شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه پردیس: اربعین حیرت جهانیان را در بر داشته است

به گزارش کرونا از پردیس حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که با حضور پرشور نمازگزاران در مسجد الغدیر فاز۴ پردیس و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی(ع) و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81810
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

امام جمعه پردیس: اربعین حیرت جهانیان را در بر داشته است

به گزارش کرونا از پردیس حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که با حضور پرشور نمازگزاران در مسجد الغدیر فاز۴ پردیس و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی(ع) و اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسط مقام معظم رهبری با اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت، اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه کلان رهبر انقلاب اسلامی، حرکت به سمت ساخت تمدن نوین اسلامی است، تمدنی که بر پایه «الگوی پیشرفت» بومی اسلامی و ایرانی قابل بنا نهادن است.

وی گفت: تعریفی که رهبر انقلاب برای پیشرفت ارائه می‌کنند، تعریفی نوین و غیر از مفهوم «توسعه» است که به‌صورت متعارف مطرح بوده و نسخه‌های پیشرفت غربی را برای ساخت تمدن نوین اسلامی کارآمد نمی‌دانند و حتی فراتر از این معتقدند نسخه‌های پیشرفت و نسخه‌های غربی و بیگانه، بعضا حتی خائنانه است، از این رو ایشان در نظام راهبری خود واژه «پیشرفت» را جایگزین «توسعه» کرده‌اند.

امام جمعه پردیس با اشاره به سالروز بازگشت اهل بیت امام حسین(ع) به کربلا – اربعین حسینی(ع)، بیان کرد: اربعین، تحقیر دشمنان کینه توز است و همایش بزرگ اربعین حسینی(ع)، چشمان مردم دنیا را به خود جلب کرده است و دوست با چه عشقی اربعین را می‌نگرد و دشمن نیز با تحیر و تحقیر شده به اربعین نگاه می‌کند و زحمات به‌نابودی کشاندن دین را به باد رفته می‌بیند.

وی ادامه داد: باید قدر این نعمت بزرگ را دانست و از آن استفاده کرد و به قدرت خون اباعبدالله الحسین(ع) پی برد و دست از عاشورا برنداشت.

اتوبوس فرهنگی قافله نینوا در گچساران و روستاهای باشت
دنبال کنید

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: اربعین استغاثه‌ی جهانی برای دعوت از منجی بشریت حضرت بقیهالله‌الاعظم ارواحنافداه است و این اربعین یک طراحی الهی بوده تا این هیات جهانی امام حسین(ع) شکل بگیرد و مردمانی از تمام دنیا و از ملیت‌های مختلف در این هیات جهانی جمع، تربیت و آماده ظهور، و در نتیجه فرج امام زمان(ع) را از خداوند طلب کنند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اربعین یعنی تحقیر و عصبانی کردن دشمنان کینه توز و این‌همه آثار بی‌بدیل برای بزرگ‌ترین همایش معنوی و اجتماعی و سیاسی جهان، دشمنان را به واکنش واداشته است. 

امام جمعه پردیس افزود: واکنش‌هایی که ابتدا با تحیر، شگفتی و سپس با عصبانیت و غیظ همراه شده و هرساله نیز بر آن افزوده می‌شود و این از ابتدای دهه ۹۰ تا کنون ادامه داشته است.

وی ادامه داد: دشمنان جریان انکار و اختفاء و بایکوت و سانسور خبری و تحریف و وارونه‌نمایی و روایت معکوس را در پیش گرفتند و در زمان کنونی استکبار رسانه‌ای به‌خوبی دریافته که دیگر قادر به بایکوت خبری پدیده جهانی اربعین نیست و تمام توش و توان خود را بر بازنمایی و بازروایی تحریف‌آلود از راهپیمایی اربعین متمرکز کرده است. 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه اربعین الفت بین مؤمنین است، تاکید کرد: یکی دیگر از پیش‌نیازهای اصلی برای تحقق ظهور، الفت بین مؤمنین بوده و این سخن خود حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه است که اگر شیعیان ما دل‌هاشون بهم برسد و الفت قلبی بین آنها پیدا شود، دیری نخواهد شد که به دیدار ما نائل خواهند شد.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین در شهرستان پردیس برگزار خواهد شد، ابراز کرد: به همت ستاد برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی که متشکل از مسئولین شهرستان است، این راهپیمایی بزرگ برای روز اربعین در شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

4 انتصاب در لوداب و مارگون؛ انتصاب دو بی نیاز
دنبال کنید

وی تصریح کرد: تمام شهرستان یعنی شهرهای بومهن، پردیس و بخش جاجرود به صورت متمرکز برنامه راهپیمایی اربعین را برگزار می‌کنند و در انتها در امامزاده سلطان مطهر بن امام صادق(ع) گرد هم آمده و عزاداری می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در طول مسیر پیاده‌روی که از میدان امام خمینی(ره) پردیس آغاز و تا امامزاده سلطان مطهر(ع) ادامه پیدا میکند، حدود ۲۰ موکب پذیرائی و فرهنگی و غیره توسط مساجد و هیأت‌ها با همکاری شهرداری‌های شهرستان ایجاد شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi