شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقش راهبردی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس

به گزارش کرونا از گچساران مهرداد کاهکش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقش اصلی و کلیدی این شرکت در تامین گاز خوراک اصلی این پالایشگاه مهم است. وی بیان کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با تأمین مقدار ۷۰۰ میلیون فوت مکعب از خوراک پالایشگاه بید بلند، نقش ویژه ای در زنجیره تولید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 80742
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

کرونا :

نقش راهبردی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس

به گزارش کرونا از گچساران مهرداد کاهکش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقش اصلی و کلیدی این شرکت در تامین گاز خوراک اصلی این پالایشگاه مهم است.

وی بیان کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با تأمین مقدار ۷۰۰ میلیون فوت مکعب از خوراک پالایشگاه بید بلند، نقش ویژه ای در زنجیره تولید و خلق ثروت برای میهن اسلامی مان دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: تعامل سازنده ای میان مجتمع های پالایشگاهی ۹۰۰ و ۱۲۰۰ به منظور تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با هدف توسعه پایدار برقرار است.

کاهکش با تقدیر از کارکنان جهادی نفت و گاز گچساران گفت: به منظور افزایش این ظرفیت و تامین خوراک بیشتر برای پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، اداره تعمیرات اساسی در تلاش است، تعدادی از قطعات مورد نیاز مجتمع های پالایشگاهی ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ را تامین و تعمیر کنند تا با برطرف شدن موانع در مدار قرار گیرند و ظرفیت ارسالی نیز در آینده ای نزدیک افزایش یابد.

وی با اشاره به نقش این شرکت در اقتصاد کشور عنوان کرد: قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی چهار استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت، گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.   

کاهکش ادامه داد: نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه خانه گوره منتقل می شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه خارگ جهت صادرات هدایت می شود.

داور کهگیلویه و بویراحمدی با تراکتور-شمس‌آذر به لیگ برتر بازگشت
دنبال کنید

مدیرعامل نفت گچساران با بیان اینکه راهبری تمام این مراحل، تعمیر و نگهداری این تأسیسات بر عهده کارکنان تلاشگر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است، افزود: در این شرکت ۲۳ میدان نفتی، ۳۵ کارخانه و ۸۴۴ حلقه چاه وجود دارد که از این تعداد میدان، ۱۶ میدان نفتی فعال است و این نشان از نقش ویژه این شرکت در اقتصاد کشور دارد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi