جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مسئولان بهداشت و آبفا در خواب؟!/سلامتی و کسب و کار مردم شوتاور در معرض خطر+تصویر و فیلم

به گزارش کرونا از چاروسا، در سالهای گذشته طرحی به نام اجرای طرح فاضلاب روستایی در شهرستان کهگیلویه و روستای شوتاور راه اندازی شد که این طرح از ابتدا با مخالفت شدید مردم این روستا روبرو بود. طرحی که در سالهای ۹۴ تا ۹۷ بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه آن شد اما هیچ گاه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82019
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

کرونا :

مسئولان بهداشت و آبفا در خواب؟!/سلامتی و کسب و کار مردم شوتاور در معرض خطر+تصویر و فیلم

به گزارش کرونا از چاروسا، در سالهای گذشته طرحی به نام اجرای طرح فاضلاب روستایی در شهرستان کهگیلویه و روستای شوتاور راه اندازی شد که این طرح از ابتدا با مخالفت شدید مردم این روستا روبرو بود.

طرحی که در سالهای ۹۴ تا ۹۷ بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه آن شد اما هیچ گاه افتتاح نشد و دلیل افتتاح نشدن آن مخالفت شدید مردم بود.

پروژه ای که فاضلاب انسانی و حیوانی مردم روستا را جمع آوری می‌کند و در قسمتی تصفیه می‌کند و حالا این اشکالات سبب شده تا همین مشکلات روز به روز خطری بزرگ برای مردم روستا باشد.

این روزها وقتی به روستای شوتاور سفری کنیم بهتر متوجه می شویم که وضعیت اسف‌بار بهداشت مردم این روستای بزرگ و پرجمعیت استان به چه نحوی است.

مسئولان بهداشت و آبفا در خواب؟!/سلامتی و کسب و کار مردم شوتاور در معرض خطر+تصویر و فیلم 7

مسئولان بهداشت و آبفا در خواب؟!/سلامتی و کسب و کار مردم شوتاور در معرض خطر+تصویر و فیلم 8

مسئولان بهداشت و آبفا در خواب؟!/سلامتی و کسب و کار مردم شوتاور در معرض خطر+تصویر و فیلم 9

لوله و اتصالات انتقال فاضلاب شکسته شد و از منبع خارج شده و به سطح روستا انتقال یافته و در کنار این وضعیت مردمی که مجبور به زندگی هستند.

در روز گذشته تیم خبری به این روستا سفری کرد و مشکل این روستا از نزدیک پیگیری شد موضوعی که دل هر انسانی را به درد می آورد مشکلی که یک لحظه ماندن در کنار آن ریسک بزرگی است.

در کنار این وضعیت نامطلوب، مدرسه‌ای وجود دارد که در روزهای آینده شاهد بازگشایی آن هستیم و جای سوال است به چه نحوی مدیران آموزش و پرورش حاضر هستند دانش آموزان در کنار این وضعیت تحصیل کنند.

در این خصوص گفت‌وگوی با مردم و به خصوص جوانان این روستا که نگرانی شدید از اینوضعیت هم داشتند و به نحویی ناراحتی خود را با ما ابراز می کردند و خواستار انتقال حرفشان بودند در این خصوص گفتند: این وضعیت سه الی چهار ماه روستای شوتاور است که مردم با این وضعیت بوی بد روستا روبرو هستند و به مسئولی که تماس می گیریم اعلام می کنند پیگیر هستیم اما هیچ وقت اقدامی صورت نگرفت.

شناسایی و دستگیری عاملان توهین به رئیس‌جمهور
دنبال کنید

 

 

نریمان یکی دیگر از اهالی این روستا با انتقاد شدید از مسئولین مربوطه با بیان اینکه چرا شبکه بهداشت به موضوع سلامت مردم ورود نمی کند تاکید کرد: مگر سلامت مردم باید حتما کرونا باشد! چرا موضوعی که قریب به چهار ماه است با اسف بارترین حالت در حال شکل گیری است مسئولین آب فاضلاب و سلامت و درمان به آن بی توجهی می‌کنند.

او می‌گوید: بالاخره سلامت مردم روستای شوتاور در خطر است و اگر مسئولین فکری نکنند قطعا شاهد بیماری و اتفاقات ناگوارتری در این روستا خواهیم بود.

پروژه آب و فاضلابی که وقتی برای افتتاح آن معاون عمرانی وقت (فیلی) و مدیر آبفا آمدند با مخالفت شدید مردم پروژه افتتاح نشد اما هیچ وقت بعد از آن مشکلات این پروژه بررسی نشد که امیدواریم مسئولین کنونی فکری به حال این وضعیت کنند.

روستای شوتاور در ۷کیلومتری شهر قلعه رئیسی قرار دارد.

مسئولان بهداشت و آبفا در خواب؟!/سلامتی و کسب و کار مردم شوتاور در معرض خطر+تصویر و فیلم 10

 

مسئولان بهداشت و آبفا در خواب؟!/سلامتی و کسب و کار مردم شوتاور در معرض خطر+تصویر و فیلم 11

گزارش”سیدحسن آرمند”

انتهای پیام/۸۲۰۲۱


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi