جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

خدمات‌رسانی سلیقه‌ای- جزیره‌ای و منطقه‌ای در اداره کل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش کرونا از کهگیلویه، فریدون پاکباز در دیدار با امام جمعه دهدشت ملاک عشایر بودن را صرفاً دامدار و کوچ کردن عنوان و اظهار کرد: متاسفانه گاهاً برخی افراد حتی مسؤولان با مراجعه به امور عشایر خواهان عضویت به جامعه عشایری هستند. رییس اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81813
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

خدمات‌رسانی سلیقه‌ای- جزیره‌ای و منطقه‌ای در اداره کل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش کرونا از کهگیلویه، فریدون پاکباز در دیدار با امام جمعه دهدشت ملاک عشایر بودن را صرفاً دامدار و کوچ کردن عنوان و اظهار کرد: متاسفانه گاهاً برخی افراد حتی مسؤولان با مراجعه به امور عشایر خواهان عضویت به جامعه عشایری هستند.

رییس اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که داریم نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وی با بیان این که جامعه عشایری همچون جامعه شهری از حق و حقوقی برخوردار هستند خواستار تجهیزات نوین این قشر از جامعه شد و بیان کرد: سیری شکم عشایر بستگی به سیری شکم دام آن‌ها دارد.

پاکباز جامعه عشایری را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی عنوان و با بیان این که این قشر بدون هیچ‌گونه سیاسی و حواشی و عوامل نفوذی، تولید را وارد چرخه اقتصاد می‌کنند گفت: انتظار داریم دولت با ارائه تسهیلات به کمک عشایر بیاید.

وی با بیان این که از نظر نهاده‌های دامی ضعیف هستیم گفت: مانده‌ایم که چه کار کنیم، یک ماه است از طریق شرکت نهاده‌های دامی تعطیل هستیم، با توجه به شرایط موجود نیاز است تسهیلات ارائه شود.

پاکباز یکی دیگر از مشکلات جامعه عشایری را فروش دام مازاد عنوان و تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و کمبود نهاده‌های دامی، اکثراً دام‌ها را به فروش می‌رسانند اما بازار فروش ندارند.

وی بیان کرد: فروش قیمت دام زنده پایین است و این ظلم در حق جامعه عشایریست.

پاکباز در ادامه صحبت‌های خود کل جاده‌های عشایری کهگیلویه را ۱۴۰۰ کیلومتر عنوان و اظهار کرد: از این مجموع ۸۰۰ کیلومتر بر حسب نیاز بازگشایی شد.

تشریح امتحانات نهایی در بهمئی/هشدار نسبت به هرگونه تخلف
دنبال کنید

وی با بیان این که سیل‌های اخیر باعث تخریب راه‌های روستایی در مناطق سبزمیر ودل‌افزوز شد گفت: تا هفته آینده ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری شهرستان بر حسب نیاز بازگشایی خواهند شد.

پاکباز خاطرنشان کرد: در سیلاب‌های اخیر قریب به ۵۰۰ خانوار با هماهنگی هلال‌احمر و بنیاد علوی در دیشموک، سبد غذایی و مشما(پلاستیک) توزیع شد.

وی خواستار خدمات‌رسانی به جامعه عشایری بر اساس آمار جمعیت عشایری هر شهرستان شد و گفت: سلیقه‌ای، منطقه‌ای و جزیره‌ای عمل نکنند، اگر قرار است خدماتی، پنل خورشیدی ارائه دهند باید بر اساس جمعیت دامی هر شهرستان باشد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi