جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت اختصاص بودجه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه کشاورزی/خسارات وارده به بخش کشاورزی پلدختر به صورت کمک بلاعوض و تسهیلات جبران شود

نماینده مردم پلدختر در مجلس در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر خواستار اختصاص بودجه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه کشاورزی شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 79492
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

کرونا :

ضرورت اختصاص بودجه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه کشاورزی/خسارات وارده به بخش کشاورزی پلدختر به صورت کمک بلاعوض و تسهیلات جبران شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت ، سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر و معمولان و عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر که در سالن جلسات فرمانداری با حضور دکتر عباسی معاون آب و خاک وزیرجهاد کشاورزی ، خادم فرماندار شهرستان پلدختر و شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد ، گفت:مردم پلدختر در بین النهرین کشکان و سیمره زندگی می کنند ولی متاسفانه تنها ۲۳ درصد از زمین های قابل کشت این شهرستان آبی و مابقی بصورت دیم است.

وی ادامه داد: شهرستان پلدختر با داشتن دشت های مختلف و وجود آب و خاک حاصلخیز این ظرفیت را داراست که بدون وابستگی به اشتغال و مستمری دولتی،خود مولد بوده و اشتغال زا باشد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: بیش از ۳۰۰ هکتار از  زمین های کشاورزان پلدختر در سیل فروردین ماه سال ۹۸ به طور کلی تخریب و از بین رفت که مصوبه ای درخصوص جایگزین کردن منابع ملی برای این زمین ها اخذ شد اما منابع ملی در منطقه وجود ندارد،بنابراین انتظار می رود چنانچه امکان داشته باشد گزارش کارشناسی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای این زمین ها ارائه شود.

کاظمی تصریح کرد: باید بخشی از اعتبارات به عنوان بلاعوض و بخشی به عنوان تسهیلات به کشاورزانی که زمین های آنها در سیل تخریب شده پرداخت شود تا بتوانند پروژه ای جایگزین مانند دامداری یا صنایع تبدیلی جهت ایجاد درآمد فعال کنند.

وی از معاون وزیر جهاد کشاورزی خواست از محل اعتبارات اراضی شیب دار و خشکسالی بودجه ویژه ای به شهرستان پلدختر و پروژه های نیمه تمام با ترتیب اولویت اختصاص یابد./

پیگیر تسریع در تکمیل پروژه های جاده ای شوش و کرخه
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi