یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

انواع سیستم اعلان حریق و نقش آن در حفاظت و مراقبت

انواع سیستم اعلان حریق و نقش آن در حفاظت و مراقبت سیستم اعلان حریق دستگاهی بسیار پر کاربرد برای ساختمان ها، شرکت ها و کارخانه ها می باشد که از طریق آن ایمنی و اطمینان خاطر ما را در محیط کار افزایش می دهد و می تواند از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کند. شاید در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81519
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

کرونا :

انواع سیستم اعلان حریق و نقش آن در حفاظت و مراقبت

انواع سیستم اعلان حریق و نقش آن در حفاظت و مراقبت

سیستم اعلان حریق دستگاهی بسیار پر کاربرد برای ساختمان ها، شرکت ها و کارخانه ها می باشد که از طریق آن ایمنی و اطمینان خاطر ما را در محیط کار افزایش می دهد و می تواند از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کند.

شاید در ابتدا به هزینه ای که این دستگاه های حریق دارد فکر کنیم و از خرید آن منصرف شویم ولی با اندکی تامل بیشتر خواهیم فهمید که این سیستم به چه میزان میتواند برای ما مفید باشد.

دستگاه اعلام حریق به مجموعه ای از تجهیزات آتش نشانی که هماهنگ با هم برای خبر دادن و آشکارسازی وقوع حریق در محیط سازمان یا هر مکان دیگر عمل می کنند، اطلاق می شود.

انواع سیستم اعلان حریق و نقش آن در حفاظت و مراقبت 3

مزایای سیستم اعلان حریق هوشمند

  • سیستم اعلام حریق هوشمند قابلیت اتصال به دیگر تجهیزات امنیتی ساختمان را دارا می باشد.
  • نگهداری و تعمیر سیستم اعلان حریق هوشمند هزینه کمی دارند.
  • به صورت ۲۴ ساعته ساختمان را مانتیور می کند.
  • در سیستم اعلام حریق هوشمند امکان این استتا حساسیت تجهیزات آشکار کننده بوسیله  شخص تنظیم شود.
  • سیستم اعلام حریق هوشمند احتمال بروز آتش سوزی را تشخیص می دهد.
  • با تشخیص به هنگام آتش سوزی از خسارات سنگین جانی و مالی جلوگیری می نماید.

تامین امنیت ساختمان ها

امنیت ساختمان های مختلف امروزه به یکی از دغدغه های اصلی مالکین و ساکنین آن بدل شده است. حضور تکنولوژی های جدید برای مراقبت از ساختمان ها، تا حدودی چنین مشکلاتی را برطرف کرده است و باعث ایجاد یک امنیت نسبی در ساختمان ها شده است. اما در صورتی که سارقین به ساختمان شما ورود پیدا کنند، این دستگاه ها نمی توانند با آن ها مقابله کرده و یا با حضورشان مانع از موفقیت آن ها شوند.

از این رو نیاز است تا در کنار چنین تجهیزات مراقبتی، از نگهبانان و نیروهای حراست آگاه و مطمئن نیز کمک گرفت. کنار هم قرار گیری چنین تیمی می تواند به خوبی امنیت ساختمان شما را تامین کرده و هر گونه تهدید داخلی و یا خارجی را در نطفه خنثی کند.

هیچ تنشی در مرزهای شمال شرقی کشور وجود ندارد
دنبال کنید

امنیت ساختمان

نکات مهم در امنیت ساختمان

فرقی نمی کند که ساختمان شما دارای نیروی حراست و یا دوربین های نظارتی هست یا خیر. شما در هر حال باید نکات مهم در امنیت ساختمان را برای افزایش ضریب ایمنی خود و همسایگانتان رعایت کنید. از مهمترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایمن سازی ورودی های ساختمان

از جمله اصلی ترین و مهمترین نکات در حفظ امنیت ساختمان ها، ایمن سازی نقاط ورودی به ساختمان ها است. شما می توانید دوربین های مختلفی را در پارکینگ، درب ورودی اصلی، درب پشتی و … قرار دهید تا هرگونه ورود و خروجی را ثبت کنند. از سوی دیگر، با کمک گرفتن از درب های ضد سرقت، قفل نمودن درب بعد از خروج، استفاده از زنجیر و یا چشمی برای درب و … می توانید امنیت ورودی های ساختمان و یا منزل خود را ارتقا دهید.

استفاده از دوربین های مدار بسته

یکی از کارآمدترین اقداماتی که می توانید برای افزایش امنیت ساختمان ها انجام دهید، نصب دوربین های مدار بسته است. شما باید دوربین ها را به گونه ای نصب کنید که حداکثر دید را از فضاهای داخلی و خارجی ساختمان داشته باشند و نقاط کور را به خوبی پوشش دهند.

استخدام نگهبان ساختمان

کمک گرفتن از تیم نگهبانی ساختمان، می تواند به سادگی باعث شود تا امنیت ساختمان شما بهبود پیدا کند. این افراد با آگاهی کامل در خصوص نکات مهم در امنیت ساختمان می توانند با دقت محیط را بررسی کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل، سریعا آن را برطرف کنند.

قوه قضائیه به دنبال مسدود کردن هیچ پیام‌رسانی نیست/ وزیر ارتباطات پرونده‌های دیگری هم دارد/ حکم مهدی جهانگیری قطعی شد
دنبال کنید

نورپردازی مناسب

یکی دیگر از نکات مهم در امنیت ساختمان ها، نورپردازی مناسب در اطراف ساختمان، به خصوص در نقاط کور است. پارکینگ ها و یا حیاط ساختمان شما باید به کمک نورهای مختلف در طول شب روشن شده تا محیط ناامنی را برای سارقان ایجاد کنند.

تمامی این خدمات را پیشگامان امنیت انجام می دهد

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi