شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آب هست، مدیریت آب نیست

به گزارش خبرنگار کرونا، سیدمحمود حسینی‌پور صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال کرونا در رابطه با مساله انتقال آب بین حوزه ای و احداث سد فینسک در استان سمنان برروی یکی از سرشاخه رودخانه تجن اظهار کرد: نهادهای مسئول در این ارتباط پیگیرند و جای نگرانی نیست. وی با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 80421
تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

کرونا :

آب هست، مدیریت آب نیست

به گزارش خبرنگار کرونا، سیدمحمود حسینی‌پور صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال کرونا در رابطه با مساله انتقال آب بین حوزه ای و احداث سد فینسک در استان سمنان برروی یکی از سرشاخه رودخانه تجن اظهار کرد: نهادهای مسئول در این ارتباط پیگیرند و جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه برای مدیریت آب باید ساختار پایدار ایجاد شود، تاکید کرد: زهکشی کشاورزی می تواند تحول مهمی ایجاد کند و باید در این زمینه سرمایه گذاری صورت گیرد.

استاندار مازندران در پاسخ سوال دیگر خبرنگارمان در ارتباط با معطل ماندن پروژه ها بر اثر عدم تعامل بین بخشی دستگاه های اجرایی از جمله اختلاف شهرداری ساری و آب منطقه ای استان در رابطه با خط انتقال آب سد شهید رجایی به ساری گفت: تلاش می کنیم به سمت حل و فصل کردن اینگونه مسائل برویم و در این ارتباط با زیاده خواهی های برخی دستگاه ها برخورد کردیم.

حسینی‌پور در رابطه پاسخ به سوال دیگر کرونا درباره عملیاتی نشدن ۱۳۰ اسکله دریایی در مازندران و اجرایی نشدن حمل و نقل دریایی پس از سالها توضیح داد: حمل و نقل دریایی دغدغه اول بنده بوده و بشدت پیگیر هستم و بزودی یک فروند کشتی مسافربری را فعال خواهیم کرد.

همچنین آمایش اسکله های دریایی دچار اشکال بود اما با برنامه ریزی های صورت گرفته در حال حاضر برای هر شهرستان یک اسکله درنظر گرفتیم و بزودی عملیاتی خواهد شد تا شاهد رونق اقتصاد دریا باشیم.

استاندار مازندران از توقف ۱۲ ساله سوآپ نفت از بندر نکا ابراز تاسف کرد و افزود: برای احداث خط انتقال بندر نکا تا شهرری هزینه گزافی صورت گرفت اما پروژه متوقف بود و اجازه فعالیت نداشت و با اقدامات صورت گرفته بزودی شروع بکار خواهد کرد.

حسینی‌ پور از بین رفتن ۳۰ درصد مرکبات مازندران در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در این زمینه با کشور چین وارد مذاکره شدیم و قراردادی تا سقف یک میلیارد دلار منعقد شد.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه قرارداد صادرات سنگ معدن روسیه به هند از بندر امیرآباد در شرف وقوع است، افزود: روسیه ۸ سال پیش این پیشنهاد را مطرح کرد اما مدیران وقت اعلام کردند توان اجرای کار را ندارند.

حسینی‌پور اضافه کرد: با آغاز صادرات سنگ معدن روسیه ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد عاید مازندران خواهد شد و شاهد کاهش ۱۷ روزه ترانزیت و کاهش ۳۰ درصدی هزینه برای روسیه خواهیم بود.
وی در پایان با اعلام اینکه با هوشمند شدن نانوایی ها، مصرف نان در مازندران ۴۰ درصد کاهش یافت، یادآور شد: بعلت اینکه برخی افراد در استان ۳۰ تا ۴۰ نانوایی بنام شان بود مانع انجام توزیع هوشمند نان می شدند.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi