جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

صرفه‌جویی ۱۵۴ میلیارد تومانی در پی بهره‌برداری طرح انتقال گاز به جزیره کیش

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس، از صرفه‌جویی ۱۵۴ میلیارد تومانی در پی افتتاح طرح انتقال گاز به جزیره کیش خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 80554
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

کرونا :

صرفه‌جویی ۱۵۴ میلیارد تومانی در پی بهره‌برداری طرح انتقال گاز به جزیره کیش

احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به افتتاح “طرح انتقال گاز به کیش به‌ منظور تأمین سوخت نیروگاه‌‌های این جزیره”، با حضور جواد اوجی وزیر نفت و استاندار هرمزگان، گفت: این پروژه با هدف اتصال نیروگاه این جزیره انجام شده و در ادامه سایر بخش‌های تجاری، صنعتی و مسکونی کیش نیز به شبکه گاز متصل خواهد شد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتصال جزیره کیش به شبکه پایدار گاز سراسری، تأمین انرژی پاک و پایدار، کاهش اثرات سوءزیست ‌محیطی، فراهم شدن احداث جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده(سی.‌ان‌.جی) برای سوخت خودروها و شناورها، توسعه شبکه گاز شهری، صنعتی، خدماتی، هتل‌ها و مسکونی و جلوگیری از قاچاق سوخت مایع از دستاورهای این طرح است.

وی با اشاره به دیگر دستاوردهای اتصال جزیره کیش به شبکه پایدار گاز سراسری، گفت: صرفه‌جویی در مصرف روزانه ۱.۴ میلیون لیتر و سالانه ۵۰۰ میلیون لیتر سوخت نفت‌گاز، حذف هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی حمل و نقل گازوئیل به کیش در سال، حذف هزینه حمل و نقل گازمایع به میزان ۴ میلیارد تومان در سال و جلوگیری از قاچاق سوخت مایع ازجمله دستاوردهای بهره‌برداری از این طرح به شمار می‌آیند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد دستاورد بزرگی در کشور هستیم، اظهار کرد: افتتاح این پروژه را به فال نیک می‌گیرم چراکه سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها و پاک نگه داشتن هوا می‌شود لذا انشاءالله این جدیت، اهتمام و تلاش در وزارت نفت دائمی باشد./

انتخاب پیمانکاران‌ ضعیف یکی از موانع پیشرفت پروژه‌های شهرستان الیگودرز است
دنبال کنید

مرادی

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi