جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سایت‌های بی در و پیکر زباله؛ هجوم سگ‌های ولگرد/انتقاد از کم کاری‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج؛ نشست کارگروه پسماند استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون عمرانی استاندار و با حضور اعضا برگزار شد. در این نشست کیامرث حاجی زاده معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارگروه پسماند نشستی بسیار مهم است چرا که با جان و سلامتی مردم سر و کار دارد گفت:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81709
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

کرونا :

سایت‌های بی در و پیکر زباله؛ هجوم سگ‌های ولگرد/انتقاد از کم کاری‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج؛ نشست کارگروه پسماند استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون عمرانی استاندار و با حضور اعضا برگزار شد.

در این نشست کیامرث حاجی زاده معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارگروه پسماند نشستی بسیار مهم است چرا که با جان و سلامتی مردم سر و کار دارد گفت: انتظار است که متولیان پیش قدم باشند با حضورشان در جلسات و پیگیری‌ها بیشتر مثمر ثمر باشند.

معاون استاندار با بیان اینکه یکی از زیرساخت های مهم هر استان بازیافت زباله و دفع اصولی آن است گفت: مثل خیلی از پروژه‌های استان، پروژه پسماند یاسوج راکد و نیمه فعال بود بحث پسماند فقط در حد جلسات بود قبل از اینکه بیاییم سایتی را تعریف کرده بودند فقط در حد تسطیح زمین بود و مشکل مشکل زیرساخت‌های اولیه داشت با پیگیری های انجام شده فاز اول که تفکیک زباله است افتتاح شده و باید فازهای بعدی به بهره برداری برسد لذا همه باید حمایت کنند باید به گونه ای حرکت کنیم که سرمایه گذار توجیه اقتصادی آن را بفهمد.

وی افزود: باید سایت های پسماند تجمیع شوند و کار بازیافت زباله مقرون به صرفه باشد در انتخاب جایگاه های دفع پسماند دستگاه ها باید نظرات کارشناسی خود را اعمال کنند و ببینند که آیا سایت پسماند در بالادست سدها ساخته شده و یا به محیط زیست آسیب می رساند که نیاز است محیط زیست و منابع طبیعی هوشیار باشند و پای کار، چون با سلامت مردم سر و کار دارند.

این معاون استاندار با بیان اینکه شهرداری های استان ما در حقوق کارکنان خود مانده‌اند گفت: باید درآمد پایداری از قبل چنین کارهایی ایجاد شود چرا که آنها با همین آب باریکه عوارض  شهرها را اداره می‌کنند و همین کمبودها بوده که برای مردم مشکل ایجاد شده است و لذا به غیر از این باید حق و حقوق و مطالبات شهرداری ها توسط ادارات و دستگاه ها داده شود و باید نشستی با برنامه و بودجه گذاشته شود تا دستگاه‌های بدهکار به شهرداری ها مطالبات را بپردازند و یا از اعتبارات آن‌ها کسر شود.

خدمت جهادی در روزهای سخت اقتصادی /اتصال ۲۳روستای بویراحمد به اینترنت پرسرعت
دنبال کنید

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در کارگروه پسماند گفت: شهرداران و فرمانداران گچساران و باشت باید هرچه زودتر برای پیگیری موضوع بازیافت زباله نشست برگزار کنند و باید ایجاد انگیزه و رغبت برای سرمایه گذار شود.

وی در ادامه با بیان مشکلات بهداشتی که در سایت های زباله ایجاد می شود گفت: باید شهرداری ها دور تا دور این سایت ها را فنس کشی کنند این قدر نیرو که دارید به کار بگیرید چرا باید آن جا انجام محل تجمع سگ های ولگرد شود که انواع بیماری را به شهرها و روستاها منتقل می‌کند شهرهای ما محل تجمع سگ های ولگرد شده است و همچنین چرا باید کودکان در میان زباله ها دیده شوند که چهره زشتی برای ما ایجاد می‌کند.

این معاون استاندار گفت: ورودی دو پشته محل بسیار زشتی برای خالی کردن زباله ها شده یک مدت خوب عمل می شد و دوباره به وضعیت قبلی بازگشته ایم باید سریعاً موضوع تعیین تکلیف شود که در حیطه کار شهرستان است و نباید هر کاری توسط استان انجام شود.

حاجی‌زاده ادامه داد دهیاری ها هم باید پای کار بیایند الان بلوار هایی را در خروجی و ورودی های شهر یاسوج ساماندهی کردیم چه کسی باید از آنها نگهداری کند این کار را با خون دل انجام داده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه در آینده حاشیه های شهر یاسوج به این شهر الحاق خواهند شد گفت: اگر در ورودی و خروجی های شهر یاسوج زباله دیده شود مردم آن را به پای شهرداری می‌نویسند که شهرداری هم باید پای کار بیاید.

بررسی مشکلات حوزه فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی در باشت
دنبال کنید

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi