یافت.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد  در مدت دو ماه که شروع به کار کردیم ۱۷ کیلومتر از شبکه معیوب شهر یاسوج به همراه یک هزار انشعاب اصلاح شده است.

این مسئول عنوان کرد: شبکه آب یاسوج فرسوده و هدر روی آب بالا است با اعتبار اختصاص یافته در حال کار هستیم و اگر اعتبارات ۱۴۰۱ تخصیص پیدا کنند طی دو سال ۵۰ کیلومتر شبکه آب شهر یاسوج اصلاح می‌شود.

برخه بیان کرد: تصفیه خانه شهر یاسوج هم‌اکنون ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا مهر ماه وارد مدار می‌شود که با بهره‌برداری از این پروژه  ۲۰۰ لیتر در ثانیه به شبکه آب شرب یاسوج اضافه می‌شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi