دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشکل آب همدان با وجود کاهش مخزن سد اکباتان به صورت اساسی رفع می‌شود

به گزارش کرونا، “فیروز قاسم‌زاده” با بیان اینکه به علت کم‌آبی، شرایط اقلیمی و کاهش بارش‌ها حجم مخزن سد اکباتان به شدت کاهش یافته است افزود: در روزهای گذشته موجودی مخزن این سد به یک میلیون و ششصد هزار مترمکعب رسیده و بر اثر کاهش تراز آب مخزن سد، تصفیه‌خانه شهید بهشتی شهر همدان از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 80166
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

کرونا :

مشکل آب همدان با وجود کاهش مخزن سد اکباتان به صورت اساسی رفع می‌شود

به گزارش کرونا، “فیروز قاسم‌زاده” با بیان اینکه به علت کم‌آبی، شرایط اقلیمی و کاهش بارش‌ها حجم مخزن سد اکباتان به شدت کاهش یافته است افزود: در روزهای گذشته موجودی مخزن این سد به یک میلیون و ششصد هزار مترمکعب رسیده و بر اثر کاهش تراز آب مخزن سد، تصفیه‌خانه شهید بهشتی شهر همدان از مدار خارج شده است.

وی ادامه داد: با وجود کاهش حجم مخزن اکباتان با همین میزان موجودی مخزن سد، بخشی از آب مورد نیاز شهر همدان از طریق تصفیه‌خانه اکباتان تا یک ماه آینده قابل تأمین است.

سخنگوی صنعت آب کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر تأمین بخشی از آب شهر از سد اکباتان، با این تلاش بی‌وقفه در حال جایگزینی منابع جدید برای جبران کمبود آب این سد هستیم به‌گونه‌ای که در روزهای آینده شرایط تأمین آب به‌تدریج بهبود می‌یابد و تا هفته بعد به وضع عادی بازخواهد گشت.

قاسم‌زاده با بیان اینکه وزارت نیرو در دولت سیزدهم از ابتدای کار خود درک صحیحی از کمبود منابع آب استان همدان به‌ویژه شهر همدان داشته است ادامه داد: بر این اساس بلافاصله پس از استقرار دولت آیت‌الله رئیسی با دستور وزیر نیرو اجرای طرح سال‌ها متوقف مانده آب‌رسانی به شهر همدان به‌سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با تأمین مالی مورد نیاز، خوشبختانه این طرح با پیشرفت قابل توجهی در مراحل پایانی خود قرار دارد و در هفته‌های آتی مرحله اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

سخنگوی صنعت آب کشور خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح مهم و راهبردی مشکل آب شهر همدان به‌صورت اساسی رفع خواهد شد.

منبع: ایرنا

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi