یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

بزودی آب به روستاهای مسیر آبژدان تا حسین آباد قلعه زراس می‌رسد

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان از پیگیری لازم برای احداث خط لوله ۱۴ اینچی انتقال آب به روستاهای مسیر آبژدان تا حسین آباد قلعه زراس خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81474
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

بزودی آب به روستاهای مسیر آبژدان تا حسین آباد قلعه زراس می‌رسد

علیرضا ورناصری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد آخرین اقامات پیگیری شده در حوزه انتخابیه گفت: با کلنگ زنی و احداث خط لوله ۱۴ اینچی انتقال آب به روستاهای مسیر آبژدان تا حسین آباد قلعه زراس می‌رسد و این اقدامی اساسی در جهت رفع تنش آبی اهالی این روستاها  است. همچنین قسمت اول این پروژه به طول ۴ کیلومتر با خط لوله ۱۴ اینچ و قسمت دوم به طول چهار و نیم کیلومتر و خط لوله ۸ اینچ اجرا می ‌‌شود که طبق برنامه ریزی انجام شده در بازه زمانی ۴۵ روز به بهره ‌برداری می‌رسد.

نماینده  مسجدسلیمان،لالی، هفتکل و اندیکا در ادامه اظهار کرد: بازدید از روند احداث تاسیسات انتقال آب از جزیره کِوِشک به چال شیخ احمد اندیکا، صورت گرفت و با وجود مشکلات بسیار در این پروژه، با تمام توان پیگیر رفع موانع و مشکلات آن هستیم.

وی جهت رسیدگی به رفع مشکلات آب شهرستان هفتکل طی جلسه‌ای با حضور مدیرکل آبفای استان خوزستان و مدیران شهرستانی در‌ محل فرمانداری این شهرستان، بیان کرد: در این خصوص تصمیماتی در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت اتخاذ شده که شامل راه اندازی هر چه سریعتر مخزن ذخیره آب در حال احداث، اجاره تانکر آبرسانی، تعمیر ادوات و ماشین آلات و جداسازی خط انتقال آب برای محلات دارای مشکل، احداث مخزن هشت هزار مترمکعبی برای ذخیره آب هر کدام در یک بازه زمانی مشخص شده و اقدامات لازم انجام گرفته است.

 ور ناصری در دیدار با مسئولان خیریه امید آسماری شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا تاکیدکرد: برای خدمت رسانی به نیازمندان بایستی جامع هدف و محورها را اولویت بندی کرد.عمده خواسته‌هاى نیازمندان در حوزه اشتغال و کارآفرینی است، باید درمان، محرومیت زدایی از اقشار آسیب ‌ پذیر، رسیدگی به امورات فرهنگی و علمی دانش آموزان بی بضاعت، کمک به زیرساخت‌ ها خصوصاً آبرسانی و ساخت مسکن برای نیازمندان و راهسازی نیز محور هدف خیرین عزیز باشد.

وی با اشاره به دیدار با هیئت عالی  رتبه وزارت بهداشت و درمان  در قالب ۴ تیم  در حوزه انتخابیه، تصریح کرد: هر تیم در بازدیدهای جداگانه از مراکز درمانی شهرستان های مذکور گزارش های مربوطه را در جلسه اى جمع ‌ بندی و ارائه نمودند که خوشبختانه تصمیمات مهمی در این راستا اتخاذ گردید.

نماینده مسجد سلیمان یادآور شد: پیگیری برای ساخت بیمارستان در شهرستان های اندیکا و هفتکل، تقویت بیمارستان های محلی این دو شهرستان، تقویت و تجهیز و ارتقاء خدمات بیمارستان‌های مسجدسلیمان ولالی، طرح های عمرانی و ساخت و سازهای اساسی، تکمیل ناوگان خودرویی و امدادی را از عمده ره آورد این بازدیدها دانست، همچنین رفع کمبود کادر درمان با بهره گیری از نیروهای بومی، احداث ساختمان ‌های اورژانس جاده‌ای، تامین نیازهای تجهیزات پزشکی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیگیری رفع مشکلات باشگاه نفت ، تاکید کرد: رفع موانع موجود باید در دو سطح کوتاه ‌و بلند مدت مدنظر قرار بگیرد که می‌توان مهمترین آنها را مطالبات مالی، واگذاری امکانات لجستیکی و فضای خوابگاهی و ارسال نامه ‌ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی با شرحی از نیازها و راهکارها اشاره کرد.

ورناصری در پایان خاطر نشان کرد: پیگیری و حضور در شهرستان لالی از چندین پروژه بازدید میدانی، از جمله؛ پروژه تأسیسات آبرسانى رگ تراز، پروژه بازسازى و احداث تأسیسات جدید، پروژه کشاورزی تحت حمایت بنیاد برکت در دشت پلی، پروژه آبخیزدارى در حال احداث تراز و پروژه گاز رسانى در حال اجرا بازدید بعمل آمد. باید مردم شاهد پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها و در نهایت به بهره‌برداری رسیدن آنها باشند/.

پایان پیام

تکمیل پروژه آبرسانی تبریز از طریق وزارت نیرو پیگیری می‌شود
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi