جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

10 شهریور یک روز ویژه در تقویم ورزش کهگیلویه و بویراحمد/جایگاهی که از دست می‌رود؟

به گزارش کرونا از یاسوج، ۱۰ شهریور هر سال به عنوان روز داور نامیده می‌شود داورانی که در ورزش نقش موثر و پر رنگی بر عهده داشته و اصولاً هیچ رشته ورزشی از انفرادی گرفته تا رشته های دسته جمعی بدون حضور داور رسمیت پیدا نمی‌کند. در استان کهگیلویه و بویراحمد داوران مطرح بیشتر در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 80826
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

10 شهریور یک روز ویژه در تقویم ورزش کهگیلویه و بویراحمد/جایگاهی که از دست می‌رود؟

به گزارش کرونا از یاسوج، ۱۰ شهریور هر سال به عنوان روز داور نامیده می‌شود داورانی که در ورزش نقش موثر و پر رنگی بر عهده داشته و اصولاً هیچ رشته ورزشی از انفرادی گرفته تا رشته های دسته جمعی بدون حضور داور رسمیت پیدا نمی‌کند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد داوران مطرح بیشتر در رشته فوتبال و فوتسال فعالیت دارند و این استان یکی از قطب‌های داوری فوتبال در کشور محسوب می شود و البته در حال حاضر ریاست داوران فوتبال ایران بر عهده یک کهگیلویه و بویراحمدی است و همین نشان از توجه ویژه به رشته داوری فوتبال در استان طی سالیان گذشته تاکنون دارد.

10 شهریور یک روز ویژه در تقویم ورزش کهگیلویه و بویراحمد/جایگاهی که از دست می‌رود؟ 4

داورانی مثل حمزه کارگر، نوذر رودنیل، خداداد افشاریان، مرحوم شجاعت محمدیان، صفدر احمدی و غلام آموزگار و آرمان قنبرزاده از داوران نسل گذشته و روح الله شریفی، محمد راهی، حمیدرضا افشون، محسن حکیم، پوریا افشاریان، مجتبی افرا و شهرخ دانشور در دوره کنونی که برای استان در عرصه‌های ملی داوری کشور خوش درخشیده‌اند.

این تنها بخش کوچک و انگشت شماری از درخشش داوران فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که البته تعداد بسیار زیادی از داوران فوتبال استان به کشور معرفی شده‌اند.

10 شهریور یک روز ویژه در تقویم ورزش کهگیلویه و بویراحمد/جایگاهی که از دست می‌رود؟ 5

در طول چند فصل اخیر داوران فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در لیگ برتر فوتبال و فوتسال ایران درخشش بسیار خوبی داشته‌اند و اکنون نیز با حضور خداداد افشاریان بر مسند کمیته داوران فوتبال ایران و عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال انتظار بیشتری از حضور داوران استان در میادین ملی می‌رود.

متاسفانه در لیگ برتر امسال تعداد کمتری از داوران استان حضور دارند و تعدادی از آنها در کلاس‌های پیش فصل نتوانستند موفق باشند داورانی چون روح الله شریفی، محمد راهی، مجتبی افرا و محسن حکیم و سیاوش باقرنژاد که می‌توانستند با برنامه‌ریزی بهتر در استان در لیگ برتر فوتبال کشور و در این فصل کمک‌کار کمیته داوران باشند.

راهپیمایی محکومیت جنایت تروریستی کرمان در بوشهر برگزار می‌شود
دنبال کنید

به گزارش فارس این زنگ خطری برای داوری فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود چرا که در صورت افول این چهره ها از صدر تا ذیل داوری فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در محاق و کما فرو خواهد رفت.

بی‌شک با این وضعیت جایگاه عالی خداداد افشاریان به عنوان سر سلسله‌دار داوری فوتبال استان و ریاست کمیته داوران فوتبال ایران با این وضعیتی که برای داوری کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده نیز کمی خدشه‌دار خواهد شد که نباید اجازه داد هم در عرصه داوری هم مدیریت داوری جایگاه کهگیلویه و بویراحمد خدشه‌دار شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi