جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای ۷۶ طرح نگهداری و ساخت راههای استان مرکزی

به گزارش کرونا، مهرداد جهانی به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: ساخت ۲ تقاطع غیر همسطح به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تلاش می‌شود تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد. وی افزود: در این راستا یک هزار و ۸۰۰ متر حفاظ بتنی به ارزش ۵۰ میلیارد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 80868
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

کرونا :

اجرای ۷۶ طرح نگهداری و ساخت راههای استان مرکزی

به گزارش کرونا، مهرداد جهانی به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: ساخت ۲ تقاطع غیر همسطح به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تلاش می‌شود تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در این راستا یک هزار و ۸۰۰ متر حفاظ بتنی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال برای ایمن سازی پل های آزادراه ساوه-تهران اجرا شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: نگهداری از ۳۵۰ کیلومتر روشنایی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال و ایجاد ۲۲ کیلومتر روشنایی طولی به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال، خط کشی یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال، اجرای ۱۹ کیلومتر حفاظ میانی (۱۵ کیلومتر گاردریل و چهار کیلومتر نیوجرسی) به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات این اداره کل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: بازسازی سه دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری فرسوده به ارزش ۲۰۹ میلیارد ریال تعمیر و تجهیز هفت دستگاه کامیونت گشت راهداری به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و نگهداری از ۲۹۶ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری با صرفه جویی ۲۷ درصدی در هزینه ها توسط کارگاه ماشین آلات راهدارخانه از دیگر اقدامات این اداره کل است.

وی افزود: ۷۲۰ میلیارد ریال در یک سال اخیر در راستای ارتقای سامانه‌های هوشمند جادهای استان اختصاص یافت که ۲۷ سامانه نظارتی، بروزرسانی و ۷۲ دستگاه دوربین های ثبت تخلف سرعت و چهار دستگاه هوشمند توزین بار در جاده ها افزوده شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: ۱۵ درصد از بارهای حمل شده در این مدت به صورت درون استانی و ۸۵ درصد برون استانی است که مقصد اصلی بارهای استان به ترتیب تهران، اصفهان و خوزستان بوده‌ است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر سالانه توسط ۴۸ شرکت حمل و نقل مسافری در استان به نقاط مختلف کشور جابجا می شود.

جهانی اظهار داشت: سه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی به ارزش یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال در جاده دلیجان-سلفچگان، فرمهین-اراک و اراک-خمین با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در هفته دولت به بهره برداری رسید.
وی یاد آور شد: ۳۲ نقطه حادثه خیز در استان مرکزی وجود داشت که ۲۹ نقطه آنها ایمن سازی شده و ایمن سازی بقیه این نقاط در دست اقدام است.
مدیرکل راهداری و جاده‌ای و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: ۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان وظیفه خدمت رسانی به زائران اربعین را برعهده دارند و ۹ هزار دستگاه برای خدمت رسانی به زائران اربعین تدارک دیده شده‌ است.
جهانی گفت: هفت دستگاه راهداری برای ایمن سازی جاده‌ها به شهر مهران ارسال و ۸۰ نفر نیز در اربعین ابا عبدالله الحسین(ع) به مرز مهران اعزام می‌شوند.‌

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi