جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حرکت پرشتاب کهگیلویه و بویراحمد در حوزه ساخت و ساز /تشریح اقدامات عمرانی دولت رئیسی توسط معاون استاندار

 به گزارش کرونا از کهگیلویه و بویراحمد کیامرث حاجی‌زاده به اقدامات حوزه عمرانی در یکسال دولت سیزدهم اختصاص داشت اظهار کرد: آب و راه روستایی، حوزه کشاورزی و بخش بهداشت و درمان از اولویت‌های حوزه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خدمت به مردم این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 80605
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

حرکت پرشتاب کهگیلویه و بویراحمد در حوزه ساخت و ساز /تشریح اقدامات عمرانی دولت رئیسی توسط معاون استاندار

 به گزارش کرونا از کهگیلویه و بویراحمد کیامرث حاجی‌زاده به اقدامات حوزه عمرانی در یکسال دولت سیزدهم اختصاص داشت اظهار کرد: آب و راه روستایی، حوزه کشاورزی و بخش بهداشت و درمان از اولویت‌های حوزه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خدمت به مردم این استان افتخار است، گفت: استان به دلیل محرومیت‌های زیادی که داشت مورد توجه همه دولت‌ها بوده اما در دولت سیزدهم توجه به استان بیشتر شده به همین جهت بسیاری از پروژه‌های که راکد و غیرفعال بودند فعال شدند.

وی نبود منابع آب پایدار را یکی از مشکلات استان دانست و گفت: برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت نیاز به سد داشتیم که این مورد را در اولویت قرار دادیم، آهنگ احداث سد تنگ سرخ که در سال ۹۰ کلنگ‌زنی شد سرعت گرفت و به ۴۰ درصد رسید در سفر سال گذشته آیت‌الله دکتر رئیسی هم اعتبارات خوبی به این سد اختصاص یافت.

این مسئول با اشاره به اخذ ماده ۲۳ سد سقاوه افزود: سد آبریز در حال طی مراحل اخذ ماده ۲۳ است، ضمن اینکه پروژه آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه بزرگ که تعطیل شده بود و آبرسانی به لیکک که راکد بود با اختصاص اعتبار از سفر رئیس جمهور فعال و فاز اول آبرسانی به چهار شهر در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

آغاز تحول در استان با کمک همه گروه‌ها

حاجی‌زاده در بخش دوم سخنان خود به ۴۷۴ پروژه افتتاحی و کلنگ‌زنی حوزه عمرانی با اعتبار بیش از دو هزار میلیارد تومان در هفته دولت اشاره و عنوان کرد: صدای تحول در کهگیلویه و بویراحمد با همکاری همه مسئولان استانی و حتی گروه‌های سیاسی به گوش می‌رسد و اقدامات صورت گرفته نتیجه تلاش مسئولان گذشته و کنونی استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به کارهای صورت گرفته در حوزه راه‌ها اشاره و عنوان کرد: ورودی‌های یاسوج وضعیت مناسبی نداشت که با اختصاص اعتبار در حال ساماندهی و ورودی‌ها از سمت زندان و همچنین جاده شیراز هستیم.

حاجی‌زاده از پیشرفت بیش از ۹۵ درصدی پل چهارم بشار و ۷۵ درصدی باند دوم پل سوم بشار خبر داد و گفت: در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از تصفیه‌خانه یاسوج، کارخانه بازیافت زباله و ۸ کیلومتر چهارخطه جاده یاسوج به سی‌سخت خواهیم بود.

حوزه درمان شهرستان باشت نیازمند همراهی بیشتر خیرین سلامت
دنبال کنید

حاجی‌زاده از اختصاص ۴۰۰ میلیارد اعتبار برای محور کوپن به سمت باشت و آغاز این پروژه خبر داد و گفت: بالغ بر ۳۵ درصد پیشرفت پروژه ملی پاتاوه به دهدشت در دو سال اخیر بود و ۴۰۰ میلیارد به این پروژه ملی اختصاص داده شد که ۱۰۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور بوده، پروژه هم زیر بار ترافیک رفته و قسمتی که ریزش بود در حال رفع است.

حاجی‌زاده عنوان کرد: در دولت سیزدهم ماده ۲۳ جاده پل بریم- باشت- قلعه رئیسی- دیشموک به سمت باغ‌ملک، باند دوم خیرآباد به سمت گناوه و گچساران- باباملک که راکد ماند بود اخذ شد، ۱۵ کیلومتر جاده طریق‌الطیب در مرحله زیرسازی و آسفالت است.پروژه جاده تنگ چویل ایمن‌سازی و کار در پروژه‌های زیرنا- دم‌عباس در حال انجام است و فاصله دیشموک و چاروسا به مرکز کهگیلویه و بویراحمد را دو ساعت کاهش می‌دهد.

بهره‌براری از جاده ۵۴ روستای استان

وی با بیان اینکه برای احداث موزه دفاع مقدس زمین تامین و اعتبار اختصاص داده شد، تصریح کرد: جاده ۵۴ روستا به بهره‌برداری رسید و کار در ۱۳۰ روستای دیگر در حال انجام است، ۶۰ کیلومتر آسفالت طی یکسال انجام شد.

وی با اشاره به وضعیت پل رود سمه، پل بیدانجیر، پل تراب و جاده جایزان به لیکک در خصوص اقدامات حوزه بهداشت و درمان گفت: در این حوزه کارهای خوبی صورت گرفت، مشکلات بیمارستان نرگسی در حال رفع است، بیمارستان بهمئی آماده افتتاح است و در سفر رئیس جمهور هم اعتبارات خوبی برای بیمارستان‌های چرام، لنده و سی‌سخت داده شد، و علاوه بر ۷۲۰ میلیارد گذشته از سفر رئیس جمهور در ۴۰۰ میلیاردی که جدیدا به ما اعلام شده رقمی به بیمارستان‌ها اختصاص داده می‌شود.

حاجی ‌زاده بیان کرد: برای تامین برق پایدار در مناطقی مانند دیشموک و لنده و سایر مناطق کارهای خوبی در دست اقدام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به پروژه‌های عمرانی بخش ورزشی اشاره و عنوان کرد: ۱۱۵ پروژه ورزشی در حال احداث است که با بهره‌برداری از آنها سرانه فضای ورزشی از نیم متر مربع به یک متر افزایش می‌یابد، ضمن اینکه از متمم سفر رئیس جمهور ۱۵ میلیارد به استادیوم ۱۵ هزار نفری یاسوج اختصاص داده شد.

آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن

حاجی‌زاده در ادامه سخنان خود در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: سهمیه استان در یکسال اول دولت سیزدهم ۱۰ هزار واحد مسکونی است که علی‌رغم مشکل نبود زمین در شهری مانند یاسوج ساخت ۵ هزار واحد انجام شده و درصدد رفع مشکلات برای آغاز به کار ۵ هزار مورد باقی‌مانده هستیم، ضمن اینکه در کنار یاسوج باید شهرک جدید احداث شود.

پارک جنگلی یاسوج میزبان هفتمین جشنواره ملی کوچ ایران زمین/فرصت استثنایی برای معرفی یک استان
دنبال کنید

زلزله سی‌سخت دیگر موردی بود که معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آن اشاره کرد و افزود: در زلزله، سه هزار و ۵۰ واحد مسکونی خسارت دید و یک هزار و ۶۹۰ واحد کاملا تخریب شد که تاکنون یک هزار و ۳۵۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است، مابقی را کمک می‌کنیم تا سریعتر به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به افزایش پرداختی‌ها از محل ارزش افزوده و آلاینده‌ها به شهرداری‌های استان گفت: این رقم از ۹۰ میلیارد تومان سال ۱۳۹۹ به ۱۸۰ میلیارد در سال گذشته افزایش یافت و در چهارماه ۱۴۰۱، ۸۰ میلیارد به شهرداری‌ها تزریق شد که امیدواریم این ارقام به جای اینکه صرف حقوق پرسنل شود به سمت عمران شهری طول داده شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴ هزار تن قیر رایگان تحویل شهرداری‌ها شد و به منظور بهسازی۹۹ روستای استان ۶ هزار و ۱۰۰ تن قیر رایگان به بنیاد مسکن استان تحویل داده شد، دو هزار و ۲۳۶ مورد تسهیلات ساخت مسکن مقاوم پرداخت و ۳۵۵ واحد مسکونی شهری در طرح اقدام ملی مسکن احداث شد.

این مسئول با اشاره به پیگیری ‌های استاندار مبنی بر گاز رسانی به زیلایی و موشمی‌ و دیشموک افزود: ۴۳۴ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه گاز در دست انجام است و ظرف دو تا سه سال آینده کهگیلویه و بویراحمد استان سبز می‌شود.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع یاسوج بزرگ در شورای عالی معماری و شهرسازی و در دست اجرا بودن طرح‌های جامع دیشموک و قلعه رئیسی و اتمام طرح دهدشت، تصویب این طرح را کمک بزرگی به استان خصوصا شهر یاسوج دانست.

حاجی‌زاده در پایان با اشاره به فعال بودن ۱۹۷ پروژه نوسازی مدارس با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با زمین‌خواری و کوه خواری فعال و از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی از تصرف خارج شد و برای مبارزه با زمین‌خواری نظارت بیشتری بر طرح‌های گردشکری، بخش صنعت و کشاورزی خواهد شد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi