چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

تونل‌‌های پر خطر در جاده پاتاوه- دهدشت/اداراتی که پای کار نیستند و توضیحات مدیرکل راهداری

صادق بهادران؛ کرونا لوداب، در کشور ایران، آمار تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن به مقدار قابل‌ ملاحظه‌ای بیشتر از استاندارد جهانی است. آن‌ چنان‌ که با میزان بروز سالیانه دومین علت مرگ‌ و میر و شایع‌ترین علت مصدومیت‌ها می‌باشد. یکی از علل اصلی در ایجاد حوادث جاده‌ای در تونل‌ها عدم طراحی سیستم روشنایی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 79674
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

تونل‌‌های پر خطر در جاده پاتاوه- دهدشت/اداراتی که پای کار نیستند و توضیحات مدیرکل راهداری

صادق بهادران؛ کرونا لوداب، در کشور ایران، آمار تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن به مقدار قابل‌ ملاحظه‌ای بیشتر از استاندارد جهانی است.

آن‌ چنان‌ که با میزان بروز سالیانه دومین علت مرگ‌ و میر و شایع‌ترین علت مصدومیت‌ها می‌باشد.

یکی از علل اصلی در ایجاد حوادث جاده‌ای در تونل‌ها عدم طراحی سیستم روشنایی مطلوب است نکات اولیه در ارزیابی و کم کردن تصادفات در تونل‌های جاده‌ای شامل تعیین فاصله توقف ایمن، درخشندگی دید معادل، درخشندگی اتمسفری و درخشندگی شیشه خودرو و مهم تر از همه، روشنایی و نوردهی مناسب چراغ های تونل از ابتدا تا انتهای آن می‌باشد.

محور پاتاوه _ دهدشت، یکی از شلوغ ترین و پرتردد ترین محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد است که تونل های این مسیر با توجه به پیچ هایی که در این تونل ها وجود دارد و اینکه اطراف این تونل ها روستاهای زیادی وجود دارد که احشام آنها شامل در این تونل ها و هوای مطبوع داخل آنها استراحت کرده و تا به حال چندین نمونه تصادف و خسارت جانی و مالی بسیار به راننده ها و حتی صاحب این احشام زده است.

خطر دیگر خاموشی این تونل ها، نور خودروهایی است که روبروی هم آمده و مستقیم چشم و جلوی دید راننده ها را از هر طرف اذیت کرده و سبب افزایش تصادفات در این مسیر می شود.

 این مشکلات و خطرها در حالی وجود دارند و اتفاق افتاده اند که باید در تونل‌های جاده‌ای، رانندگان موانع جاده‌ای را حداقل به فاصله توقف ایمن شناسایی کنند تا از وقوع حوادث جلوگیری و با عدم روشنایی در تونل های مسیر، این امر ممکن نیست.

بزرگترین بدهی تاریخ تامین اجتماعی با همکاری دولت سیزدهم پرداخت شد
دنبال کنید

مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با کرونا در لوداب ضمن بر شمردن مشکلاتی که عدم روشنایی تونل ها برای راننده ها ایجاد می‌کند، عنوان کرد: روشنایی و آماده سازی تونل های مسیر، بر عهده شرکت زیر ساخت است و بعد از اتمام کار، بر عهده ی راهداری است.

محمدی ضمن اشاره به اینکه این پروژه تحویل پیمانکار هم داده شده است، اضافه کرد: تا جایی که می دانم در حال حاضر از سمت دهدشت شروع به کار برای روشنایی تونل های این مسیر انجام گرفته و احتمالا تا قبل از پایان سال، همه تونل های این مسیر از روشنایی برخوردار خواهند بود.

خبرنگار کرونا برای پیگیری بیشتر موضوع، با کارشناس حوزه مدیریت طرح های شرکت زیر ساخت در استان نیز مصاحبه انجام داد.

کارشناس حوزه مدیریت طرح های شرکت زیرساخت در استان نیز در گفت‌وگو با کرونا گفت: بعید می دانیم تا پایان سال تمام تونل‌های این مسیر روشنایی داشته باشند.

آقایی ضمن تایید این خبر که پروژه تحویل پیمانکار داده شده است، اضافه کرد: به شرطی که سایر ادارات از جمله اداره برق، منابع طبیعی و…برای انتقال برق از سمت شبکه محلی به سمت تونل ها و نصب پایه ها همکاری کنند تا سال آینده حتما شاهد اتمام این پروژه و تحویل آن به اداره راهداری خواهیم بود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi