یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳

منطقه آزاد انزلی با تقویت ظرفیت های خود می تواند به مرکز مبادلات کشورهای حوزه خزر و اوراسیا با جنوب آسیا تبدیل شود

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس در دیدار با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی با تقویت ظرفیت های خود می تواند به مرکز مبادلات کشورهای حوزه خزر و اوراسیا با جنوب آسیا تبدیل شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 80066
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

منطقه آزاد انزلی با تقویت ظرفیت های خود می تواند به مرکز مبادلات کشورهای حوزه خزر و اوراسیا با جنوب آسیا تبدیل شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت؛ احمد دنیا مالی  نماینده مردم بندرانزلی و عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با عیسی فرهادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار کرده و در خصوص سازوکارهای تقویت راهبردهای همکاری های بین المللی نخستین منطقه آزاد شمال کشور تبادل نظر صورت گرفت.

براساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم در خصوص این نشست گفت: در این نشست  با تأکید بر وجود فرصت ها و مزیت های منطقه آزاد انزلی در عرصه روابط منطقه ای کشورمان بر لزوم بهره برداری از ظرفیت های این منطقه در توسعه روابط کشورهای حوزه خزر و اوراسیا و ایفای نقش مرکزی مبادلات جنوب آسیا و منطقه مزبور تصریح شد.

وی با اشاره بر توانمندیهای منطقه آزاد انزلی، شهرستان بندر انزلی و استان گیلان در حوزه های مختلف صنعت گردشگری ادامه داد: همچنین در این نشست بر همکاری و هم افزایی میان نهادی و نمایندگان مجلس در زمینه زیست بوم گردشگری و بوم گردی به منظور افزایش ضریب خوداشتغالی ساکنین منطقه و استان تأکید شد.

دنیامالی افزود: گسترش همکاری ها و هماهنگی های دو بندر انزلی و کاسپین در مسیر تخلیه و بارگیری و ترانزیت کالاها که در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده اند از دیگر محورهای مورد توافق در ایبن نشست بود و در عین حال  در ارتباط با سازوکارهای همکاری دو و چندجانبه در جهت حمایت از روستاییان منطقه و جوامع محلی با بهره گیری از ظرفیت های هریک از روستاها و گسترش برنامه های حمایتی،عمران روستایی و اشتغالزایی گفتگوهایی صورت گرفت./

سند تحول در نهایت به تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی منجر می شود
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi