دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

34 سال پیش سردار شوشتری برای امام خمینی چه نوشت؟

به گزارش گروه حماسه و مقاومت کرونا ، با ناکامی ارتش بعثی در حمله مجدد به ایران و با شکست منافقین در عملیات مرصاد و همچنین با تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل، دولت عراق مجبور شد حدود یک ماه پس از پذیرش قطعنامه، آتش‌بس را در ۲۹ مردادماه سال ۱۳۶۷ بپذیرد. به مناسبت سالروز پذیرش آتش‌بس از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 80129
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

34 سال پیش سردار شوشتری برای امام خمینی چه نوشت؟

به گزارش گروه حماسه و مقاومت کرونا ، با ناکامی ارتش بعثی در حمله مجدد به ایران و با شکست منافقین در عملیات مرصاد و همچنین با تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل، دولت عراق مجبور شد حدود یک ماه پس از پذیرش قطعنامه، آتش‌بس را در ۲۹ مردادماه سال ۱۳۶۷ بپذیرد.

به مناسبت سالروز پذیرش آتش‌بس از سوی صدام، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اقدام به انتشار نامه‌ای از مسؤولان و رزمندگان قرارگاه نجف اشرف در تاریخ اول مردادماه سال ۱۳۶۷ کرده است. در این نامه که به امضای سردار نورعلی شوشتری رسیده بر اطاعت امر از امام و رهبر امت نسبت به پذیرش قطعنامه تأکید شده است.

34 سال پیش سردار شوشتری برای امام خمینی چه نوشت؟ 3

متن این سند در ادامه می‌آید:

به: فرماندهی نیروی زمینی

از: فرماندهی قرارگاه نجف

سلام‌ علیکم

احتراماً، عطف به پیام تاریخی و مهم حضرت امام مدظله عالی، مسؤولین و رزمندگان تحت امر قرارگاه نجف، عریضه‌ای به شرح ذیل خدمت امام عظیم‌الشأن خود دارند که مستدعی است به نحو مقتضی به ایشان ابلاغ نمایید.

«بسمه‌تعالی»

اماما، ای پدر بزرگوار، ای آبرومند نزد خدا،

پیام مظلومیت شما را شنیدیم، یکبار دیگر سرشک غم بر گونه‌های شرمنده و ملتهب ما جاری شد.

اماما، به امر تو بغض و کینه قاتلان بهترین عزیزانمان را در سینه‌ها نگه داشته تا به یاری خدا در زمان مناسب، چون صاعقه بر پیکر استکبار فرود آوریم.

اماما، ای‌کاش در جبهه‌های نبرد جان می‌باختیم و تلخ‌کامی تو را نمی‌دیدیم، ای‌کاش با هم‌رزمان شهیدمان همسفر شده، این‌گونه فریاد مظلومیتت را نمی‌شنیدیم.

اماما، هزاران هزار از فرزندان تو، سینه‌های خود را برهنه، آماده پذیرش گلوله، موشک و بمب‌های دشمنان کرده‌اند تا از اسلام و انقلاب و رهبر عظیم‌الشأن و حیثیت و شرفشان دفاع کنند.

کاهش 81 درصدی خروج پول حقیقی از بازار سهام‌
دنبال کنید

اماما، خوشا به حال شما که ایستادی و خوشا به حال شما که جز حق نگفتی و همه تأملات و مصیبت‌های بزرگ را دیده و خود و یاران را به فاستقم کما اُمرت خواندی و بدا به حال دشمنانت که نور وجود شما را درک نکرده و از انفاس قدسیه‌ات طریق هدایت را نیافته و بی‌شک از خوف قیام جهانی مستضعفین در ناآرامی و تشویش دائم به سر خواهند برد.

اماما، خدا را شکر می‌گزاریم که چون تو رهبری داریم،

ما پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را به یاری خدا، طلیعه فتوحات آینده اسلام در فردایی نه‌چندان دور می‌دانیم.

اماما؛ با اعتقاد قلبی به ولایت شما که ذره‌ذره وجودمان حاکی از آنست، حکم به صبر و پذیرش قطعنامه را عین حکم جهادتان دانسته و در مقابل اوامرتان اطاعت محض و صابرانه خواهیم داشت و سخنی جز پاسخ اسماعیل نداریم که:

«یا ابت افعل ما تؤمر ستجدنی ان‌شاءالله من الصابرین»

والسلام علیکم ورحمه‌ الله وبرکاته.

فرماندهی قرارگاه نجف اشرف

نورعلی شوشتری

پیش از این کرونا در گزارش‌هایی به بیان دیدگاه‌ها درباره قطعنامه ۵۹۸ پرداخته است که از اینجا بخوانید.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi