جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آتش سوزی جنگل کجور نوشهر مهار شد/ ۲ هکتار از اراضی جنگلی و کشاورزی در آتش سوخت

به گزارش کرونا، بخشی از اراضی جنگلی و کشاورزی حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز در محدوده مالاک حدفاصل شهر پول و روستای کوهپر طعمه حریق شد. مسعود ملکی گفت: در این حادثه حدود ۲ هکتار از اراضی جنگلی و کشاورزی در آتش سوخت که حدود سه هزار متر آن عرصه جنگلی بوده است که با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 79937
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹

کرونا :

آتش سوزی جنگل کجور نوشهر مهار شد/ ۲ هکتار از اراضی جنگلی و کشاورزی در آتش سوخت

به گزارش کرونا، بخشی از اراضی جنگلی و کشاورزی حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز در محدوده مالاک حدفاصل شهر پول و روستای کوهپر طعمه حریق شد.

مسعود ملکی گفت: در این حادثه حدود ۲ هکتار از اراضی جنگلی و کشاورزی در آتش سوخت که حدود سه هزار متر آن عرصه جنگلی بوده است که با همکاری آتش‌نشانان شهرداری پول، نیروهای حفاظتی، بخشداری و مردمی مهار شد.

وی سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی از سوی تعدادی از کشاورزان را علت وقوع این حادثه ذکر کرد و ادامه داد: سوزاندن بقایای گیاهی طبق قانون جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران گفت: آتش زدن کاه و کلش محصولات کشاورزی علاوه بر کم کردن توان خاک، موجب تخریب بافت و ساختمان خاک شده و مواد مغذی سطح خاک را از بین می‌برد

ملکی بیان کرد: آتش زدن بقایای گیاهی پس از برداشت محصول با بروز مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا همراه بوده و گاهاً با وزش باد و مهیا بودن شرایط آب و هوایی، گسترده شده و به مراتع و عرصه‌های طبیعی همجوار نیز سرایت می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر در کشور و استان و کاهش نزولات جوی، آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی در بعضی مواقع باعث سرایت آتش از اراضی کشاورزی به جنگل‌ها و مراتع شده و ضمن از بین رفتن جنگل و تخریب منابع خاکی مشکلات فراوانی برای مردم و دستگاه‌های اجرایی در زمینه مهار آتش به بار می‌آورد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران به مردم و مسافران توصیه و تاکید کرد که از بر افروختن آتش در جنگل خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه حریق در سطح جنگل، با سامانه رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع یگان حفاظت این اداره کل تماس حاصل کنند.

بخش کجور نوشهر با برخورداری از گستره حدود ۸۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی با گونه‌های ارزشمندی نظیر راش، بلوط و ممرز زیر پوشش حوزه منابع طبیعی کجور قرار دارد.

این بخش کوهستانی و سردسیر با دارا بودن ۶۴ نقطه روستایی و ۲ نقطه شهری در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری شهر نوشهر قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi