یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاثیر کیفیت پارچه بر دوخت لباس عروس

تاثیر کیفیت پارچه بر دوخت لباس عروس : درهنگام خرید و یا اجاره لباس عروس یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید کیفیت و خصوصیات پارچه است. پارچه لباس عروس باید متناسب با فصل انتخاب شود، چروک پذیر نباشد ، تراکم پارچه در حدی باشد که جریان هوا از آن عبور کندو… مزون

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81195
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

کرونا :

تاثیر کیفیت پارچه بر دوخت لباس عروس

تاثیر کیفیت پارچه بر دوخت لباس عروس :

درهنگام خرید و یا اجاره لباس عروس یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید کیفیت و خصوصیات پارچه است. پارچه لباس عروس باید متناسب با فصل انتخاب شود، چروک پذیر نباشد ، تراکم پارچه در حدی باشد که جریان هوا از آن عبور کندو… مزون لباس عروس پاریس نازی آباد انواع پارچه لباس عروس مطابق با نکات ذکر شده را دارا است که در این مقاله به بررسب نکات پارچه با کیفیت لباس عروس می پردازیم.

تاثیر کیفیت پارچه بر دوخت لباس عروس 6

خصوصیات پارچه با کیفیت :

تاب نخ :

یکی از عواملی که در کیفیت پارچه لباس عروس تاثیر می گذارد تاب نخ است پارچه هایی که از تاب نخ کم تری تهیه شده باشند بافتی نرم ، صاف و حجیم دارند و پارچه هایی که از تاب نخ زیاد تهیه شده باشند بافتی سفت ، و زبر و توپر دارند. در نتیچه لباس عروس هایی که حالت توری و پف کم تری دارند از پارچه های با تاب نخ کم تر و لباس عروس هایی که بافت ضخیم و پف بیشتری دارند با تاب نخ بیشتری دوخته میشوند.

تراکم پارچه :

تراکم پارچه به معنی نزدیکی نخ ها به یکدیگر است. تراکم پارچه بر خصوصیاتی مانند : میزان عبور هوا ، استحکام پارچه ، وزن پارچه ، و چروک پذیری پارچه لباس عروس تاثیر می گذارد. در پارچه لباس عروس هرچه تراکم بیشتر باشد کیفیت آن بهتر است.

چروک پذیری و چروک ناپذیری پارچه :

نواحی آستین پارچه لباس عروس  و دامن آن از جمله جاهایی است که دچار چروک پذیری میشود. بعضی از پارچه ها این قابلیت را دارند که تاها و خطوط خود را بعد از مدت زمانی از بین ببرد و به اصلاح پارچه ضد چروک به آن می گویند. بهتر است برای پارچه لباس عروس از این نوع پارچه که این قابلیت را دارد استفاده شود.

راحتی پارچه :

پارچه با کیفیت باید راحت باشد و در اثر عوامل زیادی مانند : رطوبت ، لمس ، و حرارت دچار تغیر شکل نشود.

ضخامت پارچه :

فاصله بین سطح رویی و سطح زیری پارچه را ضخامت آن می گویند که ضخامت پارچه برای عبور جریان هوا ، و محافظت در برابر سرما و گرما بسیار مهم است. بهتر است برای انتخاب پارچه لباس عروس خود به فصل سال توجه کنید و مطالبق با آن لباس عروس خود را انتخاب کنید.

ظرفیت های ایران و روسیه برای تبادل اطلاعات در حوزه مبارزه با موادمخدر
دنبال کنید

 

تاثیر کیفیت پارچه بر دوخت لباس عروس 7

انواع پارچه مناسب لباس عروس :

پارچه ساتن :

یکی از پرطرفدارترین جنس پارچه برای دوخت لباس عروس، ساتن می باشد. این پارچه بسیار بادوام بوده و ظاهری خیره کننده دارد. اگر لباس عروس براق دوست دارید، می توانید ساتن براق بخرید. البته این پارچه دو انواع مختلفی وجود دارد و از براق تا مات آن را می توانید در بازار پیدا کنید. از آن جا که ساتن کمی ضخیم است برای عروسی هایی که در فصل سرد سال برگزار می شود مناسب تر است. این پارچه یا از ابریشم خالص یا پلی استر تشکیل شده است البته ترکیبی از دو نیز می تواند باشد. این پارچه به زیبایی روی تن می نشیند و انحنای تن شما را بسیار زیبا نشان می دهد. هرچه پارچه ساتن از الیفا طبیعی تر یعنی ابریشم تشکیل شده باشد هوا بیشتر از لابه لای بافت آن عبور کرده و شیک تر می باشد ،البته هزینه بیشتری نیست به الیاف مصنوعی دارد.

پارچه کرپ :

اگر به دنبال این هستید که پیراهن عروس به خوبی انحنای اندامتان را به نمایش بگذارد، می تواند پارچه کرپ تهیه کنید. این پارچه لباس عروس، ابریشمی و تقریبا سبک می باشد و ویژگی جذابش این است که حالت کششی و انعطاف پذیری خوبی دارد. برای افرادی که مدل های پیراهن عروس مینیمال را می پسندند  و خیلی به دنبال برگزاری مراسم های رسمی نیستند، خرید پارچه کرپ بشدت پیشنهاد می شود.

پارچه میکادو

 

این نوع جز انواع پارچه ی لباس عروس است که به دلیل داشتن ضخامت زیاد برای فصل سرما مناسب است. همچنین این مدل، نوعی از ابریشم سنگین است که موجب می شود تا چروک نخورد. پس اگر شما دوست دارید لباسی داشته باشید که تا پایان مراسم حالت خود را حفظ کند، می توانید از این نوع استفاده کنید.

اگر تجربه کافی در دوخت لباس های مجلسی را نداشته و قصد خرید پارچه ساتن را دارید یک نکته برای شما ضروری است. هرگز به دنبال خرید پارچه های ساتن ارزان قیمت نروید. مقصود این نیست که پارچه های گران و با مارکهای خارجی تهیه کنید. بلکه حتی برخی ساتن های ساخت ایران نیز بسیار با کیفیت هستند. اما ساتن های ارزان قیمتی که مد نظر ماست، پس از دوخت براحتی جای دوخت ها باز شده و حتی مناسب دوخت یک روبالشتی یا آستری لباس هم نیست و تمام زحمت شما به هدر می رود.

انتصاب معاونین حقوقی و امور زنان رئیس جمهور
دنبال کنید

برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر از انواع پارچه لباس عروس می توانید به وبسایت مزون لباس عروس پاریس مراجعه کنید.

تاثیر کیفیت پارچه بر دوخت لباس عروس 8

ویژگی های مهم پارچه لباس عروس :

وزن :

وزن پارچه لباس عروس بستگی به بافت و ضخامت الیاف دارد. پارچه هایی که از مواد سنگین تری دوخته میشوند برای فصول سرد سال مناسبهستند و پارچه هایی که از الیاف سبک تر دوخته میشوند مناسب فصل گرم سال هستند که عروس خانم ها خنک تر شوند. پارچه هایی مانند توری ، ساتن ، و.. جز الیاف سبک هستند و پارچه هایی مانند گیپور، کرپ  و.. جز لیایف سنگین هستند.

ساختار :

ساختار پارچه به شکل آن بستگی دارد برخی از پارچه ها شکل دلخواه شما را می گیرد و برخی از پارچه ها گشاد و روان هستند و شکل خاصی را به خود نمی گیرد بهت است که در انتخاب دوخت پارچه لباس عروس به ساختار پارچه توجه داشته باشید و طراحان لباس عروس آگاهی کافی در خصوص ساختار همه پارچه ها داشته باشند.

شکل نهایی :

شکل نهایی لباس عروس  زیبا ، کیفیت پارچه  را توصیف می کند. معمولا لباس عروس هایی که با پارچه مات و براق دوخته میشوند جلوه زیبا تری دارند.

تاثیر کیفیت پارچه بر دوخت لباس عروس 9

بهترین پارچه لباس عروس برای فصل تابستان :

۱ چارموز : سبک ، راحت ، براق و ساده

۲ پارچه ابریشمی : مناسب عروسی ساحلی و باغ ، سبک و زیبا

۳ کرپ : خنک ، نازک و مناسب برای عروسی در فضای باز

۴ توری : انتخاب کاربردی برای تمام مکان ها باز یا بسته ،ظ سبک و راحت

بهترین پارچه لباس عروس برای فصل زمستان :

۱ کرپ : هم برای فصل تابستان و هم برای فصل زمستان در دو نوع ضخیم و نازکموجود است و برای لباس عروس های دکاته مناسب است.

۲ تافته : شبیه به ساتن و میکادو است ولی وزن کم تری دارد و برای لباس عروس پوشیده مناسب است.

۳ میکادو : دارای بافت و ضخامت خوبی است و وزن نسبتا سنگینی دارد و این نوع پارچه به دلیل ضخامت برای گرم شدن عروس خانم ها در فصل سرد سال گزینه بسیار مناسبی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi