یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیجار در سه بخش کشاورزی، شرب و صنعت به آب نیاز دارد

نماینده مردم بیجار در مجلس در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار گفت: بیجار در سه بخش کشاورزی، شرب و صنعت از جمله زنجیره فولاد و پتروشیمی به آب نیاز داریم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81939
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

بیجار در سه بخش کشاورزی، شرب و صنعت  به آب نیاز دارد

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار و عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گفت: بیجار هر بار از بازنگری تخصیص آب متضرر شده است.

وی از بازنگری تخصیص آب سد سیازاخ در سال ۱۳۹۷ و کم شدن سهم آب شرب و کشاورزی بیجار انتقاد کرد و افزود: در بازنگری تخصیص آب سد تالوار هم این اتفاق افتاد و سهم شهرستان بیجار از هفت هزار هکتار به هزار هکتار کاهش یافت.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: در حال حاضر ۶۷ روستای این شهرستان با تنش آبی مواجه است که امیدواریم با بازنگری در تخصیص آب سد تالوار بخشی از این تنش برطرف شود.

زندیان خاطرنشان کرد: در این شهرستان در سه بخش کشاورزی، شرب و صنعت از جمله زنجیره فولاد و پتروشیمی به آب نیاز داریم.

وی افزود: به واسطه مهاجرت زیاد مردم بیجار به استان‌های دیگر، شهرهایی مانند اسلامشهر در تهران شکل گرفت که جای بسی تأسف است.

زندیان خاطرنشان کرد: نبود تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای یاسوکند، پیرتاج، بابارشانی و توپ آغاج، لزوم احداث تصفیه خانه آب در کنار سد تالوار و تخصیص اعتبار جهشی برای اجرای خط انتقال آب از سد سیازاخ به بیجار و یاسوکند، از جمله دغدغه‌های دیگر مردم در حوزه آب است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi