دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری هفته فرهنگی استان‌های زاگرس‌نشین با مرکزیت مسجدسلیمان/کاهش آسیب‌های اجتماعی با رونق امکانات فرهنگی و هنری

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس گفت: برگزاری هفته فرهنگی در استان‌های زاگرس‌نشین به میزبانی مسجدسلیمان با هدف اقدامات فرهنگی برای بسترسازی صیانت از محیط زیست، حفاظت از جنگل‌های زاگرس، همچنین حفظ و تقویت فرهنگ، سنن و آئین‌های ساکنان این مناطق گامی ارزشمند در جهت معرفی ظرفیت‌های گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81357
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

کرونا :

برگزاری هفته فرهنگی استان‌های زاگرس‌نشین با مرکزیت مسجدسلیمان/کاهش آسیب‌های اجتماعی با رونق امکانات فرهنگی و هنری

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به دعوت علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا به مسجدسلیمان با هدف بازدید میدانی و بررسی مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ به این حوزه انتخابیه سفر کرده بود ابتدا مورد استقبال مدیران  شهرستان قرار گرفت و سپس برای ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام مسجد سلیمان به محل یادمان شهدا رفت، در این سفر هیئتی متشکل از معاونان وی ازجمله امورمجلس، امور استان‌ها، مدیران ستادی وزارت ارشاد و مدیران کل ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های استان خوزستان ایشان را همراهی کردند.

علیرضا ورناصری سفر وزیر ارشاد اسلامی را تاثیرگذار و پربار ارزیابی کرد و گفت: دکتر اسماعیلی به شهرستان‌های مسجدسلیمان و هفتکل سفر کردند همچنین معاونان وی در امور مجلس و استان‌ها به شهرستان‌های اندیکا و لالی تا از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات حوزه فرهنگی بپردازند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه فعال‌سازی قرارگاه محرومیت‌زدایی فرهنگی در قالب ۵۰ رشته دوره‌های آموزشی رایگان در شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا از مهمترین دستاوردهای این سفر به مردم فهیم و ارزشمند حوزه انتخابیه  است.

وی ادامه‌ داد: چند پروژه فرهنگی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به بهره‌برداری رسید، همچنین پس از بررسی گزارش هئیت‌های اعزامی به دیگر شهرستان جلسه‌ای درباره ارائه راهکار و تصمیم‌گیری‌های نهایی با حضور وزیر ارشاد و سایر مدیران تشکیل شد که خوشبختانه موارد مطرح شده به تصویب ایشان رسید.

ورناصری با بیان اینکه بحث پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهمترین مسائلی بود که برای ۴ شهرستان مورد بررسی قرار گرفت، خبر داد: دکتر اسماعیلی با توجه به اهمیت موضوع قول دادند که اعتبارات خوبی در این راستا اختصاص دهند، همچنین نامگذاری روز مسجدسلیمان از دیگر مواردی بود که از وزیر ارشاد مطالبه شد البته این موضوع قبلاً در حد مکاتبات اداری مانده بود اما ایشان قول دادند که در دستور کار قرار بدهند.

کریدور ریلی جنوب ظرفیت جابه‌جایی سالانه 4 میلیون تن بار و 2 میلیون مسافر را دارد
دنبال کنید

تخصیص اعتبار در حوزه فرهنگی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری ارزشمند و طولانی مدت است

این نماینده مجلس با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات ادارات ارشاد، اوقاف و کتابخانه‌ها در ۴ شهرستان حوزه انتخابیه اعم از نیروی انسانی متخصص در امور فرهنگی و فضای اداری، گفت: برای تامین امکانات مورد نیاز اهالی فرهنگ و هنر، خریداری و نصب تجهیزات سالن های نمایش و سینما در حوزه انتخابیه نیازمند توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد هستیم.

وی با تاکید بر الگو قرار دادن فرمایش رهبری درخصوص جهاد تبیین برای حوزه فرهنگ و رسانه، اظهار کرد: تخصیص اعتبارات در این حوزه مهم و حساس هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری ارزشمند و طولانی مدت است.

اندیکا یک سالن نمایش هم ندارد

این نماینده مجلس اظهار کرد: باوجود ظرفیت‌های فرهنگی در شهرستان اندیکا متاسفانه حتی یک سالن نمایش ندارد، امید است این مطالبه مردمی مورد توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد و در همین دولت به بهره‌برداری برسد کما اینکه تجهیز سالن‌های نمایش ۳ شهرستان دیگر نگاه وزارتخانه را می طلبد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، تاسیس پژوهشکده اقوام با توجه به تنوع اقوام در ۴ شهرستان را از دیگر مطالبات به حق موکلین خود عنوان کرد و گفت: علیرغم اینکه موضوع مذکور جزو وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست اما در این سفر مورد توجه دکتر اسماعیلی قرار گرفت و قول همکاری داده شد.

ورناصری بیان کرد: متاسفانه شهرستان هفتکل فاقد اداره اوقاف است و اداره اوقاف در ۳ شهرستان مسجد سلیمان، لالی و اندیکا نیز با یک نیرو انسانی اداره می‌شود که وزیر ارشاد وعده استقرار و آغاز فعالیت اداره اوقاف در شهرستان هفتکل و تفکیک ۳ شهرستان را به مردم دادند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های فرهنگی حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: به‌دلیل فاصله بین مراکز ۶ بخش از ۴ شهرستان پیشنهاد نمایندگی ارشاد اسلامی برای بخش‌هایی که دور از مرکز شهر هستند ازجمله در شهرستان هفتکل برای بخش رغیوه، در مسجدسلیمان برای گلگیر و عنبر، در لالی برای بخش حتی و در اندیکا برای بخش آبژدان و چلو داده شده است.

وزارت نیرو مکلف به تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ خط انتقال آب شور گنبد نمکی کوهمره‌سرخی شیراز شد
دنبال کنید

ضرورت برگزاری جشنواره های موسیقی مقامی در حوزه انتخابیه با هدف حفظ و تقویت ساختار قومی/پیگیری ثبت جشن‌های نوروزی طوایف بختیاری در یونسکو

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزاری جشنواره های موسیقی مقامی در حوزه انتخابیه با هدف حفظ و تقویت ساختار قومی در برابر تهاجم فرهنگی و ظرفیت‌های متنوع را از مطالبات مردم عنوان کرد و افزود: پیگیر ثبت جشن‌های نوروزی طوایف بختیاری در ۴ شهرستان حوزه انتخابیه و سایر اقوام این مناطق در یونسکو را از وزیر میراث فرهنگی خواهیم شد.

ورناصری تاکید کرد: حمایت از شعرای استان و مرکز به ویژه سراینده‌های  ۸ سال دفاع مقدس و انقلاب مهمترین وظیفه مسئولان حوزه فرهنگی است.

وی خبر داد: مجوز فعالیت انجمن سینمای جوان، کانون های فرهنگی، کتابخانه‌ها و حل معیشت هنرمندان و اصحاب رسانه را از وزیر ارشاد مطالبه کردیم که ایشان قول مساعد داد با استفاده از ظرفیت صندوق هنر به این حوزه کمک کنند.

ورناصری افزود: در سفر وزیر ارشاد اسلامی وعده تکمیل تجهیزات مجتمع‌های نیمه کاره سه شهرستان مسجدسلیمان، لالی و هفتکل را گرفتیم و بنا شد با حمایت وزیر ارشاد هر ساله جشنواره های مرتبط با سالگرد انقلاب در حوزه انتخابیه برگزار شود.

به گزارش خانه ملت، موارد مطرح شده توسط  مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس مورد استقبال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و تاکید کرد: در اسرع وقت اقدامات لازم برای تحقق این پیشنهادها انجام گیرد و در سطح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و چهار شهرستان نیز اجرایی شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi