شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

شرق استان گلستان سال‌هاست که مورد جفا و بی مهری قرار گرفته است

نماینده مردم مینودشت در مجلس با بیان اینکه استان گلستان با وجود همه پتانسیل‌هایی که دارد، تنها یک درصد سهم از تولید نا خالص داخلی دارد، گفت: شرق استان گلستان سال‌هاست که مورد جفا و بی مهری قرار گرفته است .

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111543
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۵۴

کرونا :

شرق استان گلستان سال‌هاست که مورد جفا و بی مهری قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، سید نجیب حسینی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز ( یکشنبه سوم تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: تشکر ویژه دارم از جناب آقای دکتر آریانپور نماینده دوره یازدهم به خاطر زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه شان همچنین از مردم عزیز شهرستان‌های مینودشت و گالیکش، کلاله و مراوه تپه که با مشارکت ۶۰ درصدی خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمایشات مقام معظم رهبری جامعه عمل پوشاندند و برای سومین بار به این بنده حقیر اعتماد نمودند، سپاسگزاری کنم، امید دارم با توجه ویژه حضرت ولی عصر و همکاری دولتمردان بتوانیم به توسعه کشور و استان گلستان و شرق استان کمک کنیم.

نماینده  مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز ۲۶۱ روز از طوفان الاقصی می‌گذرد و طوفان الاقصی خواب را از چشمان قدرت‌های  جهان ربوده و صدای رسای ملت فلسطین را به گوش مردم جهان رسانده است و امیدوارم به زودی شاهد روزی باشیم که این غده سرطانی فرو بپاشد.

وی اضافه کرد: استان گلستان با وجود همه پتانسیل‌هایی که دارد چرا باید تنها یک درصد سهم از تولید نا خالص داخلی داشته باشد. شرق استان گلستان سال‌هاست که مورد جفا و بی مهری قرار گرفته است . لازم می‌دانم ابتدا یک تشکر از وزیر محترم نیرو به خاطر تکمیل مخزن سد نرما تشکر کنم اما یک انتقاد هم از این وزیر محترم ر خدمت شما مردم عزیز کشور و منطقه اعلام می‌کنم. انتقاد من از عملکرد وزیر نیرو به خاطر متوقف نمودن ساخت شبکه سد نرما به چهل چای مینودشت می‌باشد، سدی که ۱۲ سال قبل کلنگ زنی شد و این شبکه سد دارای ردیف بودجه‌ای بوده و در این سال‌ها شاهد هیچ اقدامات عمرانی نبودیم مسئولین امر فراموش کرده‌اند که هدف اصلی ایجاد سد نرما و چهل چای، تأمین آب کشاورزی است که کشاورزان منطقه ۵۰ سال به انتظار این سد نشسته‌اند انتظار مردم منطقه این است که بدون فوت وقت برای اجرای این مطالبه مردم اقدام عاجل صورت گیرد.

۶۵ قبضه اسلحه اتوماتیک آمریکایی در دیواندره کشف و ضبط شد
دنبال کنید

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم بیان کرد: جا دارد در اینجا از کمیسیون تلفیق ۱۴۰۳ به ویژه برادر عزیزم جناب آقای دکتر حاجی بابایی برای اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیاردد ریال برای شبکه سد نرما تشکر می‌کنم. انتقاد دیگری که دارم مربوط به عملکرد وزارت راه و شهرسازی است. پروژه محور مینودشت و گالیکش و سه راهی کلاله و جنگل گلستان دقیقاً ۱۲ سال قبل کلنگ زنی شده است و محل عبور حدود بیست میلیون زائر آقا امام رضا علیه السلام است که روزانه شاهد تصادفات شدید و جان باختن هم‌وطنانمان در محور مذکور به‌ویژه مینودشت و گالیکش می‌باشیم که هنوز به اتمام نرسیده است. حالا که وزیر مربوطه زبان عذرخواهی از مردم منطقه را ندارد، بنده از جانب ایشان و دیگر وزرا وقت از همه مردم عزیز منطقه و زائرین امام رضا علیه السلام عذرخواهی می‌کنم.

حسینی گفت: در خصوص تقاطع سه راهی کلاله معروف سه راهی مرگ اقداماتی صورت گرفته است که علم راه سازی را به سخره گرفته است.  در اینجا از سرپرست محترم ریاست جمهوری و سازمان محترم برنامه و بودجه و وزیر محترم جهاد کشاورزی علیرغم قول و قرارهای قبلی مبنی بر پرداخت به موقع وجوه گندم و کلزای کشاورزان تاکنون این این اقدام به نتیجه نرسیده است و زندگی کشاورزان را روز به روز سخت‌تر و مشکل‌تر نموده و آنها زیر انبوه مشکلات له شده‌اند و این سؤال مطرح است که اگر این روند، روند راه رئیس‌جمهور شهید می‌باشد خواهش دارم به این معضل با اختصاص اعتبار و حل این مشکل پایان ببخشید.

نماینده  مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس ادامه داد: موضوع دیگر در مورد اختلافات همیشگی فیمابین مردم با منابع طبیعی است امروز کشاورزی نیست که در روستاها و مناطق کشاورزی شمال کشور با منابع طبیعی اختلاف نداشته باشد. در این خصوص باید گفت شاه خائن چهل و پنج سال قبل از این کشور رفته است اما قوانین حاکم در آن سال ها و سال‌های ۴۲ و ۴۳ که ۶۰ سال از آن زمان می‌گذرد هنوز توسط بسیاری از مسئولین دولتی ابزاری برای فشار بر گردن مردم است و هر روز این عزیزان را گرفتار محاکم قضایی می‌نماید لذا از وزیر محترم جهاد کشاورزی انتظار می‌رود با عنایت به شناختی که از این موضوع مهم دارد کارگروه ویژه‌ای را در این وزارتخانه تشکیل دهد تا نسبت به سامان‌دهی این اختلافات و پایان دادن به آنها تدبیری بیاندیشد. جا دارد از رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در خصوص صدور مجوز تونل شماره هفت معدن زغال‌سنگ تخت تشکر کنم.

قیمت مرغ در همدان ۶۴ هزار تومان شد
دنبال کنید

وی یادآور شد: ضرورت دارد تعیین تکلیف استخدام نیروهای خرید خدمات، آموزشی یاران نهضت سوادآموزی و حق التدریس ،رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰ و پرداخت ما به التفاوت پاداش بازنشستگان فرهنگی در سال ۱۴۰۰ و همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi