جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

انتقاد از غیر فعال بودن هیئت امنای بسیاری از مساجد

به گزارش کرونا از سوق، حجت الاسلام مهدی کیانی اصل در خطبه نماز جمعه سوق با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: ترور سلمان رشدی حمله به سلمان رشدی زنگ خطری بود به عاملان ترور سردار سلیمانی که حتی اگر تحت حفاظت گسترده نیروهای امنیتی باشد انتقام به شما نزدیک است و باید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 80021
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

کرونا :

انتقاد از غیر فعال بودن هیئت امنای بسیاری از مساجد

به گزارش کرونا از سوق، حجت الاسلام مهدی کیانی اصل در خطبه نماز جمعه سوق با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: ترور سلمان رشدی حمله به سلمان رشدی زنگ خطری بود به عاملان ترور سردار سلیمانی که حتی اگر تحت حفاظت گسترده نیروهای امنیتی باشد انتقام به شما نزدیک است و باید سبک زندگی مخفی سلمان رشدی را هم به کار گیرید.

وی گفت: حمله به رشدی نشان از این است که حرف امام در زمین نخواهد ماند و مثل یک تیری از جا رها شده باشد سرانجام به هدف اصابت خواهد کرد. مذاکرات رفع تحریم ها در کشاکش جنگ اراده ها و روایت ها مذاکرات وین امروز در کانون جنگ روایت های نظام سلطه قرار گرفته است.

کیانی باین کرد: اظهارات ضلع غربی میز مذاکرات این بود که با پایان یافتن گفتگو ها متن نهایی آماده شده و طرفین مذاکرات باید با بیان کلمه بله یا خیر نظر خود را اعلام کنند اما ایران با فهم و شناخت ذات فریبکار آمریکا صراحت اعلام کرده که هیچ متن یا پیشنهادی را به عنوان متن هایی به رسمیت نمی شناسیم و باید موارد را دقیق بررسی کنیم.

وی گفت: امروز آمریکا و اروپا بیش از هر چیزی به توافق نیاز دارند و بیش از هر زمان به توافق نزدیک هستیم ولی یک مانع وجود دارد و آن عبارت است از اراده سیاسی غرب در تمکین در برابر اراده ملت ایران  انعطاف شفائی آمریکا کافی نیست، آمریکا باید کتبا تضمین بدهد.

وی ادامه داد: شهید شریعتی پور در سال ۱۳۴۰ در خانواده ای مذهبی در شهر سوق به دنیا آمد دوران تحصیل را در همین شهر گذراند و پس از اخذ مدرک دیپلم ازدواج کرد با توجه به علاقه وافری که به انقلاب داشت به عضویت سپاه پاسداران در آمد و بعد از ورود به سپاه خلاقیت و ابتکارات خاص از خود نشان داد که با کاردانی فوق‌العاده و اخلاص زایدالوصفی که داشت به عضویت شورای فرماندهی سپاه نایل آمد.

پیشرفت ۹۸ درصدی پست برق شهرک صنعتی اشتهارد
دنبال کنید

وی افزود: شهید شریعتی پور از ایدئولوگ های سپاه بود. اهل مطالعه و سخنرانی و اهل تفسیر و ترویج قرآن بود رئیس انجمن اسلامی مدرسه بود. عاشق جبهه و جنگ بود تا این که در تاریخ ۳ بهمن ۱۳۶۴ به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود رسید. بسیار متواضع بود و بسیار دانا بود. اهل وقار بود. از لحاظ اخلاقی سرآمد بود. در سپاه ایشان را چهره ملی و معنوی می شناختند. 

کیانی گفت: یکشنبه ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد اهالی مسجد در بالاترین مراتب بهشت هستند مسجد در گام اول انقلاب پیشران حرکت های انقلابی در شکل گیری و تثبیت انقلاب و نظام اسلامی بوده اند این موضوع را به رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به آن اشاره کرده‌اند تجربه ثابت کرده است که هیچ نهادی به اندازه مسجد به انقلاب خدمت نکرده است و اکنون نیز نسخه اطلاعات بسیاری از مشکلات، فرهنگی، اجتماعی، معرفتی و سیاسی جامعه در بازگشت به مسجد است ما در شهرمان مشکل کمبود مسجد نداریم الحمدلله مردم مومن و متدین این شهر و بخش مساجد زیادی را ساختند اما متاسفانه موانعی وجود دارد که باید برای جذب خانواده ها و حضور آنها در مساجد این موانع برطرف شود تا زمینه حضور در مساجد فراهم گردد از نهادهای فرهنگی می‌خواهیم در راستای رفع این موانع قدم های جدی تری را بردارند   این موانع عبارتند از نبود امام جماعت در مساجد شهر و روستا است، نبود خانه عالم در شهر و روستا نداشتن امکانات سرمایشی و گرمایشی مساجدمخصوصا در روستاها ،باز نبودن دائمی مسجد و تک بعدی شدن مسجد که مسجد فقط برای نماز باز بودن نبود هیئت امنای فعال و بروز، انحصاری کردن مسجد، مسجدی که از آن خداست و به هیچ شخص و گروه اختصاص ندارد.

«شب فرهنگی ایران» میزبان دانشمندان جهان اسلام در اصفهان
دنبال کنید

وی گفت: مسجدی که متعلق به همه عموم مردم است و همه افراد باید فارغ از وابستگی های قومی سیاسی بتوانند آزادانه از آن استفاده کنند ولی متاسفانه برخی از این مسجد را انحصاری کردند، عدم مشارکت خانواده ها در امور مسجد.


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi