جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در سنگر نخست مبارزه با زمین‌خواری/وقتی دستگاه دولتی زمینه‌ساز تخلف می‌شود!+فیلم

به گزارش کرونا از یاسوج نشست کمیسیون مبارزه با زمین خواری استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که مسئولان مرتبط با این کمیسیون اظهار نظرهای مختلفی داشتند. در این اظهار نظرها از بهشت زمین خواران در استان یاد شد همچنین به روستایی که نقطه خوش نشین برای مدیران شده است. در این نشست

اختصاصی کرونا

کد خبر : 79571
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

کرونا :

دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در سنگر نخست مبارزه با زمین‌خواری/وقتی دستگاه دولتی زمینه‌ساز تخلف می‌شود!+فیلم

به گزارش کرونا از یاسوج نشست کمیسیون مبارزه با زمین خواری استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که مسئولان مرتبط با این کمیسیون اظهار نظرهای مختلفی داشتند.

در این اظهار نظرها از بهشت زمین خواران در استان یاد شد همچنین به روستایی که نقطه خوش نشین برای مدیران شده است.

در این نشست سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دستگاه قضایی در بحث زمین‌خواری در سه حوزه پیشگیری، صدور آراء قطعی و کمک به اجرای آرا پیشرو بوده و اگر کاری در زمینه مبارزه با زمین خواری در استان صورت گرفته تنها به همت دستگاه قضایی بوده است که همیشه در صحنه قرار داشته و به صورت میدانی قضات و دادستان‌ها حضور دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه از دلایل مشکلات ایجاد شده در نقاط مختلف استان به عملکرد دستگاه ها برمی‌گردد گفت: در خصوص تخریب برخی از نقاط به عملکرد دستگاه ها نگاه کنید که برای مثال طرح هادی را چگونه از این زمین ها عبور داده اند و با این کار مشکل ساز شده‌اند و عملاً دست دستگاه قضایی را برای برخورد با چنین تخلفاتی بسته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه در مقابل چنین تخلفاتی مثل دست درازی به انفال هرگز سکوت نکرده‌ایم و از صدور آرای لازم چشم پوشی نشده یادآور شد: به کلیه روسای دستگاه‌های قضایی و به همه فرمانداران و متولیان انفال مکاتبه کردیم که تمامی آراء مربوط به احکام قضایی را اجرا کنند.

 وی با بیان این که برای موفقیت در کار مبارزه با زمین‌خواری علاوه بر حضور ما نیاز است افکار عمومی و رسانه ها هم در میدان باشند گفت: به دادستان‌ها و به فرمانداران به عنوان رئیس شورای تامین اعلام کرده‌ایم در هر نقطه‌ای که لازم است ما حضور پیدا می‌کنیم و در جاهایی که نیاز به دستور مقام قضایی نباشد راسا اقدام شود.

اعتراض امام جمعه بهمئی نسبت به پروژه زخمی 10 ساله و بی‌توجهی به خواست مردم
دنبال کنید

این مسئول ارشد قضایی در استان گفت: در حوزه پیشگیری و برخورد با متصرفان و زمین خواران و رودخانه خواران مردم می‌دانند که دستگاه قضایی پیشتاز ورود به این موضوعات بوده است وقتی نیاز به حضور دادستان و حتی رئیس کل باشد حضور میدانی داشته‌اند لذا چه در صدور حکم قضایی و چه زمینه حضور میدانی همواره پیشقدم و پای کار بوده‌ایم و چه در جاهایی که ادارات نیاز به خلع ید بدون حکم قضایی داشته باشند نیز همدلی و همراهی لازم را داشته‌ایم.

معاون دادگستری استان تاکید کرد اداراتی که دارای وسایل و تجهیزات و ماشین آلات سنگین هستند برای اجرای احکام زمین خواری و تصرفات باید با ادارات مربوطه همکاری لازم را داشته باشند تا انفال و بیت‌المال هرچه زودتر برگردد و رای با قاطعیت تمام اجرا شود.

وی گفت: خوشبختانه استان کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با زمین خواری جایگاه بسیار خوبی در میان سایر استان های کشور دارد.

روایت معاون دادگستری از تسهیل‌گری دستگاه دولتی برای تخلف

انتهای پیام/

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi