یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار و گفت و گو با وزیر صمت؛ پیگیر حل مشکل صنعت دهلران و دره شهر

نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس گفت: تلاش های برای حل مشکل صنعت حوزه انتخابیه صورت گرفته است و وزیر صمت نیز دستوراتی را در این رابطه داده اند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 79872
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

کرونا :

دیدار و گفت و گو با وزیر صمت؛ پیگیر حل مشکل صنعت دهلران و دره شهر

بهزاد علیزاده در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، به دیدار خود با وزیرصمت اشاره کرد و گفت: در روزهای دیدار و گفت و گویی با وزیر صمت داشتم که در این دیدار پیرامون مشکلات صنعت حوزه انتخابیه بحث و بررسی شد تا راهکارهای لازم برای رفع این مشکلات ارائه شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی و فواید پروژه ان جی ال ۳۱۰۰ با هدف جلوگیری و هدر رفت سالانه ۹۰۰ میلیون دلار گاز غنی و تبدیل محصولات پتروشیمی با ارزش سالانه ۹۰۰ میلیون دلار افزود: چشم امید بسیاری از جوانان منطقه به این پروژه ها دوخته شده است و قطعا سبب تحول چشم گیری در امر اشتغالزایی و رفع معظل بیکاری می شود.

نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس بیان کرد: با توجه به اعمال بخشنامه محدودیت سقف رتبه بندی واردات برای پروژه های مذکور از محل تسهیلات تخصیص داده شده ازطریق صندوق توسعه ملی به دلیل ضرورت ثبت سفارش بیش از سقف اعلام شده عملا متوقف گردیده است.

علیزاده عنوان کرد: نظر به اینکه سرمایه گذاری پروژه های مذکور بالغ بر ۲/۳ میلیارد یورو بوده و تامین بخش خارجی و یا خرید مواد اولیه لازم برای سازندگان داخلی آنها به میزان جمعا ۹۵۰ میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی تامین و مابقی آن برای بخش داخلی توسط سرمایه گذار تامین می شود.

وی عنوان کرد: حداکثر پروژه ان جی ال ۳۱۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲  و پتروشیمی دهلران باید تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۳ این  خاتمه یافته و به بهره برداری برسد لذا اعمال محدودیت واردات توجیهی نداشته و لازم است از این محدودیت مستثنی شود.

مناطق آزاد در امنیت پایدار مرزها موثر هستند
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس گفت: در این نشست مطالبه کردم به منظور تسریع در روند اجرایی این پروژه های ملی مساعدت لازم را داشته باشد و در همین راستا نیز وزیر صمت نسبت به رفع اعمال محدودیت سقف رتبه بندی واردات پروژه های مذکور دستورات لازم را صادر نمودند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi