پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

روایت استاندار از بیکاری گچسارانی‌ها تا تشنگی روستاهای دهدشت/ برای کهگیلویه و بویراحمد کاری کنید

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی احمدزاده از آن دست مسئولانی است که از روزی که به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب شده تلاش کرده گامی برای پیشرفت و توسعه این استان غنی اما محروم بردارد تا فردا روزی شرمنده همشهریانش نباشد. استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همه دیدارهای که با مدیران و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81432
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

روایت استاندار از بیکاری گچسارانی‌ها تا تشنگی روستاهای دهدشت/ برای کهگیلویه و بویراحمد کاری کنید

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی احمدزاده از آن دست مسئولانی است که از روزی که به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب شده تلاش کرده گامی برای پیشرفت و توسعه این استان غنی اما محروم بردارد تا فردا روزی شرمنده همشهریانش نباشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همه دیدارهای که با مدیران و مسئولان مختلف ملی دارد ضمن برشمردن ظرفیت‌های بی‌نظیر این استان به مشکلات متعدد هم اشاره داشته و از آنها می‌خواهد هر کاری از دستشان برمی‌آید برای استان انجام دهند.

احمدزاده در دیداری که با معاون وزیر صمت داشت ابتدا به ظرفیت‌های گچساران اشاره و عنوان کرد: علی‌رغم اینکه بخشی از نفت صادراتی کشور در گچساران تامین می‌شود اما ۱۶.۸ درصد مردم این منطقه بیکار هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۱۱ میلیارد متر مکعب آب در استان تولید می‌شود اما چون سدی ساخته نشده خارج می‌شود. سه سد چم‌شیر، کوثر و مارون در استان کهگیلویه و بویراحمد برای سایر استان‌ها احداث شده و کهگیلویه و بویراحمد بهره‌بردار آن‌ها نیست.

وی بیان کرد: ۲۰ سال پیش که فرماندار گچساران بودم قرار بود افزون بر ۶ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی آبیاری شود که هنوز کاری صورت نگرفته است اما آب از کنار این زمین‌ها برای بوشهر، بندرعباس و حتی بندر لنگه لوله‌کشی شده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط روستاهای دهدشت با تنش آبی مواجه هستند، افزود: سهم استان از ۱۱ میلیارد متر مکعب آب،  کمتر از ۴۰۰ میلیون مترمکعب است که نه از سدها بلکه از چاه‌های آهکی تامین می‌شود.

وی با اشاره به انتقال آب رودخانه خرسان به دیگر استان‌ها گفت: انتقال آب استان در حالی است که به هر نقطه از استان که سفر می‌کنم مردم از نبود آب آشامیدنی گلایه دارند.

تمجید امام جمعه دیشموک از اقدامات انجام شده در حوزه شهری
دنبال کنید

احمدزاده عنوان کرد: از اینکه آب این استان به خوزستان و دیگر مناطق کشور  می‌رود ناراحت نیستیم اما چرا نمی‌گذارند سهم آبی خودمان را برداریم و برای سد آبریز کارشکنی می‌کنند.

احمدزاده به نبود امکانات در مناطق مختلف استان اشاره و با بیان اینکه بیشتر آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی ناشی از نبود امکانات است، گفت: بوکسیت چرام برای جاجرم بارگیری می‌شود و مردم سهمشان از انفجارات و خرابی جاده‌ها را می‌خواهند.

وی خطاب به این مسئول گفت: ما نمی‌گویم چه کاری انجام دهید هر کاری از دستتان برمی‌آید در حوزه سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، رفع بیماری و فقر مردم این استان غنی اما محروم، مردم ۱۰۰ درصد شیعه و همیشه پای انقلاب انجام دهید.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi